www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 10 - Rally d'Italia - Sardegna

Rally Sardinia 2010 díl osmý – Jdeme do finále

8. června 2010 • 09:00

Včera jsem narychlo sdělil, že plán na dnešní den není jasný. V noci však došlo k rychlé poradě. RZ 8 a 10 Coiluna a pak přejezd na RZ 13 Monte Olia. Navečer předat apartmány, dojet do Porto Cervo na závěrečnou rampu a pak rovnou na trajekt. Budíček byl naštěstí až v půl sedmé, odjezd v sedm přes servis v Olbii pro Pluta.

Naplánovali jsme jedno místo u radiobodu 11 kde se nepředpokládali žádní diváci. Trasa vedla v protisměru od cíle RZ a pořadatelé ji už uzavřeli. S nálepkami Media jsme však bariéry lehce překonali. Poslední dva kilometry však byly nad síly Plhusovy Fabie a Melmiskova Roomsteru. Cesta dál byla velmi kamenitá a plná hlubokých rigolů. Nezbývalo než přeložit veškerou bagáž a lidi do Yetiho. To však nešlo najedou, takže jsem se musel jednou otočit. Na velmi pěkném místě jsme byli sami a jeden televizní kameraman. Podle měřených mezičasů byl u nás nejrychlejší Meeke, za ním Hänninen, Kopecký a na naše překvapení Andreucci dost ztrácel. Startovka byla už dnes dost krátká, takže jsem opět zasedl k deníčku.

O počasí není třeba mluvit. Sluníčko pere už od rána. Každá chvíle ve stínu je velmi příjemná. Dneska máme velkou absenci. Sinerova posádka den vzdala pro únavu a Dusička si včera způsobila dost silné spáleniny nohou, speciálně nártů, takže si zůstala „doma“ léčit rány. Zkrátka je tu počasí na dovolenou, a na rally je trochu moc teplo.

Právě nám tu začali jezdit historici, tak se na ně koukám rovnou z auta a současně píši.

Druhý průjezd opět zaznamenává velký odpad jezdců. Kris Meeke měl velké štěstí, že se zastavil o strom, jinak by se prý kutálel ještě hodně dlouho, jak reportovali očití svědci. PG okolo nás projížděl s rachotícím autem. Tipovali jsme diferenciál nebo poloosu. To první se nakonec ukázalo být pravdou. Oba jezdci Škody útočí a včerejší vedoucí nestačí nasazenému tempu. Ještě kousek a bude mít Škodovka nasazeno k double. Stane se tak již na Monte Olia, kam míříme?

Začíná mě proklatě bolet levá noha a to se stane vždy, když má dojít ke změně počasí. Že by od zítřka začalo pršet? Dnes to ale zatím strašně pálí. Díky noze jsem se usadil přímo v cíli RZ za časoměřiči. Do cíle to není přímo, ale z levé široké z kopce. Ostatní míří někam nahoru. Drama pomalu vrcholí a já se chystám měřit mezičasy. Budu tedy vědět o pár minut dříve než vy, zda to Kopecký dokáže, či ne. Nedokázal, ale to už všichni víte. Pletka „udělal“ na této RZ gumu, a tak jsme asistovali kibicováním při její výměně. Ostatně, jak všichni víte, nic jiného jsme ani dělat nemohli. Po rozloučení mažeme do Golfa Aranci na sbalení věcí a předání apartmánů. Domluvili jsme se na šestou večer. Všechno klaplo a my pak spěchali na slavnostní vyhlášení vítězů do Porto Cervo.

Hnali jsme se tam jako diví a měli strach, že to nestihneme. Do Porta Cerva jel pomalý vláček a napětí v autech rostlo. Po zaparkování se kluci dali do klusu. Marně na ně volám: „Tam ne, musíte po schodech dolů pasáží na pláž a pak přes lávku do přístavu!“ Letí, jako smyslu zbavení dál. Já kulhám předeslanou trasou. Jaké je moje překvapení, že dokulhám a naši borci celou cestu běžící přiklušou až po mně. Na rampě si mezitím prezentovala své rozumy jakási moderátorka, jíž jsme slovo nerozuměli a slavnostní ceremoniál začal až dvacet minut po sedmé. Nejprve Honza Kopecký, kterého provázel na rampu hurónský řev našeho pětičlenného českého kotle. Ač nás bylo málo, stejně jsme byli nepřeslechnutelní. Andreucciho jsme odměnili spravedlivým potleskem za předvedený výkon a Juhovi? Nezbylo než připravit stejné uvítání, jako Honzovi. Myslím, že si toho docela cenil, protože se k nám z pódia obracel a děkoval zdviženým prstem. Pak už jen následovala finská hymna a po ní česká, při které mi, jako obvykle, ukápla nějaká ta slzička. Pohár pro výrobce si převzal osobně šéf motosportu Hrabánek společně s Hortkem. Tvářili se všichni spokojeně. Nejinak tomu bylo i v našich řadách.

Rally skončila. Nastal čas loučení se Sardinií. Z Porto Cervo míří kola našich aut do Olbie k nalodění na trajekt vyplouvající ve 22:00. V přístavu panuje italský chaos, ale kupodivu to funguje. Posouváme se pomalými krůčky k břichu nenasytného obra. Ten nás schlamstl s velkou chutí a zaparkovali jsme uvnitř kupodivu bez stresu, protože se naloďovalo průběžně a ne hromadně, jak to bývá obvyklé. Nyní sedím palubním baru a končím pojednání o výletu na rally Sardinia 2010 nad sklenicí točeného piva. To potřebuji jako „šláftruňk“. Rally provázelo krásné slunečné počasí, vysoká úmrtnost posádek a naše účast na ní. Pro mě to byla už čtvrtá návštěva této rally a rád se sem budu znovu vracet.

S pozdravem Slunce v duši a rally zvlášť se naposledy loučím.

Řízek, Přístav Olbia, Sardinia, 6. 6. 2010

Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
08.06.2010 20:09
krb
takéž děkuji Řízkovi za pěkné přiblížení atmosféry jelikož některé věci by člověk i z paměti vypustil po těch náročných večerech :-)
08.06.2010 13:08
Tomik
Řízku díky za postřehy! Parádní počtení...
08.06.2010 13:03
Gurun
Dobrá práce!
toplist