www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2009

Egon Smékal hodnotí rok 2008 a představuje plány na sezónu 2009

27. března 2009 • 10:00

Egon Smékal se v roce 2008 stal opět mistrem republiky ve třídě N3, čímž potvrdil svou dominanci v této kategorii. I přes pošilhávání po jiném voze nakonec zůstává i pro letošní sezónu věrný Hondě Civic Type R, která však doznala řadu technických vylepšení i nový barevný háv.

Nejdříve ale nechejme Egona Smékala zhodnotit jeho loňskou úspěšnou sezónu. „Z finančních důvodů jsme se rozhodli vynechat Jänner, takže jsme začali až na Valašské Rally. Ještě před startem RZ 1 nám vytekl všechen olej z převodovky a my jsme málem shořeli, ale štěstí stálo při nás. V rámci tréninku jsme se rozhodli pokračovat v superally. Na zkoušce Trúba jsem trefil na levou stranu velkou díru, následoval průraz kola, ráfku, poškozená byla i těhlice, rameno, tlumič a stabilizátor.

Po důkladné repasi jsme se vydali vstříc dalším kilometrům na Šumavu. V závěru první etapy jsme měli technické problémy. Věděl jsem, že je něco špatně, ale nevěděl jsem co. Poslední test jsme nejeli kvůli havárii jednoho z vozů, na přejezdu objízdnou trasou nám praskly štefty a upadlo levé přední kolo...

Pro první body jsme si tedy dojeli až v Českém Krumlově. Před startem jsme byli poslední ve třídě, už jsme prakticky škrtali tři podniky. Začali jsme velice dobře, ale já jsem zbytečně chyboval na budějovickém výstavišti, kde jsem přerazil značku, sroloval bezpečnostní plot a elektrický rozvaděč. Ještě štěstí, že servis byl za rohem. Tímto bych chtěl poděkovat týmu Pavla Prášila za zapůjčení chladiče. Zbytek soutěže jsme úspěšně stahovali ztrátu, což vyústilo v naše první vítězství.

Závod v Hustopečích jsme zvládli suverénním způsobem start-cíl, obdobně jako na tragické Horácké Rally nás však provázely problémy s přehřívajícím se motorem.

Následovala Bohemka a od začátku bylo opět vše špatně. První test jsme jeli bez interkomu, druhý jsme experimentálně zkoušeli s přejezdovýma sluchátkama na přilbě. Přenocovali jsme na druhém místě, ráno byl jako první test Sychrov o délce 28 km... ...a opět nešel interkom, tentokráte kvůli zásuvce. Nakonec jsme se probojovali až do konce a po problémech soupeřů jsme si připsali další vítězství.

Vrcholem české soutěžácké sezóny je Barum Rally Zlín. Na domácích tratích se nám dařilo výtečně, neměli jsme žádný velký problém a suverénně zvítězili. Takto bych si představoval každý závod. Prakticky doma jsme pak definitivně potvrdili zisk letošního titulu.

Šestým vítězstvím v řadě jsme zakončili i Rally Příbram, na kterou nemám nejlepší vzpomínky. Při prvním startu jsme skončili po větším kontaktu s viaduktem, podruhé jsme absolvovali bahenní lázeň v Orlíku. Až napotřetí vše vyšlo dokonale.“

A jaké jsou plány Egona Smékala na nadcházející sezónu? „Letošní starty začínáme dnes ve Valašském Meziříčí. Co se týče našeho dalšího programu, vše závisí na financích. Pokud vše vyjde, chtěli bychom absolvovat pět závodů MMČR, dva rallysprinty a pokud vše vyjde, tak i dva závody IRC nebo ME. Opět bych se chtěl vrátit na tratě Rallye Antibes, o druhém podniku uvažujeme o švýcarském Valois nebo Sanremem. Mě ty klikaté cesty nějak přirostly k srdci. Srdce každého soutěžního fandy musí zaplesat při pohledu na průlet skalami Col de Bleine v podání Waltera Röhrla s jeho béčkovou audinou...

Změnu jsme pak připravili i ve zbarvení auta, nový design navrhl můj kamarád Jan Žáček. Konečně máme v autě pětikvaltovou bezsynchronní převodovku. Zvažujeme starty v seriálu Enteria a.s. Rally Cupu 2009, pro fanoušky jsme připravili i jedno malé překvapení - spustili jsme oficiální stránky www.egonsmekal.cz.“

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist