www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2010

Novinky z Paříže: světový motor smeten ze stolu

4. února 2010 • 17:30

Podle hlasů z Mezinárodní automobilové federace to vypadá, že koncept „světového“ motoru, který měl být v budoucnu v rámci jedné specifikace používán v celém průřezu motoristických disciplín, nakonec dostane červenou. Na stole jsou nyní jiné koncepty technických předpisů, přeplňovaný motor 1.6 ale coby základ pro nejvyšší kategorii rally vozů zůstává; právě otázka (ne)schválení „světového“ motoru stála za průtahy při sestavování nových pravidel platných pro WRC od roku 2011.

Jak jsme informovali již před několika týdny, Citroën začal na novém voze pracovat i přesto, že definitivní forma technických předpisů pro „next-gen WRC“ ještě nebyla schválena. Šéf sportovní divize koncernu PSA Olivier Quesnel k tomu dodává: „Práce na DS3 jdou zatím dobře, přestože stále trochu tápeme v nejistotě skrz chybějící předpisy. Ale je již víceméně jisté, že se opravdu uskuteční zavedení motorů 1.6 turbo s přímým vstřikováním. Předpokládám, že finální verzi technických regulí dostaneme k dispozici v nejbližších dnech, takže budeme moci pracovat tak, abychom start sezony 2011 stihli. Auto, které jsme v minulých dnech začali testovat, je pouze základní prototyp. Byl v něm použit motor z C4 WRC, který byl ale osazen jiným restriktorem a měl nastaveny jiné plnící tlaky, abychom co nejvěrněji nasimulovali, jak si představujeme, že bude zhruba fungovat nový, menší motor.“

DS3 se ale chystá i v trochu lidovější závodní podobě, a to ve verzi R3T. Qeusnel říká: „DS3 R3T bude homologována v červnu, ale nemáme v plánu se skrz tento vůz registrovat do IRC. Cílovou destinací pro Citroën je mistrovství světa, v IRC zůstane Peugeot. V uplynulém období jsme hodně pracovali na voze DS3 S2000, o němž je ale nyní jasné, že na tratě nikdy nevyjede. Během vývoje jsme nicméně získali spoustu nových zkušeností a poznatků, které budeme aplikovat v rámci dalšího vývoje Peugeotu 207 S2000. Projeví se to na podvozku, transmisích, motoru a dalších technických celcích. Potřebujeme dvěstěsedmičku udržet ve formě, aby nám Ford a Škoda neutekli. Co se týká verze s jednou poháněnou nápravou, tam jsme se rozhodli jít cestou stavby pohárového vozu. Peugeot 207 s přeplňovaným motorem 1.6 tedy bude nabízen pouze v omezené technické specifikaci a nebude naplno využívat technických možností daných pravidly pro kategorii R3T. V tuto chvíli jsou na obzoru pohárové závody ve Francii, Španělsku, Velké Británií a podobně, takže doufáme, že tyto poměrně dostupné závodní automobily pomohou například odhalit nové jezdecké talenty.“

-hof- ; -mah- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
05.02.2010 13:30
Karbonyl - moderátor
Asi tak :-)
05.02.2010 12:55
Walach
Tož to potom ja. Mi stačí že to bude ve WRCách a ten zbytek je mi celkem šumák :-)
05.02.2010 12:39
Karbonyl - moderátor
Co se ti nezdá? :-) Na autosport.com se píše to samé, co tady - tedy že v nových WRC bude 1.6 turbo. To smetení ze stolu se týká celkového konceptu, kdy se tato jednotka, líšící se pouze (ne)instalací turba, měla objevovat ve stejné vývojové verzi nejen v rally, ale rovněž v dalších disciplínách - více zde v popisu jedné z posledních Maxovin: odkaz na www.autosport.cz .
05.02.2010 10:07
Walach
"Som z toho volaaký zmeťený" - odkaz na www.autosport.com ???
toplist