www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 19. června 2025, Svátek má Leoš, zítra Květa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2010Přehled národních šampionátů - 5. týdenPrvní únorový týden by se dal nazvat klidem před bouří. Severské národní šampionáty, které jsou v této roční době stěžejní oblastí rallysportu, si s výjimkou lokálních rally daly pauzu, jelikož velká část předních jezdců se chystá na Rally Sweden, úvodní podnik letošního mistrovství světa. První rally na asfaltu sezony a zároveň nejvýznamnější soutěž uplynulého týdne se uskutečnila v Irsku na Galway International Rally. Irsko – Galway Int. Rally První podnik letošního irského asfaltového mistrovství přivítal své účastníky typickým nevlídným počasím. Mlhu a oslizlé silnice letos navíc zkomplikovaly teploty pod bodem mrazu a tak se na scéně občas dokonce objevily pneumatiky s hroty. V úvodu rally se ujal vedení Keith Cronin s produkčním Lancerem Evo IX, jenž si ale slávy moc neužil – v závěru RZ2 v rychlé pasáži minul brzdný bod a vyletěl z tratě. S poškozenou zadní částí nebylo možné pokračovat, jezdec nicméně počítal s restartem v rámci SupeRally. Gareth MacHale si vzal na první sekci hřeby vybavené pneumatiky, ty se mu ale nepodařilo na zkoušce optimálně zahřát. Jeho bratru Aaronovi pro změnu zlobil launch control, navíc se zdržel zastavením u havárie Cronina. Tim McNulty udělal na RZ2 dvoje hodiny, ale na další vložce se vrátil na dostřel vedoucímu Garethu MacHaleovi, kterého zlobil posilovač řízení. Na třetím místě se držel Craig Breen, který si zvykal na novou Fiestu S2000 a postupně dolaďoval setup. Na poslední zkoušce první etapy nicméně zajel absolutně nejrychlejší čas a přenocoval tak na průběžném druhém místě za Garethem MacHalem a před třetím Timem McNultym. V neděli se do soutěže vrátil Keith Cronin. Na první zkoušce zajel třetí čas, nejrychlejší a druhý nejlepší čas následovaly na RZ 12 a 13. Právě na třináctém testu došlo k asi největší události etapy, když McNultymu vypověděla službu převodovka jeho Imprezy WRC. Po jeho odstoupení měl problémy i Gareth MacHale, jemuž se přehříval motor, který se po čase přepnul do nouzového režimu; v servisu se pak naštěstí ukázalo, že šlo jen o vadné čidlo. Na posledních dvou zkouškách se již mnoho nezměnilo. Defekt v RZ14 zaznamenal Cronin, který ale stejně v absolutním pořadí nefiguroval. Pro vítězství si tak dojel Gareth MacHale před Craigem Breenem, který s novou Fiestou S2000 našel velmi rychle společnou řeč. Třetím do party na „bedně“ pak byl druhý z bratrů MacHaleů, Aaron. Vítězem místní Citroën Racing Trophy se po dvou defektech favorizovaného Marty McCormacka stal Robert Barrable.
Norsko - Rally Hokksund Rally Hokksun nebyla zařazena do norského mistrovství, pouze do norského poháru rally, opět se zde ale v rámci testu na světové Švédsko ukázalo několik zajímavých jmen. Mads Östberg poprvé předvedl svou Imprezu WRC S12B v novém designu, Henning Solberg vystartoval stejně jako v lednové Mountain Rally se starším Focusem WRC 05. Kromě tohoto vozu byl nezvyklý i spolujezdec – letos avizovanou Ilku Minor pro tuto soutěž nahradila Veronica Engan, jež obvykle naviguje Anderse Gröndala. Ten zde ovšem nestartoval, ve stejný čas totiž cestoval do centrály Prodrivu v anglickém Banbury, kde se poprvé seznamoval s produkční imprezou, která bude jeho náčiním v seriálu PWRC. Samotná soutěž začala docela katastrofálně pro Madse Östberga. Na RZ 1 dostal od Solberga „naloženo“ rovných dvacet sekund a na další vložce šel – podobně jako při obou předešlých rally – mimo trať. Tento výlet nakonec odhalil, že ve všech třech případech nešlo o jezdeckou chybu, nýbrž o špatně naprogramovaný aktivní diferenciál, který za určitých podmínek dokázal z vozu udělat neřiditelnou střelu; na následujících testech po skončení rally se již vůz údajně choval tak, jak má. Díky Östbergovu odstoupení přišel Henning o jediného přímého soupeře, nejblíže mu od té chvíle byl Eyvind Brynildsen, který již Fabii S2000 šetřil pro Rally Sweden a Rally Hokksund absolvoval s produkčním lancerem. Druhé místo udržel až do cíle, když se o jedinou sekundu ubránil útoku Thomase Kvama s dalším Focusem WRC. Vítězství si díky všem čtyřem vyhraným vložkám samozřejmě udržel Henning Solberg, který soutěž sice absolvoval s čistě bílým vozem jediné nálepky sponzorů, nicméně krátce na to oficiálně oznámil, že i v roce 2010 bude jeho Focus WRC pro mistrovství světa vyveden v oranžových barvách Expertu.
-hof- ; -fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|