www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství ČR 2009Česká premiéra Citroen Racing Trophy byla úspěšnáSvou první sezónu dnes a zítra uzavře značkový pohár Citroen Racing Trophy. V rámci pěti soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích v něm bojovali registrovaní piloti nejen od nás, ale i ze sousedního Slovenska a Polska. Dnes dopoledne proběhlo v Bělé pod Bezdězem malé ohlédnutí za tímto seriálem, za účasti juniorských mistrů světa Sebastiena Ogiera a Martina Prokopa, kteří se zhostili role demonstračních pilotů dvojice vozů C2 R2 Max. Jedinou podmínkou pro účast v poháru byla registrace ve výši 1000 Euro. Tato investice se však většině posádek bohatě vyplatila. „Letos jsme u nás zatím vyplatili prémie ve výši 26 tisíc Euro a ještě nás čeká Rally Bohemia,“ konstatovala Petra Prokopová, koordinátorka CRT pro Českou Republiku. „Letos to pro nás bylo hodně náročné, začínali jsme s projektem relativně pozdě a hodně narychlo, ale závěr sezóny už byl v pohodě a jsme schopni poskytovat jezdcům registrovaným v trofeji i určitou podporu. Doufáme, že se příští rok pojede v rámci Citroen Racing Trophy u nás více závodů s minimálně osmi registrovanými jezdci.“ Sebastien Ogier loni narychlo nahradil zraněného Simona Jean-Josepha, jel jsem s Citroenem C2 R2 Max ve Finsku, v Belgii a Irsku a s tímto malým vozem se rozhodně neztratil. „Auto prošlo dobrým vývojem, je relativně blízko vozu kategorie S1600. Absolvoval jsem s Cé-dvojkou soutěž i za špatných klimatických podmínek a překvapilo mě, že se v nich ovládalo snáze než C2 S1600. C2 R2 Max disponuje dobrým kroutícím momentem, loni jsme díky tomu dokázali porážet i auta kategorie S1600.“ A jaké jsou zkušenosti domácích pilotů s francouzským vozem? „Je to dobré auto za dobré peníze, byl jsem s ním velmi spokojen. Na Bohemii už ale poprvé pojedeme s vozem S1600,“ říká Lukáš Pondělíček, který si dnes odbude premiéru za volantem Citroenu C2 S1600 po Martinu Prokopovi. „Naší strategií je nabídnout klientům dostatečně výkonné a spolehlivé vozy za rozumnou cenu. A samozřejmě, musí být konkurenceschopná,“ říká Marek Nawarecki, který je zodpovědný za klientský servis Citroen Racingu. „Citroen Racing Trophy se jede celkem v osmi evropských zemích a registrovaní piloti se mohou zúčastnit v rámci seriálu závodu v kterékoliv této zemi. Dohromady je to letos 87 soutěží, když registrováno máme více než sto vozů C2 R2 Max.“ „Pro příští rok máme ambice pokračovat ve stejném duchu jako letos. Doufáme, že Citroen Racing Trophy se pojede i nadále a bude se rozrůstat nejen v České Republice, ale i v dalších zemích,“ dodal Nawarecki. Jan Vaškovič ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|