www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2009

Rozhovor s Romanem Stromšíkem: "Zkoušíme nevyzkoušené"

4. srpna 2009 • 13:00

Valašský jezdec Roman Stromšík v posledních letech patří neodmyslytelně k české rallysprintové scéně. Jeho jméno bylo dlouho spojeno se závoděním ve třídě N3, kde v minulých letech startoval proti armádě Renaultů Clio a Hond Civic s trochu nezvyklým Opelem Astra OPC. Letos připravil novinku, ve svých dílnách postavil a následně začal učit jezdit novou Corsu R3T s přeplňovaným motorem 1,6.

V letošní sezoně jste se na tratích rallysprintového šampionátu začal objevovat s novým vozem Opel Corsa OPC, proč padla volba právě na tento poměrně neobvyklý vůz?

„Věnuji se opravám a dovozu Opelů již skoro 20 let. V loňském roce jsme koupili a začali stavět novou Astru GTC s motorem 1,9 diesel, tedy do třídy D9. V době stavby Astry ale dostala homologaci Corsa OPC s motorem 1,6 turbo do třídy A7, nabídla se nám proto možnost vyzkoušet nevyzkoušené. Takže jsme dieslovou Astru zamítli a v lednu letošního roku jsme začali se stavbou Corsy.“

Díky přechodu z Astry na Corsu také přecházíte z třídy N3 do A7, kde je konkurence poněkud méně vyrovnaná. Snažíte se i tak bojovat s vozy třídy R3 nebo své cíle spíše směřujete ke klasickým 'á sedmičkám' ?

„Ve třídě N3 se mi zdálo, že Astra už je stará, méně výkonná proti novým vozům viz. Clio, Civic. Zatím jsem ještě s Corsou neměl tu možnost svézt se jedinou RZ bez nějakého problému, abych porovnal časy svých soupeřů ve skupině A7. Přesto se mi zdá, že vozy R3 mají o něco navrch. V každém případě se snažíme najít všechny nedostatky, které Corsa má, abychom se k nim dostali co nejblíže...“

Letos jste se s novým voze představil na Kopné a Horácké Rally, jak vůz fungoval a celkově jak se dařilo?

„Na rallysprintu Kopná jsme nastoupili na start, když mělo auto najeto po přestavbě pět kilometrů, protože se dodělalo těsně před závodem. Celou rally nám nefungovalo servořízení, ale chtěli jsme vůz alespoň vyzkoušet. Po předělání řízení jsme nastoupili na Horáckou rally, kde ale servořízení zase vynechávalo. Problémy máme i s tlumiči a převodovkou. Vozidlo, zdá se, funguje oproti Astře mnohem lépe. Ale tím, že máme problémy, jsou naše časy téměř stejné jako s Astrou. Každý závod doufáme, že jsme vše odstranili, ale problémy jsou zase zpátky... “

Jaké jsou technické parametry vozu?

„Vzhledem k tomu, že jsem nikdy nejel s jiným závodním autem než s Astrou, mi připadá Corsa mnohem lepší.“

Máte v letošní sezoně v plánu pouze rallysprintový šampionát, nebo zavítáte například do velkého šampionátu?

„Pokud se nám podaří vychytat všechny závady, tak bychom určitě chtěli zavítat na domácí Barum Rally.“

Poslední otázka směřuje ke starší Astře. Kde skončila a jaký bude její osud?

„Astru jsem pro letošní rok otestoval, odjela 1.etapu Valašské rally, a poté jsem jí prodal známemu z Valašského Meziříčí, protože se již dodělávala Corsa a nebylo v mých silách starat se o dvě auta. Astra by se měla ještě ukázat na volných podnicích.“

Díky za rozhovor a přeji hodně štěstí!

„I já děkuji.“

-md- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist