www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. dubna 2024, Svátek má Vojtěch, zítra Jiří

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 10 - Geko Ypres Rally (+ME)

Geko Ypres Rally: nadvláda Škody pokračuje

26. června 2010 • 23:45

Loni si na Ypres šli po krku jako praví soupeři, letos společně nad belgickými asfalty vztyčili vlajku české automobilky – Freddy Loix a Jan Kopecký se postarali o další double Škody v seriálu IRC a česká automobilka poprvé od šestnáct let starého vítězství Favorita v MS dvoukolek směle kráčí za dalším mezinárodním triumfem.

Postavit se Freddymu Loixovi na jeho domácích tratích a pokusit se jej připravit o vítězství je opravdu velká výzva. Kris Meeke ji přijal a bohužel neuspěl. Jeho už čtvrtý letošní výpadek je citelnou ránou jak pro jeho osobní bodové konto, tak zejména pro značku Peugeot, která je letos oproti minulým ročníkům poměrně oslabena. O to víc zamrzí výpadek druhého vozu ze stáje Kronos. Domácí matador Pieter Tsjoen si v první etapě připravil dobrou výchozí pozici pro hlavní porci třinácti sobotních RZ. Průběžné páté místo ale pilot poměrně tvrdě zahodil do příkopu už na první dopolední vložce. Meeke se ve hře udržel jen o zkoušku déle, i on zrušil svůj vůz v příkopě, ale v podstatně vyšší rychlosti na šestý stupeň. Kronosu tak náhle zůstalo ve hře jen jediné želízko v ohni, mladý Thierry Neuville, který ve voze S2000 debutoval přesně před rokem. Tehdy jeho divoká jízda skončila havárií už na jedné z večerních vložek první etapy, letos ale nasadil klidnější a stabilnější tempo, které nakonec vyústilo ve velice pěkné třetí místo celkově.

Jak už bylo řečeno, sobotní část Geko Ypres Rally letos obsahovala neskutečných třináct rychlostních testů o délce téměř dvou set kilometrů, což je porce převyšující i soutěže z mistrovství světa; jednou z RZ byla krátká divácká speciálka. Posádky nakonec ve finále absolvovaly o několik kilometrů méně, neboť RZ 11 musela být zrušena z bezpečnostních důvodů kvůli problémům s velkým množstvím diváků.

A o co byla druhá etapa delší, o to byl její průběh stereotypnější. Vyjma zmíněných havárií v počátku dne se pořadí v nejrychlejší desítce už prakticky neměnilo. Výjimkou byl pouze průběžný vzestup Bruna Magalhaese, který v ranním servisu skrz výměnu převodovky obdržel sedmdesát sekund penalizace, a velice smolný závěr Patricka Snijerse. Nestor belgických tratí se celou rally kvůli zlobivému peugeotu protrápil a namísto zamýšleného útoku na páté místo Andrease Mikkelsena si musel krýt záda před zmíněným Magalhaesem. Celou situaci definitivně rozřízl motor Snijersovy 207 S2000, která se zastavila na závěrečné RZ…

Po nepovedené první etapě protkané třemi defekty celou sobotu útočil na své konkurenty z ME Corrado Fontana, dokázal se ale posunout pouze o jedno místo na čtvrtou příčku před Oleksowicze. Třetí dojel v obou etapách Luca Betti, z pravidelných „Evropanů“ se nejvýše umístil Michal Solowow. Nejvyšší bodový příděl si z Ypres nicméně odváží do ME rovněž zaregistrovaný Jan Kopecký.

Ten se stal také jediným českým zástupcem, jenž spatřil cíl belgického podniku; Antonín Tlusťák odstoupil z technických důvodů už v první etapě, Jan Černý startující s renaultem v rámci Clio R3 European Trophy nedojel kvůli havárii na RZ 8. Klasifikaci tohoto seriálu ovládl Kevin Abbring před Pierrem Campanou a Ericem Mauffreym.

Seriál IRC pokračuje ve dnech 15.-17.7. malebnou SATA Acores Rally, mistrovství Evropy míří rovněž na šotolinu, ale pro změnu do tureckého Istanbulu. Poté už oba seriály čekají poslední dva letošní společné podniky, asfaltová Rali Vinho da Madeira a naše domácí Barum Czech Rally Zlín.

Geko Ypres Rally
1.Freddy Loix-Frederic MiclotteBŠkoda Fabia S20002:35:36.9
2.Jan Kopecký-Petr StarýCZŠkoda Fabia S2000+21.4
3.Thierry Neuville-Nicolas KlingerB/FPeugeot 207 S2000+2:05.5
4.Bernd Casier-Francis CaesemaekerBŠkoda Fabia S2000+4:01.6
5.Andreas Mikkelsen-Ola FlöeneNFord Fiesta S2000+5:20.9
6.Bruno Magalhaes-Carlos MagalhaesPPeugeot 207 S2000+6:06.2
7.Michal Solowow-Maciej BaranPLFord Fiesta S2000+7:24.5
8.Luca Betti-Pierangelo ScalviniIPeugeot 207 S2000+9:37.6
9.Corrado Fontana-Nicola ArenaIPeugeot 207 S2000+9:53.0
10.Maciej Oleksowicz-Andrzej ObrębowskiPLFord Fiesta S2000+10:39.0

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
29.06.2010 01:20
Mirekfric
šílená jízda Meeka před nehodou: odkaz na www.youtube.com
27.06.2010 23:57
Pluto - moderátor
Tady bych si dovolil až tak úplně nesouhlasit. Jasně, je to o penězích, o tom žádná. MEM nějaké peníze od Protonu dostal, dostal i čas na vývoj. Co jsem ale měl možnost vidět, Proton mi přišel úplně stejný, jako vloni. Což je dost chyba, protože ostatní automobilky jdou s vývojem dál. Do toho se ještě přidávají problémy s motorem...
27.06.2010 23:50
Mirekfric
Jop, to je pravda. Rozdíl v autě je proti Škodě či Fordu opravdu velký, protože je jasně vidět. Malé rozdíly divák nepozná, ale když to už nejde nevidět...
27.06.2010 23:43
Karbonyl - moderátor
Těžko se změní přístup týmu, který má narozdíl od Škody nebo Peugeotu mnohonásobně menší budget. Co škodovka zadá za peníze externím dodavatelům, kterým se zaplatí i vývoj, to musí MEM dělat sám. Satria vznikla s výjimkou transmisí kompletně celá pod jednou střechou a je logické, že bez velkých peněz to vypadá, jak to vypadá.
27.06.2010 23:39
rallydriver
Ten Proton nemusí být špatnej, hlavně moc dobře vypadá, ale chtělo by to jinej přístup týmu. Říkají že na autě dělají, ale skutek utek.
27.06.2010 20:48
Mirekfric
Co jsem viděl u trati, tak Alister jel na oko jak šílenec. Problém byl spíš v autě...
27.06.2010 11:08
bobinracing
Velká gratulace Honzovi,stíhat velmistra se jen tak nevidí no a na barumku se máme na co těšit....Hodně mě zklamaly protony a Alister McRay...
toplist