www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 06 - Pirelli International Rally

Roman Kresta si premiéru představoval jinak

15. května 2006 • 17:10

Český pilot Roman Kresta si premiéru v britském šampionátu představoval určitě jinak. Již po druhé rychlostní zkoušce musel totiž z Pirelli International Rally odstoupit kvůli porouchanému diferenciálu. Do druhé etapy tak nastoupil jen díky systému SuperRally a se značnou ztrátou dokončil svůj premiérový podnik ve Velké Británii na 33. místě absolutního pořadí.

Co přesně se vlastně přihodilo?

„Stalo se to ve druhé rychlostní zkoušce. Praskla pravá přední poloosa a ta poškodila diferenciál. Pokračovat by se dalo, jenže hrozilo, že se zničí také převodovka. Proto jsme raději odstoupili.“

Vítězem Pirelli Rally se nakonec stal Ryan Champion s vozem Mitsubishi Lancer EVO IV. Druhý skončil Mark Higgins a třetí Gwyndaf Evans. Co si myslíš o konkurenci a úrovni britského šampionátu?

„Osobně si myslím, že je velmi dobrá. Kdyby tam přijeli naši jezdci, tak by se asi divili, jak rychle se jezdí na šotolině. Prvních pět pilotů je hodně vyrovnaných. Nestartuje tam sice mnoho posádek, ale jinak jsou tam vozy skupiny N té nejvyšší kvality.“

Startoval jsi tam s Fiestou Super 1600 poprvé. Jak se ti líbily tratě?

„V první etapě jsem se příliš nesvezl. Jinak jsou tam ale cesty krásné a především hodně rychlé. Vyhovovaly spíše speciálům skupiny N. Na dlouhých rovinkách se dalo jet opravdu nadoraz.“

Jak reagovali na vypadnutí v týmu Ford?

„S tím se nedá nic dělat. Prostě jsme to týmu oznámili a bylo. Vůz se opravil a my jsme startovali do druhé etapy.“

Jsi spokojen s časy, které jsi zajížděl ve druhé etapě?

„Časy nebyly nejhorší, ale byly hodně ovlivněny nevhodnými pneumatikami Michelin. Když jsem je potom vyměnil, hned to bylo znát a porazili jsme i Wilkse. Ten se nás také ptal, jak je to možné a já mu vysvětlil, že jsme přezuli na jiné pneumatiky. Ke konci druhé etapy už nám ale pomalu přestával fungovat motor až se zastavil úplně. Je ještě potřeba na voze hodně zapracovat.“

Spolupráce s Petrem Grossem fungovala dobře?

„Neměli jsme žádné problémy. Ostatně Petr je velmi zkušený navigátor, takže jsem to čekal.“

Jaký je Tvůj další program?

„Nyní si budu užívat volna doma s rodinou.“

Už je jasněji okolo startu na Barum Rally Zlín?

„Vše je při starém, zatím nemohu nic potvrdit.“

Nezapomeňte se podívat také na nové stránky Romana Kresty.

Děkuji za rozhovor

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
16.05.2006 09:33
Alex
V žádném případě jsem nežádal omluvu za drobnou chybku,pouze sem upozornil na překlep,abychom neuváděli do rozpaků méně technicky znalé čtenáře tohoto bezvadného serveru.U nás dozajista nejlepšího.....Díky a přeji mnoho dalších úspěchů na české Rally scéně.
16.05.2006 14:29
Ricardo - moderátor
Rozhodně díky. Nejvíce mě těší, že si někdo článek přečte a také mu věnuje pozornost do každého detailu.

RV
15.05.2006 19:05
Ricardo - moderátor
Zdravím Alexe,

Chtěl jsem Vám odpovědět a smazal příspěvek, omlouvám se. V textu jsem to upravil a podrobnosti zjistím. Možná jsem se jen přeslechl, pokud ne, pak napíšu vysvětlení, jak to přesně je...



15.05.2006 18:52
Alex
Který inženýr mi vysvětlí jak může na speciálu S1600 prasknout pravá zadní poloosa,když tento vůz má poloosy pouze 2 a to vpředu....Díky za rozumné vysvětlení ;-)
15.05.2006 17:15
Cito
Nevadi, priste to bude lepsi. Jeste jim to ukazes...
toplist