www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

RSS 06 - Mogul Šumava Rally Klatovy

Cais Motorsport po Rally Šumava

27. února 2006 • 07:30

Druhým podnikem letošní sezony byla Rally Šumava, která se jela opět v rámci Winter Cupu. Letošní počasí slibovalo pravé zimní podmínky ale v týdnu před soutěží se výrazně oteplilo a sníh který ležel na trati rychlostních zkoušek z části roztál a na tak posádky čekala loterie s výběrem vhodných pneumatik.

Úvod soutěže obstaral v pátek, již tradiční, Čínovský okruh, na kterém posádky musely odkroužit pět kol. „Zvolili jsme opatrný začátek. Na trati bylo moc bláta a vody,“ řekl po první rychlostní zkoušce jezdec.

První etapa pokračovala v sobotu, kdy na posádky čekaly úseky na Vimperecku. „Na úvodní sekci rychlostních zkoušek jsme dali úzké kola s hroty,“ vysvětlil volbu pneumatik fryštácký jezdec. Tato volba posádce vyšla. Třetím a čtvrtým časem na RZ 2 a 3 se vyhoupla do popředí absolutní klasifikace. Poté začal prestižní souboj o sekundy s Mirkem Jandíkem.

I pro druhou sekci sobotní etapy volba pneumatik týmu vyšla. „Máme minimální náskok na Mirka Jandíka, je to super souboj,“ dodal s úsměvem spolujezdec Pavel Ondrejčík.

„Na třetí sekci jsme jako většina zvolili pneumatiky D10 s hroty ( kolo 17“). Mirek Jandík ale obul úzké kola s hroty, což se ukázalo jako lepší volba a v součtu časů nás přeskočil o 7 sekund,„ komentoval průběh první etapy Miroslav Cais. “Poslední tři rychlostní zkoušky pojedeme na plno,„ prozradil úmysly na závěrečné kilometry první etapy spolujezdec. Posádce se tak podařilo na Jandíka najet 10,5 sekundy a na konci sobotní etapy figurovala na 5. absolutně a o 3,5 sekundy před svým soupeřem. V závěrečném servise se tým musel rozhodnou, zda ponechá zimní podvozek a malé brzdy. Na základě dostupných údajů od špiónů zvolili velké brzdy a zimní - měkčí podvozek.

Hned na první rychlostní zkoušce závěrečné etapy ale posádka zjistila, že velké brzdy byla dobrá volba, ale měkký podvozek nebyl příliš vhodný. “Zbytky sněhu a ledu velmi rychle tály a auto bylo ve vysokých rychlostech na měkkém podvozku velmi těžce ovladatelné. Mirek Jandík, který zvolil tvrdší podvozek, nám čím dál tím víc odjížděl. Navíc zezadu se k nám neskutečně rychlou jízdou přiblížil na minimální rozdíl Vašek Pech. Za daných podmínek jsme neměli šanci udržet kluky za sebou," popsal průběh druhé etapy Miroslav Cais.

V cíli tak posádce patřilo 7. místo absolutně a 6. mezi produkčními vozy. V rámci Winter cupu Miroslav Cais s Pavlem Ondrejčíkem obsadili 5. místo a byli zároveň druhou nejlepší českou posádkou.

Nadcházející Rally Tatry se posádka týmu Cais Motosport z důvodu pracovního zaneprázdnění nezúčastní. Dalším startem tak bude až květnová Rally Český Krumlov.

Cais Motorsport
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist