www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství ČR 2009Jaromír Tomaštík zve na trať Cetelem Valašské Rally 2009Valašská rally, úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR, startuje již tento pátek. Pojďme si nyní přiblížit trať letošního závodu. Podíváme se na ni opět trošku netradičně, a to pohledem jednoho z účastníků. Stejně jako v předchozích letech nás atraktivními diváckými místy provede Jaromír Tomaštík. „V první etapě se jedou dva rychlostní úseky, každý třikrát. Prvním úsekem je RZ z Hostašovic do Mštěnovic. Tady bude velmi zajímavý příjezd do obce Jasenice a průjezd touto obcí. Jedná se o rychlý úsek s horizonty, který jistě stojí za shlédnutí. Velmi atraktivní bude vracák v obci Vysoká. Předchází mu levotočivá zatáčka a najíždí se do něj z maximální rychlosti. Zajímavostí je, že tady posádky nevidí více než padesát metrů před sebe, takže to bude srdcové a divácky ceněné místo. Před koncem RZ mezi obcemi Příluky a Jasenice se nachází další vracák. Tady je ovšem komplikace pro diváky, neboť pro bezpečné sledování posádek je zde poměrně málo místa.“ „Druhý měřený úsek vede z Malé Bystřice do Velké Lhoty. Toto je alespoň podle mě nejkrásnější rychlostka celé letošní Valašské rally. V různých obměnách se tato RZ jezdí již mnoho let. Letos se pojede v opačném směru, než na který jsme zvyklí. Tím pádem přijdeme o oblíbený sjezd ze Santova. Tady bych upozornil na atraktivní příjezd do obce Valašská Bystřice. Pro diváky je místo dobře přístupné od Rožnova pod Radhoštěm. Zajímavý bude také průjezd jednosměrnou komunikací kolem přehrady Bystřička. Myslím, že výjezd z jednosměrky a vracečka na pravou ruku směrem na Velkou Lhotu, bude diváckou třešničkou na dortu. V tomto úseku má mnoho posádek v opačném směru docela strach, ale letos tady bude asi hodně odvážných. Průjezd obcí Velká Lhota je technický a svižný, takže ti, co rádi vidí auta v rychlých protahovácích, si tady přijdou na své.“ „V sobotu se jedou čtyři erzety, každá dvakrát. Začíná se zkouškou nedaleko Štramberku. Tady je mnohem složitější vyjmenovat divácky atraktivní místa. Prakticky celý úsek na okraji Štramberku je pěkný. Vyzdvihl bych část erzety na Rybských Hamrech, kde se zkouška prakticky potkává. Proto, kdo si vyhlédne nějakou posádku, může ji tady vidět hned dvakrát. Zkouška je vhodná pro diváky ze směru od Nového Jičína, neboť ti to mají opravdu velmi blízko.“ „Následuje rychlostní zkouška Odry, která je nádherná. Oproti loňskému ročníku Valašské rally se letos jede tato zkouška opačně. Proto budou divácky vyhledávané serpentiny nad obcí Odry a následný příjezd do Oder. Někteří fanoušci rally nazývají tento úsek takovým malým Monte Carlem. Jako divák bych určitě sledoval i průjezd obcí Veselí.“ „Další zkouška startuje v obci Hlůzov a přes Špičky vede až do Hustopečí nad Bečvou, kde má cíl. Přiznám se, že tuto zkoušku moc nemusím. Jedná se totiž o poměrně rychlou erzetu. Za shlédnutí ovšem stojí průjezd obcí Špičky.“ „Posledním měřeným úsekem je polookruhová zkouška na okraji Valašského Meziříčí. A tady si jak diváci, tak i samotní jezdci, přijdou na své. Pokud bych byl v roli diváka a byl ranní ptáče, volil bych variantu RZ u Štramberka a poté se přesunul do Juřinky. Právě polookruhová zkouška s názvem Juřinka přinesla pořadatelům velkou pochvalu od diváků v loňském roce. Tento okruh projedou posádky celkem třikrát. Nejpřístupnější bude zkouška od celnice nedaleko masokombinátu Krásno. Přístup bude možný také od cíle RZ. Na okruhu bude několik atraktivních míst: v části Juřinka přírodní retardér a těsně před koncem okruhu pak serpentiny, které byly v loňském roce doslova obsypány diváky.“ „Všechny diváky zvu na úvodní podnik domácího mistrovství a přeji jim nezapomenutelné zážitky při sledování rally. Jednou větou zároveň dodávám, aby všichni dbali nejen na svou bezpečnost. V poslední době jsme měli opět mimořádné události a já věřím, že se do Valašského Meziříčí sjedou lidé, kteří nechtějí riskovat a mají rozum. Na trati soutěže bude po zimním období ještě mnoho posypového materiálu. To ještě zvýší náročnost rally. Díky tomu budou závodní auta o něco hůře ovladatelná a diváci by na to měli brát zřetel,“ připomíná závěrem Jaromír Tomaštík. Miroslav Vebr
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|