www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 10 - Rally Bulgaria (JWRC)

Střípky z Bulharska

9. července 2010 • 07:00

O čem se diskutuje v zákulisí bulharské rally? Událostí číslo jedna je určitě jednání Sébastiena Ogiera s Fordem o případném přestupu, nicméně i tak zbývá dost vážných i méně vážných témat, o kterých si můžete přečíst v následujících řádcích.

---

Zbývá přímé vstřikování

Šéf M-Sportu Malcolm Wilson řekl, že jedinou součástí, která zbývá nainstalovat na nový motor 1.6T, který používají v testovacím exempláři Fiesty WRC, je přímé vstřikování paliva. To bude připraveno před následujícími testy.

---

Tlačenice u Pettera Solberga

Petter Solberg oznámil, že obdržel čtyřicet pět nabídek od spolujezdců, kteří chtěli nahradit Phila Millse, který po Portugalsku oznámil konec kariéry. Petter rychle dodal: „Čtyřicet pět různých spolujezdců, ne čtyřicet pět emailů od jednoho...“

---

Jak budou regulovány pneumatiky ve WRC?

FIA oznámila, že na příštím zasedání Světové rady motorsportu (20. Července) bude projednáno rozhodnutí o regulaci používaných pneumatik v šampionátu WRC. Regulace počtu druhů dezénu a směsí je motivována snahou o finanční úspory. Tento problém vyvstal s náhlým a neočekávaným předchozím ukončením projektu jednotných pneumatik ke konci letošní sezony.

---

Quesnelovi se konec jednotných pneumatik nelíbí

Ohledně rozhodnutí FIA ukončit projekt jednotných WRC pneumatik byl Quesnel přímý: „S jednotným systémem pneumatik jsme byli spokojeni a nyní rozhodně nadšeni nejsme. Chápali jsme to tak, že v příštích třech letech budou jednotné pneumatiky a souhlasili jsme s tím. S touhle vidinou jsme udělali spoustu práce a utratili hodně peněz, ale teď se dveře najednou otevřely. Pro nás bylo rozhodutí FIA jednotné pneumatiky ukončit velkým překvapením, stejně jako pro Michelin. Ještě nedávno jsme byli ujištěni, že jednotné pneumatiky zůstanou.“

Znamená to, že Michelin bude chtít znovu vstoupit do WRC? „Poslední zprávy jsou takové, že Michelin se na konci měsíce rozhodne, jestli se vrátí do rally. Srpen je obdobím dovolených, takže se nic nebude dít až do září. To je pět měsíců před začátkem nové sezony. Všechno jde příliš rychle. Všichni vyvíjíme nová auta, která jsme dosud stavěli pro jednotné pneumatiky Pirelli. Takže pokud najednou najedeme na systém volné pneumatikové soutěže, bude nás to stát daleko více peněz – teď když je snaha všude šetřit. V současné době jsme se museli vypořádat už s rozhodnutím nepoužívat v nových WRC řazení pádly na volantu, i když jsme celou dobu DS3 testovali s tímto systémem. Upřímně, moc nerozumím tomu, co se děje.“

---

Koho poslat kopat penalty?

Pokud by nedělní finále fotbalového mistrovství světa mezi Nizozemskem a Španělskem dospělo k penaltovému vyvrcholení, byli by ostrostřelci týmu Fordu těmi, koho povolat – a nebo radši ne! Posádky Fordu si během příprav na bulharskou rally udělaly čas na souboj s několika dalšími týmy ve fotbalových penaltách na hřišti lyžařského střediska v Borovci.

Jezdci Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala, spolujezdci Jarmo Lehtinen a Mikka Anttila a šéf motorsportu evropského Fordu Gerard Quinn vytvořili jeden z několika týmů. Další tým se seřadil například kolem posádek Stobartu – Matthewa Wilsona, P-G Anderssona, Scotta Martina a Jonase Andressona, které doplnil ještě ředitel M-Sportu Malcolm Wilson.

Avšak jejich schopnosti v kabinách soutěžních focusů nebyly zdaleka vyrovnány střeleckou precizností před fotbalovou brankou hotelu Jastrebec. Po proměnění všech pěti pokusů v prvním kole dokázal tým továrního Fordu skórovat v dalších dvou kolech pouze jednou a skončil tak celkově na hromadném čtvrtém místě. Tým Stobartu si vedl lépe, když proměnil devět z patnácti pokusů a skončil třetí. Nikdo si ale nedokázal poradit s týmem promotéra North One Sport, který proměnil hned jedenáct penalt a zvítězil.

Šéf M-Sportu šel svým posádkám příkladem – proměnil všechny tři pokusy! Kapitán továrního týmu Mikko Hirvonen okomentoval penaltový výbuch: „Potom, co jsme v prvním kole proměnili všech pět pokusů, myslel jsem, že snadno vyhrajeme. Jenže z dalších deseti penalt byl Jari-Matti jediný, kdo skóroval. A nemůžeme se ani vymlouvat na míč, protože to byl míč Castrol a ne ten, který se používá na mistrovství světa. Jsem si ale jistý, že se nám v rally povede lépe než ve fotbalu!“

-mah- ; -fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist