www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 10 - Rally of Turkey (JWRC)

Tři otázky pro Sébastiena Loeba před Tureckou Rally

13. dubna 2010 • 11:00

Již koncem tohoto týdne se uskuteční další díl mistrovství světa v automobilových soutěžích, Rally of Turkey. Ještě před zahájením seznamovacích jízd jsme položili tři otázky jednomu z největších favoritů Sébastienu Loebovi.

Jedno druhé místo, pak dvě prvenství... Sezona 2010 pro vás nezačala zrovna špatně, vedete mistrovství světa...

„Je to úsměvné, když si někdo myslí, že moje druhé místo ve Švédsku bylo důsledkem nedostatku motivace z mé strany! Můžu jim vzkázat, ať se uklidní, nemám v úmyslu zůstat co do počtu výher na čísle 56…Co je zajímavější, šampionát 2010 není jen duelem mezi Mikko Hirvonenem a mnou. Je tu najednou také Jari-Matti Latvala, Petter Solberg a Sebastien Ogier. Všichni, včetně Daniho, jsou schopni bojovat o první místa. V tuto chvíli je to sice spíše ku prospěchu mistrovství, ale pro mě to znamená, že splnění mého cíle bude mnohem těžší.“

Tureckou rally provází nová trať. Co to znamená pro vás?

„Určitě to vyžaduje mnohem větší soustředění z mé strany oproti seznamovacím jízdám. Když mám již poznámky a vidím, že se na trati proti předcházejícímu ročníku mnoho nezměnilo, vím, kde jsou záludná místa, jedu mnohem bezstarostněji. Když ale jedu někde úplně poprvé, je vše mnohem složitější. Při rychlosti 70 km za hodinu, což je rychlost povolená při seznamování s tratí a je kontrolovaná, si musím umět představit, jak rychle mám najíždět do zatáček a na nerovnosti při samotném závodě. Při prvních průjezdech proto jezdíme rychleji než obvykle. Je to lepší si pak korigovat poznámky pro druhé průjezdy.“

A co vymetání trati, určitě nemáte chuť se o tom ještě bavit?

„Ano, nemám to rád. Připadá mi to škoda, že se pozornost zaměřuje víc směrem k vedení než na souboje vedené posádkami. Můj názor je už více než dva roky stejný. Myslím, že obrácení pořadí nejlepších 15 v druhém a třetím dnu by bylo tím nejlepším řešením. A šanci útočit na čelo by měli všichni. Také podporuji myšlenku přeměnit shakedown na jakousi kvalifikaci, což by pilotům umožnilo vybírat si své startovní pořadí. Každopádně doufám, že FIA brzy změní pravidla pro prosazování spravedlivějšího sportu.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist