www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. června 2025, Svátek má Adolf, zítra Milan

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2008

FIA mění technické předpisy produkčních vozů a S2000

23. prosince 2008 • 11:00

Vozy Super 2000 si za tři roky své existence podmanily třídu N4, do které je FIA poněkud nepochopitelně zařadila. Důsledkem tohoto kontroverzního kroku je již druhé zvyšování hmotnostních limitů pro vozy S2000. Ty měly nejprve minimální hmotnost 1100 kg při použití 16“ a 18“ kol (sníh a asfalt) a 1150 kg při použití 15“ kol (šotolina). Od začátku roku 2008 FIA zvedla tento limit na 1150 kg a 1200 kg se stejnou závislostí na rozměru použitých kol. Nyní přichází další změna a od roku 2009 je stanoven jednotný minimální limit 1200 kg pro všechny povrchy.

Zároveň s tím FIA přichází se změnou technických předpisů pro produkční vozy třídy N4. Ty mohou nyní používat vedení chladícího vzduchu od nasávacích otvorů v nárazníku do brzd pomocí hadic. Dále je povoleno nainstalovat vodní ostřik mezichladiče na vozy, které jím nejsou vybaveny v sérii. Nejzásadnější změnou je ale možnost použití zvlášť homologovaného turbodmychadla.

FIA se zjevně snaží o vyrovnání rozdílu mezi produkčními vozy a S2000. Produkční vozy se opět posunou dále od sériových a zároveň s tím se i prodraží. Naproti tomu S2000 dostanou na asfaltu zátěž navíc, čímž poklesne jejich atraktivita jak pro jezdce, tak diváky. Časový rozdíl mezi oběma koncepcemi se sníží, což vzhledem k výrazně vyšší ceně S2000 může vést k nižšímu zájmu o tyto vozy. V situaci, kdy stavba nového vozu WRC od roku 2010 je podmíněna homologací vozu S2000, je to poněkud absurdní. FIA plánuje nové vozy WRC jako variantu současných vozů S2000 za účelem zvýšení atraktivity šampionátu pro výrobce, ale zároveň zavádí opatření, která mohou omezit prodej vozů S2000 a tím automobilky spíše odradit.

Mirek Fric ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.12.2008 22:34
topstrelec
N4 jsou už teď rozděleny na S2000 a neoficiální pohár EVO. EVO pohár se dále rozdělí na podpoháry s/bez nového turba. Nové turbo ale bude více tlačit, o to víc se budou motory sypat a tím se to celé dále "zlevní". Nevím jak pro kluky mimo top špičková auta, ale já bych v tom velkou motivaci neviděl si teda myslím já. Hoši z FIA to kormidlují fakt obstojně, třeba jsou nervní z novinářů, jestli zas nepraskne nějaká SM pornomouslystory a pak dělají takovéhle chyby. Bez jasné koncepce to přestane bavit automobilky, týmy vykrvácejí na doplatcích za nové a nové změny, začnou se zbavovat aut a je hotovo. Své o tom ví Radek Nešpor, viz cena kitu Escort nákup/prodej....
23.12.2008 21:52
Mirekfric
Ajaj: Hehe, to sis občasného dopisovatele všiml brzo (po 19 měsících) :-D
23.12.2008 21:28
ajaj
Ale proč se zlobíte? Bude to přeci "vyrovnanější" a "napínavější"? Házet klacky pod nohy úspěšným je přeci ve fóru, nebo to vidím inak?
PS: Mirek Fric ; AutoSport.CZ? Že by posila pro tým ASCZ? Gratuluju, dobrá volba :-)
23.12.2008 13:22
Acom
taky bych chtel FIA pogratulovat.
Byt automobilkou tak se na celou rally vykaslu a nic nestavim a nevyvijim. skoda penez.
Nejdriv vsechny nazenou do s1600, pak do s2000 ted bude s2000+ neboli wrc-. Acka jsou vedeny jako Nka.
Tohle je bordel nad bordel. Jedine o co jde aby se Mosley a jeho posluhovaci mohli napakovat a pak se nechat mlatit v bordelu devkama.

23.12.2008 13:08
rallydriver
Tak nam FIA dělá dalsí hloupost. Nakonec dopadnou S2000, jako dvoulitrovy kit car. Nejdřív jim naloží zatež a když se to neosvědčí dostanou ještě menši restriktor. Spiš když už se S2000 rozjela, měla být pro tyhle auta vypsaná nová třída, protože technicky jsou klasická eNka i s úpravamy jsou něco úplně jiného než S2000. Nakonec tohle čachrování může odradit jak jezdce s S2000 i s N4.
23.12.2008 13:04
dufs
Tak k tomu není co dodat, pěkně to chlapci u FIA .....
Z Nka je Ačko jen aby to stíhalo S2k, ty úmyslně zpomalí no paráda
toplist