www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 10 - Rally Islas Canarias - Trofeo El Corte Inglés

Hattrick škodovek v prvním dni Rally Islas Canarias

30. dubna 2010 • 21:00

Po jihoamerickém turné se seriál IRC opět přiblížil zpět k evropskému kontinentu. Původně měl pokračovat až květnovou Rally Sardinia, avšak po odstoupení Rallye Principe de Asturias ze seriálu se španělský díl přenesl na Kanárské Ostrovy a stal se tak již pátou nepevninskou soutěží v kalendáři.

První etapa posádkám přinesla tři sekce, všechny obsahovaly tři testy. První dvě „rundy“ byly identické, poslední tři vložky využily úseky, které se v druhé etapě pojedou v opačném směru. Ráno se nejlépe probral Kris Meeke, měl ale co dělat s jezdci Škody Motorsport Kopeckým a zejména Hänninenem, který coby šotolinový specialista na asfaltu předváděl obdivuhodné výkony. Trápil se Bruno Magalhaes, jenž byl považován za černého koně soutěže; bohužel doplatil na technické problémy, kvůli zlomené poloose třetí RZ absolvoval pouze se zadním náhonem. Thiery Neuville jedoucí s peugeotem od Kronosu začal první ze šesti letošních podniků IRC s rozvahou a cílem hlavně poznat vůz. Postupně ale zrychloval a po prvních vložkách se dostal i před španělského matadora Sergia Valleja pilotujícího jedinou Fiestu S2000 v poli. Daniel Oliveira chyboval na prvních dvou vložkách a před servisem měl na svém kontě lehce poškozený vůz a dvě a půl minuty ztráty.

Druhá sekce byla jasně v režii Meeka. Vyhrál všechny tři testy a zejména na nejdelší bezmála pětadvacetikilometrové RZ Fontanales utekl druhému Kopeckému na rozdíl čtvrt minuty. Ke slovu se dostal i Magalhaes, jenž s opraveným vozem začal útočit a postupně se prokousal na páté místo, které do té doby držel Alberto Hevia se Škodou. V druhé sekci rovněž vzniklo zpoždění o několik desítek minut, když musela být RZ 5 zastavena kvůli hořícímu lanceru Jonathana Peréze.

Poslední sekce obsahovala nejdelší RZ celé rally. Královský test nejenže vynikal délkou téměř třiceti kilometrů, ale rovněž zaujal výškovým profilem, který se vyšplhal až k 1700 m.n.m. A taky se postaral o největší zvraty první etapy, když Wittmanna, Neuvilla a zejména Meeka postihly defekty. Do čela se tak posunul Kopecký, následovaný Hänninenem a Wilksem. Rovněž dvě minuty penalizace za zpoždění v servisu kvůli opravě transmisí před RZ 7 srazily Valleja na konec první desítky. Pokud chtěl někdo ze soutěžících ještě situaci napravit na poslední vložce dne, nedostal šanci – RZ byla zrušena kvůli problémům s diváky. Trojlístek škodovek na špici tak odjel přenocovat na prvních třech místech a v podobném složení, jak zakončil předchozí Rally Argentina.

Druhá etapa bude obsahovat šest rychlostních zkoušek o celkové délce lehce převyšující 84 kilometry. Nejrychlejší posádky by měly do cíle dorazit před pátou hodinou odpoledne středoevropského času.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist