www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2009

Představena kampaň 4P pro větší bezpečnost na rally

25. března 2009 • 11:00

Automobilové soutěže s sebou přináší nejen atraktivní adrenalinové zážitky pro samotné posádky a diváky u trati, ale bohužel také nepříjemné a nebezpečné momenty, které mohou v krajních případech tragicky ovlivnit lidský život. Nejenom z tohoto důvodu tedy do českých rally přichází nová společná kampaň Autoklubu České Republiky a společnosti Mediasport nazvaná stručně „4P“.

Zkratka 4P v sobě nese poselství pro diváky na tratích rally: 'Prosíme Poslouchejte Pokyny Pořadatele.' Trend zvyšování bezpečnosti posádek je jednou z dlouhodobých priorit v celosvětovém měřítku, ovšem druhou rizikovou skupinou jsou samozřejmě diváci, kteří by rovněž měli dbát na svou vlastní bezpečnost.

„V akci 4P nám jde především o aktivní zapojení diváků podél tratí automobilových soutěží. Oslovovat je hodláme přes televizní obrazovky, internet a tištěná média a kromě toho budeme na jednotlivých soutěžích MMČR distribuovat pokaždé 10.000 kusů podpisových karet, které budou mít na lícní straně fotografii loňského vítěze dané rally nebo obecně uznávaného domácího jezdce a na rubu pak budou uvedeny bezpečnostní pokyny pro diváky. Tyto karty budeme distribuovat mezi diváky na klíčových místech, tedy například na startu soutěže nebo v diváckých zónách,“ vysvětlil na Filip Schovánek ze společnosti Mediasport.

„Samozřejmě bychom byli rádi, pokud by se diváky podařilo směřovat právě do zabezpečených diváckých zón. Tyto zóny ale naopak musí být dostatečně atraktivní, jednak pokud jde o trať, ale také například tím, že jim poskytnou nejen základní komfort pro pobyt na eventuální dva průjezdy, ale budou komentované, s měřením mezičasů atp. To vše logicky ve spolupráci s pořadatelem, takže tyto zóny by měly být uvedeny nejen v oficiálním programu, ale i na internetových stránkách,“ dodal Schovánek.

Dlouhodobým cílem kampaně '4P' by tedy měla být v první řadě větší bezpečnost podél tratí rychlostních zkoušek, na kterou apelují nejenom řídící orgány motoristického sportu, ale mnohdy také sami soutěžní jezdci. Přáním AČR a Medisportu pak je, aby se na základě této kampaně by i samotní diváci aktivně zapojovali a angažovali s ohledem na hladký průběh jednotlivých soutěží.

V rámci celé akce se pak budou na třech největších českých webech (AutoSport.cz, eWRC.cz a mediasport.cz) prezentovat zkrácené záznamy bezpečnostních pořadů z ČT4 Sport a speciální klipy připravené pro internet.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist