www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2024, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 10 - Horácká Rally Třebíč

Třebíč naostro zahájila sezónu 2010

7. dubna 2010 • 05:00

Po loňském ohledávání a spolupráci mezi XTG Rally Teamem a Montcar Autospotem, který je vlastně základním kamenem teamu, odstartoval do sezony 2010 XTG Rally Team v nové ucelené podobě. Již na startu Valašské Rally se objevila nově vytvořená posádka Jirka Sutr – Petr Motz s Fabií, která, i přes všechnu snahu mechaniků, rally nedokončila, ale o tom jsme již informovali dříve.

Kompenzací této smůly bylo vítězství Honzy Černého v hodnocení Citroen Cupu. Proč je kompenzací vítězství stáje Jan Černý? Odpověď je jednoduchá. Honza zvítězil s vozem Citroen C2 R2 Max stáje Montcar Autosport, který připravuje kolektiv okolo bratří Bryndů. Takže do rodiny Renaltu Clio R3 Max a Fabie přibyl další člen. A když si uvědomíme, že v Montcaru se připravují ještě další vozy – např. Renault Clio dámské posádky Vykydalová – Vyštejnová a bývalý hlubošský Kit – Felicii posádky Jirsa – Kabourek, je naprosto pochopitelné, že se všichni těšili na start Horácké rally Třebíč. Zde se XTG Rally Team měl představit s dalšími novinkami. Ale nepředbíhejme.

Techniku jsme si představili a nyní k posádkám. Kdo vlastně pojede pod halvičkou XTR Rally Teamu? Základ teamu tvoří posádka Petr Brynda – Pekárek, která se v kabině Clia R3 Max představila v Třebíči a bude dále startovat v MČR ve sprintrally. Na Šumavě a ve velkém mistráku ji vystřídá tradiční posádka Vaňáč – Palivec. V C2 budeme v „malém mistráku“ vídat novou posádku XTG Rally Teamu – Fiala – Palivec. Tento vůz pak pojede v několika závodech MMČR v barvách stáje Jan Černý.

Za volant Fabie pak usedne tradičně Jirka Sutr, po jehož boku se bude objevovat Petr Motz. U této posádky se musím na chvíli zastavit. Závada motoru na Valašce nebyla totiž jediným zklamáním při startu do této sezóny. Ale více Jirka Sutr: „Bohužel, je to tak. Vzhledem k tomu, že jeden z nových sponzorů nedodržel svůj slib, uzavřelo se nám vysněné MMČR. O to větší poděkování patří mým tradičním sponzorům, pro které sliby nejsou jen slova. Díky jim se tedy mohu zúčastnit „malého mistráku“.“

Další posádkou, která se představila v teamu XTG, jsou již zmiňovaní Jirsa – Kabourek. Tradiční třešinkou na dortu je dlouhodobě naše nejlepší dámská posádka Vykydalová – Vyštejnová se svým žlutým Cliem. Nyní se konečně dostaneme k tomu, jak to vlastně probíhalo na Horácké rally Třebíč. Dle plánu nastoupily tři posádky, Brynda – Pekárek, Vykydalová – Vyštejnová a Jirsa – Kabourek. Plány nebyly nijak smělé. Nově sestavená posádka, která se jezdecky setkala pouze na tradiční pražské komerční akci, měla za cíl jediné. Dojet co nejlépe a zvykat si na sebe. Především Zdeněk měl před sebou nelehký úkol. Po letech se vrátit do kokpitu a diktovat Petrovi, který je znám svou dynamikou. Proto také kolega ze stáje a kamarád Štěpík Palivec převzal úlohu odborného poradce. A jeho pomoc byla dost vidět. Vzhledem k rozdílu ve výšce postav byla komunikace posádky o to složitější, že diktát rozpisu byl prováděn tak trochu z kufru auta. Ale oba kluci dokázali, že to půjde. Vyhráli A7 i „áčka“ celkově. Dlužno přiznat, že ani jejich největší soupeř Honza Dohnal to neměl jednoduché. Poprvé po boku s krásnou Martinou Škardovou a poprvé ve vozidle Suzuki. Ale i tak byl velice tvrdým soupeřem, a vítězství Petra se Zdeňkem o to víc těší.

A jako moučník dostala stáj XTG Rally Teamu ještě umístění dámské posádky. Ta si po spolehlivém kvalitním výkonu vyskočila na druhé místo v kategorii N3. Posádka Jirsa s Kabourkem pak ve svém vůbec prvním vystoupení v MČR dojela a obsadila čtvrté místo v kategorii. Start do MČR ve sprintrally tak vykompenzoval smůlu z Valašky, která byla umocněna i nezaviněnou havárií posádky Matys – Vaněček, o jejíž auto pečují také mechanici z Montcar Autosportu. Pro tuto partu mechaniků skončila Horácká naprostým vítězstvím. Vše bez větších problémů dojelo.

Na závěr dejme slovo Zdeňkovi Pekárkovi. Ten zářil svým světově věhlasným úsměvem. „Jsem velice spokojený. V podstatě mohu mluvit pouze v superlativech. Kluky z Hluboše znám už léta a vím, že jsou naprosto spolehliví. Jirka Brynda pracuje nenápadně, ale o to dokonaleji. S Petrem už jsem v autě seděl. Nebylo to v sice v mistrovském závodě, ale vím jaké je jeho srdce bojovníka. Proto mu moc děkuji, že dokázal svou jízdou dát mému čtení rozpisu (i jeho tvorbě před závodem) smysl a punc. Samozřejmě, že dík patří i všem, kdo mi závodění umožňují. Největší dík však patří Štěpánu Palivcovi, který mi přijel na Horáckou rally pomoci, a bez jehož zkušeností bych toho moc nedokázal. Celému našemu teamu pak přeji hodně úspěchů v dalších soutěžích.“

XTG Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist