www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 10 - Rally Bulgaria (JWRC)

Bulharská premiéra skončila nadvládou Citroenu

11. července 2010 • 13:35

Naprostým fiaskem z pohledu továrního týmu BP Ford Abú Dhabí skončila letošní Bulharská rally, sedmý podnik letošního mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích. První čtyři příčky absolutní klasifikace totiž opanovaly posádky na vozech vozy francouzského koncernu PSA, tedy Citroenech C4 WRC. Ciroen tak vyrovnal téměř dvacet let starý výkon značky Toyota.

Stylem start-cíl opanoval soutěž několikanásobný mistr světa Sebastien Loeb, který absolvoval novou soutěž v seriálu mistrovství světa bez chyb a dnes již jen s přehledem kontroloval svoji pozici. Tentokrát mu k tomu stačilo přitom 'jen' pět nejlepších časů na třinácti rychlostních zkouškách. O druhé místo se až do samotného závěru urputně bojovalo mezi Dani Sordem, tedy dvojkou továrního týmu Citroen, a soukromníkem Petterem Solbergem. Sordo nakonec druhé místo uhájil, ale mladší z bratrské dvojice Solbergů rozhodně nemusel být smutný, neboť s novým spolujezdcem Chrisem Pattersonem absolvoval vynikající závod a na své konto si připsal stejný počet dílčích vítězství jako Loeb.

Po ztrátě nabrané při pátečním výletu mimo trať splnil čtvrtý Sebastien Ogier na C4 WRC juniorského týmu Citroenu dokonale svou úlohu 'odebírače' bodů týmu Ford. Navíc si francouzský mladík spravil náladu alespoň vítězstvím na posledním měřeném testu. Až za Ogierem skončily oba tovární vozy s modrým oválem ve znaku pilotované Hirvonenem a Latvalou.

Jezdci Fordu, respektive spíše jejich tým, tentokráte propadli zejména z pohledu taktiky. Focusy WRC nejenže nestíhaly držet krok s konkurenčními Citroeny, ale tým k tomu navíc v sobotu dopoledne připojil obrovskou taktickou minelu v podobě sázky na špatnou směs pneumatik. Sobotní trápení pak ještě vygradovalo nefunkčním posilovačem řízení na voze Jari-Matti Latvaly, i když se Fin nakonec s touto nepřízní osudu dokázal vyrovnat přes fyzické vypětí opravdu znamenitě.

Sedmý P-G Andersson při své premiéře za volantem Focusu WRC týmu Stobart nijak nepřekvapil, a to ať kladně či záporně a předvedl výkon, který se od něj pravděpodobně očekával. Příjemným zpestřením soutěže byl určitě start Maďara Turána na Peugeotu 307 WRC týmu Bozian Racing, který dojel osmý a naprosto deklasoval tradičně tragického Matthewa Wilsona s druhým vozem Stobartu.

Desítku nejlepších uzavřel Henning Solberg, který tentokrát pilotoval Ford Fiesta S2000. Nutno říci, že norský pilot za volantem slabšího vozu doslova ožil a po celý víkend z něj doslova sršelo nadšení. Škoda jen, že nedošlo na větší konfrontaci v podobě souboje s některým z kvalitních pilotů této kategorie.

Mezi juniory se z premiérového vítězství po zásluze radoval po bezchybném výkonu mladičký Thierry Neuville před Hansem Weijsem, oba na Citroenu C2 S1600. Třetí místo po vyloučení Yvese Lemese po druhé etapě vybojoval domácí Todor Slavov na Renaultu Clio R3, který dnes jasně pokořil Alessandra Broccoliho na stejném voze.

Za zmínku ještě stojí výkon novice v elitním seriálu automobilových soutěží a de facto nejen v něm. Kimi Raikkonen se sice v pátek ani v sobotu nevyvaroval chyb, které ho stály celkově okolo 11 minut, přesto už tentokrát dokázel zajíždět solidní a vyrovnané časy. V tomto kontextu bude určitě zajímavé sledovat, jak se ex-mistr světa Formule 1 bude schopný vypořádat s dalšími asfaltovými soutěžemi.

Letošní seriál MS FIA v automobilových soutěžích se s Bulharskou rally přehoupnul do své druhé poloviny. Nadcházející soutěží bude dvoudenní Neste Oil Rally Finland o posledním červencovém víkendu, na níž se představí také tři posádky z České republiky. Kromě toho bude Finsko určitě nejlépe obsazenou soutěží letošního mistrovství světa.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist