www.autosport.cz - Vše o rally sportu

IRC 10 - Rally d'Italia - Sardegna

Rally Sardinia 2010 díl šestý – Galeje začaly

6. června 2010 • 09:00

Páteční ráno se probouzí do oblačnosti. Budíček v šest a odjezd o půl sedmé. Na shake přijíždíme včas po sedmé. Tam zjišťujeme, že pořadatelé posunuli start o 150 metrů až do druhého vracáku z boční cesty. Znalí fandové jistě vědí, o čem mluvím. Bývala tam betonová bariéra. Když jsem včera psal o končící dovolené a počínajících galejích, ani v duchu jsem nepomyslel, že to bude doslova. Dreky a spol. si vymysleli, že nezůstaneme dole, ale půjdeme dál po trati, odkud bude vidět shora na velkou část tratě. Marné jsou mé výhrady, že takové místo není, a tak stoupáme a stoupáme a stoupáme a já funím a lezu a funím a lezu a pořádné místo ne a ne najít. Nakonec někde v polovině rezignuji a vylézám na skálu, odkud vidím asi 200 metrů vlásenky a levý vracák s výjezdem. Usazuji se a začínám psát deníček. Mezitím se čas startu přiblížil. Ostatní pokračují neznámo kam.

Shake začal. První se objevuje Andreucci. Za ním postupně Hänninen, Kopecký, Meeke, Ogier. Škodováci otočili okamžitě druhou rundu. Tu už jeli značně brutálněji. Andreucci ve druhém průjezdu rozevlátý jak italská vlajka. I Kris podruhé přitlačil. Mikkelsen s Fiestou poprvé velmi rozpačitě. Počkáme na druhý průjezd. PG s Myšákem jede plynule v klidu. Těžko soudit, jak moc rychle to je. Ogier podruhé – nevím, co si mám myslet. Jede tak nějak zvláštně. Wittmann se rád klouže. Kopecký potřetí, snaží se, ale trochu moc driftuje. Hänninen potřetí. Úplně jiný průjezd. Před vracákem na brzdy, skoro žádný drift a ven. Mikkelsen podruhé už naplno. Meeke potřetí se snaží o totéž, co Hänninen. Co nejméně driftu. Wilks poprvé, moc se s tím nepáral. Kopecký počtvrté, drží se svého klouzavého stylu. Hänninen počtvrté, drží se zase svého. Co nejméně driftu. I PG se snaží neklouzat. Wilks podruhé, opět naplno. Krátký zásek a ven z vracáku. Poprvé je tu Burcu. Jako na výletě. Pomaleji to snad ani nejde. Snad jela pouze pro fotografy. Obávám se, že ji za ní jedoucí Kris ještě dojede. A je tu znovu Kopecký, ale nepřesvědčuje mě to. Andreucci jede stále svůj styl. Jestli to Franz Wittmann někde nerozbije, tak se budu divit. Je půl desáté a už se tu objevují vozy jen sporadicky. Špička už má své odjeto. Trénuje zejména druhá vlna. Po desáté očekávám vozy slabších kubatur. Poprvé je tu Zanchi s Fabkou Škoda Italia. Kdepak se celou dobu schovával?

Začaly jezdit dvoukolky. No... Projela jedna a teď zase dlouho nic... A je tu Pletka. Celkem jednoduchý průjezd, neboť v autě není výkon a do kopce se mu nechce. Po S2000 už jsou vyjeté koleje a dvoukolky vlečou lyžiny po zemi, což jim odebírá trakci.

Shake skončil. Přesouváme se ke startu a k vozům. Sešup dolů mi šel podstatně snadněji, než nahoru. Na odpoledne je naplánovaná projížďka na jachtě, se kterou přijeli Melmiskovi kamarádi. Dorazili už včera a zajistili jsme jim v půjčovně skútry, aby mohli dneska vyrazit na shake s námi.

Cestou zpět na základnu rychlá zastávka v obchodě a pak už hupky dupky připravovat oběd. Dnes si vzala Dusička dobrovolně službu v kuchyni, takže zatímco ona připravuje naši ňamku nakládanou krkovičku s rizotem se žampionky ve smetanové omáčce, já tady slintám nad tím, jak to tu píši. Nevydržel jsem to a dal si nakládané houbičky a zalil to poslední Plzní. Už je mi lépe.

Oběd jsme zblajzli jako malinu. Jen se po něm zaprášilo. Dusička je skvělá kuchařka a navíc pohledná, svobodná a rallyová fanynka. Po obědě ani nebyla siesta, nýbrž se spěchalo na zmiňovanou projížďku na jachtě.

Vstřícný a bodrý kapitán nás uvítal na palubě a už si to šineme smaragdovým mořem okolo Golfo Aranci k Porto Rotundo. Cestou se zájemci mohli vykoupat a vyzkoušet svou zdatnost při vlečení na laně za lodí. Vlečení se zúčastnil Dreky a Plhus, přičemž prvně jmenovaný se na laně udržel celou dobu, takže vlastně vyhrál. Z jachty pochází výrok dne Denisy, která chtěla varovat Krba, aby si neublížil o na špici lodě vytaženou kotvu, a zvolala: „Pozor na tu vrtuli!“ Po návratu jsme vyjádřili díky kapitánovi a vrátili se na naši základnu.

Zítra bude perný den. Ráno plánujeme vyrazit na RZ 3, 5 a odpoledne zvládnout ještě jednu dvojici erzet. Budíček bude asi kolem páté. Ještě se musíme poradit.

A jak to bude zítra, se dozvíte v dalším pokračování. To bude již sedmé.

Z Golfo Aranci zdraví

Řízek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit