www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 10 - Barum Czech Rally Zlín

Do startu Barum Czech Rally Zlín 2010 zbývá již jen týden

19. srpna 2010 • 23:00

Jedna z posledních oficiálních tiskových konferencí před startem jubilejního 40. ročníku Barum Czech Rally Zlín proběhla ve čtvrtek 19. srpna 2010 dopoledne v prostorách Krajského úřadu Zlínského kraje, kde se bude příští týden tradičně nacházet také ředitelství soutěže zařazené nejen do domácího šampionátu Mediasport MMČR rally, ale také do prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge a Mistrovství Evropy jezdců.

Kromě informací o skladbě očekávaného jezdeckého pole došla slova také na občas kritizovanou skladbu trati soutěže. „Nemáme bohužel moc možností ke změně stávajících tratí. Kromě jiného jsme samozřejmě omezeni geograficky, neboť region je ze tří stran doslova sevřen v kotlině a Holešovsko je pro naše potřeby příliš rovinaté,“ posteskl si ředitel rally Miloslav Regner. „V regionu se jedou celkem čtyři podniky rally. Nechceme tedy jet jednu rychlostní zkoušku čtyřikrát do roka, ctíme vzájemné dohody s ostatními pořadateli a samozřejmě nechceme komplikovat situaci ani obyvatelům dotčených obcí.“

„Proto některé rychlostní zkoušky občas necháváme 'spát' a pak je po přestávce opět použijeme. Letos jsme takto oživovali Biskupice a Ořechov, jinak došlo jen k drobným úpravám,“ dodal Regner na adresu tratí čtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín. Slova ředitele soutěže potvrdil i jeden z pravidelných účastníků prestižní rally domácího šampionátu Milan Kneifel. „Musím potvrdit, že je v dnešní době opravdu velmi těžké prosadit nové tratě. Snažili jsme se v tomto směru pořadatelům pomoci, ale je to velmi obtížné.“

Čtvrteční tiskové konference se zúčastnili tradičně také zástupci jezdců. Jako první dostal slovo trojásobný vítěz soutěže Roman Kresta. „Před deseti lety jsme ve Zlíně zažili první velké vítězství se Škodovkou. Letos pojedeme opět s vozem stejné značky, tak uvidíme, jak to dopadne tentokrát,“ zamyslel se luhačovický pilot a ještě upřesnil, proč pro domácí soutěž seriálu IRC a ME upřednostnil Fabii S2000 před svým Peugeotem 207 S2000. „Po porovnávacím testu jsme se rozhodli jet s Fabií slušovického týmu Antonína Tlusťáka. Ten pojede naopak s naším vozem a navzájem si vyměníme i mechaniky. Samozřejmě, pokud by to bylo třeba, tak si navzájem budeme pomáhat,“ dodal Kresta.

Na rozdíl od Kresty, který v domácím šampionátu bojuje o body s vozem kategorie Super 2000, Jaroslav Orsák zůstane i na Barum Czech Rally Zlín věrný klasickému produkčnímu vozu, tedy Mitsubishi Lancer deváté evoluce. „Původně jsme na Barumce sice chtěli jet s autem kategorie S2000, ale po poradě s naším týmem jsme situaci přehodnotili. Faktem totiž je, že letos máme Mitsubishi velmi dobře nastavené a odzkoušené. Samozřejmě se tedy budeme snažit bojovat o stupně vítězů mezi ve skupině N domácího šampionátu,“ řekl Jaroslav Orsák.

Skupina A měla na tiskové konferenci zastoupení v podobě domácího matadora Milana Kneifela. Také pro něj je zlínská rally srdeční záležitostí a podnikem, který provázel jeho jezdecký růst. „Také letos jsme se snažili na tuto soutěž co nejlépe připravit a opět chceme uspět v absolutním hodnocení skupiny A. Letos pojednu na Barum rally již počtrnácté, za tu dobu jsem tu samozřejmě zažil jak úspěchy, tak i pády. Upřímně řečeno, na vítězství ve skupině A tentokrát nepomýšlím, i když loni jsme nakonec skončili druzí. V letošním roce to ale bude těžké, pojede tu hodně kvalitních jezdců na vozech Renault Clio R3,“ zkonstatoval Milan Kneifel.

Tahákem letošní Barum Czech Rally Zlín nebudou letos jenom špičkové posádky na speciálech kategorie Super 2000, kterým se budou snažit šlapat na paty např. Václav Pech na Mitsubishi Lancer, Vojtěch Štajf na Subaru Impreza či zkušený účastník mistrovství světa a asijsko-pacifického šampionátu Fumio Nutahara z Japonska na dalším Lanceru Evo 9, ale také zmiňovaní piloti vozů Renault. Kvalitní sport slibují jména jako Kevin Abbring, Pierre Campana či Matteo Gamba, opomenout nelze ani Jana Černého či Lubomíra Minaříka. V dobrém světle se bude určitě chtít předvést také velký talent estonského rallysportu Karl Kruuda na Suzuki Swift S1600.

-jav- ; AutoSport.CZ , foto: J.Petrů
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist