www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. června 2025, Svátek má Alois, zítra Pavla

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Christian Loriaux: Bojíme se rozdílných výkladů pravidel

21. ledna 2010 • 23:45

Christian Loriaux, šéfinženýr týmu M-Sport, vyjádřil obavu nad tím, jakým směrem se ubírá současný vývoj nových speciálů, které by měly od sezony 2011 nahradit na světových tratích současné a letos končící vozy WRC. Hlavní problém vidí v rozdílném výkladu pravidel, kdy naráží na postup konkurenčního týmu Citroën, který se nezabývá vývojem klasického vozu S2000, ze kterého by mělo nové WRC vycházet.

„Jednoduše v současné chvíli nevíme, jaká budou pravidla, krom toho, že máme pracovat na přeplňovaných šestnáctistovkách s přímým vstřikováním. Světová rada nehlasovala o nových předpisech na prosincovém zasedání, jak jsem předpokládali, takže jsme byli nuceni začít pracovat na těchto motorech, i když neznáme žádné regule. Kdybychom nezačali teď a rozhodlo by se až v březnu, bylo by příliš pozdě na to, abychom s nimi mohli zahájit sezonu 2011. Pro nás byl absolutně poslední termín v prosinci,“ říká Loriaux.

V současné chvíli není jasno ani o tom, jestli opravdu vznikne „World engine“, který by byl postaven na míru automobilovému sportu a mohl by být použit s určitými úpravami napříč několika motoristickými disciplínami, nebo použití upraveného sériového motoru, který slouží jako základ současným speciálům. „V mnoha směrech mohou dojít práce na „Světovém motoru“ a klasickém motoru k tomu samému, protože si myslíme, že vždycky musíte použít sériový blok s hlavu, ale s jistotou to nevíme,“ porovnává Loriaux oba dva směry možného vývoje motorů pro budoucí vozy. „Stále není jasno v tom, jestli musíte mít homologovanou S2000 předtím, než můžete pracovat na WRC pro rok 2011. V pravidlech stojí, že nové WRC by mělo být na bázi S2000. My si to vykládáme tak, že musíte homologovat S2000 ještě předtím, než budete dělat cokoliv dalšího. Má to svůj důvod, mělo by to zabránit výrobcům navrhnout motor bez dodržení cenového limitu.“

„Myslíme si, že FIA požaduje nejprve homologaci dvoutisícovky, která bude k dispozici k prodeji. To by znamenalo, že všechny základní práce by byly dělány s ohledem na cenový strop ještě předtím, než budete pokračovat s návrhem WRC. To je způsob, jak omezit to, kolik na to bude vynaloženo prostředků. Citroën se však domnívá, že není třeba homologovat auto kategorie S2000. Problém je v tom, že se bojíme rozdílných výkladů pravidel a jejich interpretací,“ vysvětluje technický boss M-Sportu.

Na jednoznačné rozřešení si však budeme muset počkat nejdříve do března, kdy je naplánováno další zasedání Světové rady, a kde se všeobecně očekává snad již jasné rozhodnutí o budoucích předpisech pro nové vozy, které by měly nahradit stávající speciály novými.

-pet- ; -mah- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist