www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. června 2025, Svátek má Adolf, zítra Milan

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally Italia d'Sardegna (JWRC)

Hirvonen: Bude to souboj mezi Marcusem a Sébastienem

18. května 2006 • 19:00

Finské dvojce továrního týmu Ford Mikko Hirvonenovi se v letošní sezóně příliš nedaří, z dosavadních soutěží se pětadvacetiletému mladíkovi podařilo vybojovat pouhých sedm bodů, což zatím stačí na devátou příčku průběžné klasifikace.

„Je pravda, že letos se nám zatím moc nedařilo. Auto na minulých soutěžích ukázalo, že dokáže být na šotolině velice rychlé, ale moje jezdecká chyba v Mexiku a technické problémy v Argentině znamenaly nulový bodový zisk do hodnocení jezdců i značek. Proto bych chtěl ze Sardínie konečně přivést nějaké body,“ zahájil po seznamovacích jízdách rozhovor Mikko Hirvonen.

V loňském roce překvapil Mikko všechny fanoušky i odborníky, když dokázal stačit se soukromým Focusem WRC od Stobartu celé špičce a zle proháněl pozdějšího mistra světa Sébastiena Loeba. „V minulém ročníku se nám tu opravdu hodně dařilo. Škoda jezdecké chyby v průběhu druhého dne. Měli jsme výhodnou startovní pozici, cesta už byla projetá od předchozích aut, takže se jelo pěkně a rychle. Letos díky malým bodům startujeme také až jako osmí, takže toho budeme chtít využít.“

Bude Mikko také letos bojovat o vítězství v soutěži? „Určitě bych rád. Odehraje se tu další napínavý souboj o vteřinky mezi Marcusem a Sébastienem a já bych se do něj rád připletl.“

Rally Italia Sardegna patří k těm spíše náročnějším, letos však pořadatelé zvolili razantnější obměnu tratě. „Je to pravda, oproti loňskému ročníku se trať hodně zrychlila, navíc výrazně ubylo rozbitých míst. Svým charakterem se nejvíce blíží asi Argentině.“

Bezesporu mezi divácky i mediálně nejzajímavější místa budou patřit velký „Mickeyho skok“ na osmém testu, vodní brod na třináctém a průjezd žulovým lomem na patnáctém. „Tohle jsou opravdu nejvděčnější místa. Mickeyho skok je pověstný, vždycky tam bývá spousta kameramanů a fotografů. Jeho hrana je hodně ostrá, auto neletí ani tak do dálky, jako spíš do výšky. Hodně nakopává, takže i když si před ním přibrzdíme, auto letí hodně vysoko. Brod před cílem první nedělní zkoušky bude hodně zajímavý, sám ale ze svého zdejšího startu v roce 2002, to ještě s produkčním Subaru, pamatuju mnohem větší. Průjezd lomem bude také velmi efektní, tamní pasáže jsou hodně členité a zatáčkovité.“

I přesto bude důležité, aby auta vydržely veškeré nástrahy náročné rozbité tratě. Proto proběhlo před dvěma týdny důkladné testování na Sardínii. „Nejdříve najezdil Roman Kresta asi 500 kilometrů, když kromě nastavování auta testoval také nové pneumatiky BG Goodrich pro Acropolis Rally. Pak jsme já i Marcus najezdili zhruba 400 kilometrů, při kterých jsme ladili nastavení našich aut. Věřím, že budeme hodně rychlí. Pořád je ale potřeba pamatovat, že auto je neustále ve vývoji, oproti Monte Carlu už se však dostalo zase o hodně dál.“

V minulých letech na šotolině velmi rychlé Subaru zatím ztrácí. Bude mít některý z jezdců této japonské značky šanci bít se o nejvyšší posty? „Věřím, že Petter Solberg bude hodně rychlý. Na asfaltu jim to zatím moc nešlo, na šotolině se rozdíly mezi auty stírají.“

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist