www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství ČR 2006Deštěm zmáčené páté místo z PúchovaMiroslav Jandík, který oslaví příští týden své jednatřicáté narozeniny, vybojoval pátou příčku na prestižní Rallye Matador Tatry v Púchově a potvrdil úspěch domácích pneumatik Matador na nejvýznamnější slovenské soutěži. Rally, započítávanou rovněž do mezinárodního mistrovství České republiky a s nejvyšším koeficientem 10 i do evropského poháru, charakterizovalo velmi silné zahraniční obsazení v čele s předními polskými jezdci a nepříznivé počasí. Rallye Matador Tatry je pro posádku týmu Matador Motorsport samozřejmě jednou z nejdůležitějších soutěží celé sezony a tomu odpovídala i důkladná příprava před startem. Po nešťastném odstoupení na předcházejícím rallysprintu v Hustopečích bylo do vozu Mitsubishi Lancer Evo 7 skupiny N zakoupeno nové palivové čerpadlo, natažena nová elektrická kabeláž a zkontrolováno ukostření elektroinstalace. Posádka Jandík - Chrastecký se těšila, že po zimní části sezony konečně pořádně vyzkouší nové sliky Matador SM 20, ale vinou deštivého počasí se tak opět nestalo. Už před úvodní rychlostní zkouškou v pátek večer se obloha zatáhla černými mraky a začalo pršet. Stejně jako ostatní přezul zlínský jezdec vůz nejprve na univerzální intermédia a posléze na osvědčené mokré gumy SM 1. Vykročení do náročné třídenní soutěže se Miroslavu Jandíkovi podařilo na výbornou, když na téměř sedmnáctikilometrové RZ 1 na předměstí Púchova obsadil jako nejrychlejší český pilot třetí místo. V sobotu ráno, kdy celý soutěžní peloton čekaly nové úseky v okolí Bánovců nad Bebravou, však postihla posádku se startovním číslem 8 smůla. „Asi 500 metrů po startu RZ 2 Uhrovec se nám na terénní nerovnosti rozpojila rychlospojka přívodu paliva a motor zhasl. Velice mě to vyděsilo, protože jsem si v první chvíli myslel, že se opakuje závada z Hustopečí. Naštěstí se jednalo o zmíněnou banalitu, kterou spolujezdec po zastavení rychle odhalil a opravil. Přesto jsme zbytečně ztratili víc než minutu a klesli až na třináctou příčku celkového pořadí,“ vysvětlil propad ve výsledcích Jandík. To byl naštěstí jediný problém v celé soutěži a tak se posádka týmu Matador Motorsport rychle prodírala vpřed. Už před po prvním průjezdu obávané rozblácené zkoušky Zlatníky se vrátil do první desítky a dalšími rychlými časy se během etapy posunul až na pátou příčku se čtyřicetisekundovou ztrátou na Štajfa. V neděli už nepršelo a trať postupně osychala, stejně jako v předchozí etapě se však výběr pneumatik zúžil na střídání intermédií s mokrými gumami. S výjimkou opakované púchovské vložky se jednalo o krátké a rychlé úseky, takže na další posun ve výsledkové listině se dalo pomýšlet pouze v případě problémů soupeřů. To se však nestalo a posádka Jandík - Chrastecký si svoji pozici s přehledem kontrolovala. Pátá příčka znamenala další příděl mistrovských bodů a navzdory neúčasti na úvodní soutěži MMČR v Rakousku se zlínský jezdec zařadil mezi největší kandidáty na mistrovské medaile nejen ve své kategorii, ale rovněž v absolutním pořadí. „Se svým výkonem jsem spokojeni. Neměli jsme žádnou krizi a také volba pneumatik byla za daných okolností víceméně optimální. Konkurence však stále posiluje, na nové Lancery Evo 9 má v průběhu sezony přezbrojit celá řada jezdců a tak rovněž uvažujeme o modernizaci vozu v rámci nové dodatečné homologace 'sedmičky'. Ve hře jsou především větší brzdy s plovoucími kotouči, se kterými bychom se mohli představit už v Českém Krumlově. Tišnovský rallysprint ještě pojedeme se stávající specifikací vozu,“ naznačil Miroslav Jandík. Zdeněk Weiser
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|