www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 17. dubna 2024, Svátek má Rudolf, zítra Valérie |
||||||
|
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2008FIA mění technické předpisy produkčních vozů a S2000Vozy Super 2000 si za tři roky své existence podmanily třídu N4, do které je FIA poněkud nepochopitelně zařadila. Důsledkem tohoto kontroverzního kroku je již druhé zvyšování hmotnostních limitů pro vozy S2000. Ty měly nejprve minimální hmotnost 1100 kg při použití 16“ a 18“ kol (sníh a asfalt) a 1150 kg při použití 15“ kol (šotolina). Od začátku roku 2008 FIA zvedla tento limit na 1150 kg a 1200 kg se stejnou závislostí na rozměru použitých kol. Nyní přichází další změna a od roku 2009 je stanoven jednotný minimální limit 1200 kg pro všechny povrchy. Zároveň s tím FIA přichází se změnou technických předpisů pro produkční vozy třídy N4. Ty mohou nyní používat vedení chladícího vzduchu od nasávacích otvorů v nárazníku do brzd pomocí hadic. Dále je povoleno nainstalovat vodní ostřik mezichladiče na vozy, které jím nejsou vybaveny v sérii. Nejzásadnější změnou je ale možnost použití zvlášť homologovaného turbodmychadla. FIA se zjevně snaží o vyrovnání rozdílu mezi produkčními vozy a S2000. Produkční vozy se opět posunou dále od sériových a zároveň s tím se i prodraží. Naproti tomu S2000 dostanou na asfaltu zátěž navíc, čímž poklesne jejich atraktivita jak pro jezdce, tak diváky. Časový rozdíl mezi oběma koncepcemi se sníží, což vzhledem k výrazně vyšší ceně S2000 může vést k nižšímu zájmu o tyto vozy. V situaci, kdy stavba nového vozu WRC od roku 2010 je podmíněna homologací vozu S2000, je to poněkud absurdní. FIA plánuje nové vozy WRC jako variantu současných vozů S2000 za účelem zvýšení atraktivity šampionátu pro výrobce, ale zároveň zavádí opatření, která mohou omezit prodej vozů S2000 a tím automobilky spíše odradit. Mirek Fric ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|