www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství Evropy 2009Mille Miglia v režii domácích posádekV okolí italské Brescie se tento víkend uskutečnil zahajovací podnik mistrovství Evropy, Rally Mille Miglia. Tradičně spíše chudé pole kontinentálního seriálu hrálo do karet domácím posádkám, které celkem suverénně Miglii ovládly. Do bojů se zapojili i dva čeští účastníci, Antonín Tlusťák a Jan Černý se ale po dvou dnech zápolení umístili až na konci výsledkové listiny ME.
Na start se postavilo celkem 79 dvojic, z registrovaných účastníků ME chyběl pouze Francouz Cyril Vosahlo. Deštěm zmáčená soutěž začala už ve čtvrtek večer na motokárovém okruhu v Montichiari; přes tři kilometry dlouhou speciálku vyhrál tovární jezdec Fiatu Giandomenico Basso, který kvůli protestu oficiálních týmů proti velkému počtu soutěží v italském mistrovství startoval se soukromým vozem stáje D’Ambra. Problémy s motory postihly hned zkraje dvě posádky na peugeotech; Davide Medici ze stáje Twister Corse přišel o pohonnou jednotku už na shakedownu. Novou mu sice nabídl konkurenční tým Racing Lions, jenže když byla vedením soutěže výměna podmíněna dvouminutovou penalizací, Medici nakonec ze startu rezignoval. Porucha motoru postihla i vůz Kruma Doncheva, který musel auto odstavit těsně před startem speciálky. Tomu byla neúčast na úvodní RZ prominuta za cenu tří minut penalizace, Bulhar přesto do dalších bojů nastoupil. První páteční sekce se překvapivě stala kořistí Tobii Cavalliniho na peugeotu obutém do pneumatik Pirelli. Vyhrál všechny tři vložky a po právu se dostal do celkového vedení. To hned z rána ztratil Basso, když prorazil pneumatiku, a následně byl pokořen i Renato Travaglia odbývající si debut s Peugeotem 207 S2000. Dimitar Iliev si stěžoval na motor svého lanceru. Kromě technických problémů ale řada jezdců bojovala s nevyzpytatelným počasím a náročnou volbou pneumatik. Špatně si vybral například Corrado Fontana, po defektu musel na vůz obou mokré gumy i Basso, čímž se rapidně zhoršilo ovládání fiatu. Na vodě chybovali Andrea Dallavilla, který urval kolo, a Davide di Benetto, jenž musel přímo na zkoušce řešit defekt. Druhá sekce se nesla v duchu souboje Bassa a Travaglii. Doposud vedoucí Cavallini na úvodní vložce opakované trojice testů ztratil téměř deset sekund, jeho náskok se zcela rozplynul. Basso vyhrál po RZ 5 i závěrečnou RZ 7, ale i tak se musel spokojit s průběžným druhým místem, když jej kvůli problémům se zadním stabilizátorem na předchozí vložce přeskočil Travaglia. Další sestup potkal Cavalliniho, který prorazil gumu a ztratil 40 sekund. Ze stejného důvodu ztratil téměř minutu na testu Tremosine 2 celkově osmý Polák Solowow. Porouchaný zadní diferenciál zbrzdil o téměř minutu a půl Lucu Bettiho.
Giandomenico Basso nejlépe vstoupil i do druhého dne italského podniku a ihned se posunul na vedoucí pozici. Jeho největší rival Travaglia na zkoušku, jejíž první polovina bulá suchá a druhá vlhká, nasadil intermédia a prohrál o téměř 12 sekund. Michal Solowow zde ztratil na nejrychlejšího 41 sekund a propadl se na desáté místo, i nadále ale držel čtvrtou pozici v rámci ME. Na dalším testu opět vydělal na svých pneumatikách Tobia Cavallini. Jeho suché pirellky mu umožnily zisk čtvrtého dílčího vítězství na Miglii, když nejrychleji ze všech projel nejdelší zkoušku celé rally, pětadvacetikilometrový test Petriche. Naopak vůbec se zde nedařilo Travagliovi, který zde definitivně ztratil kontakt s Bassem. Řadu jezdců opět sužovaly jejich vlastní chyby a technické problémy – Iliev poškodil záď svého mitsubishi, Bettiho trápily brzdy a Jan Černý musel po poškození poloosy jet pouze s pohonem zadní nápravy. I na dalším testu byl nejrychlejší Cavallini, takže se dostal na průběžnou druhou příčku před Travagliu trápícího se s poškozenou převodovkou, přeskočil i doposud třetího Alesandra Perica. Pěkným časem se blýskl i Solowow, který si celkově polepšil o dvě příčky a navíc se dostal na pomyslnou „evropskou“ bednu. Na další sekci vtrhl s největší vervou Travaglia, který Bassovi vrátil půlminutový políček z dopoledne, avšak celkovou ztrátu se jezdci na peugeotu podařilo zredukovat jen na 28 sekund; alespoň se ale probil zpět na druhé místo před Cavalliniho. Hlavním důvodem Bassovy ztráty byly potíže s palivovým čerpadlem. To se ale povedlo opravit a Giandomenico to dokázal nejrychlejším časem na předposlední vložce. Mokrá vložka dala pořádně zabrat Cavallinimu a Michelinimu, kteří na ni shodně vyrazili na slickách. Několika chyb se nevyvaroval ani Travaglia. Naše barvy na italském podniku hájily dvě posádky. Antonín Tlusťák je již zkušeným „evropským“ harcovníkem, přesto svým výkonem i vinou špatných pneumatik či problémů s ramenem přední nápravy příliš nepřesvědčil. Ve skupině A svými časy nijak nezářil, z druhé desítky jej na konečné osmé místo mezi „hraboši“ katapultoval velký odpad soupeřů. Jedinou radostí mohou být body za druhé místo v rámci ERC 2WD Cupu. Jan Černý si odbýval svou „evropskou“ premiéru a při svém teprve třetím startu s produkčním vozem pravidelně ukazoval Tlusťákovi záda. Zvrat přišel až v druhé etapě, kdy modré subaru postihly technické potíže a mladý talent se propadl za slušovického jezdce. Obě české posádky uzavírají klasifikaci ERC a nezbývá než doufat, že se jim příště povede lépe. Lídrem letošního mistrovství Evropy se tak stává nyní již trojnásobný vítěz Mille Miglia Giandomenico Basso, který se tak po dlouhé době opět postaral o mezinárodní triumf pro značku Abarth. Druhý Renato Travaglia se díky výsledku s Brescie nadále drží v průběžném vedení mistrovství Itálie, do kterého by už na příštím podniku měly zasáhnout oficiální týmy včetně italského importéra Škody reprezentovaného Pierem Longhim.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|