www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 10 - Barum Czech Rally Zlín

Barum Rally: Do třetice všeho dobrého

2. září 2010 • 09:00

Předposledním závodem pokračoval šampionát MMČR v rally zlínskou Barum Rally, která byla zároveň součástí IRC. Na startu se tak objevila nejen česká špička, ale i řada jezdců ze zahraničí, a tak jenom třída A6 sčítala přes dvacet posádek.

Na startu nechyběla ani kladensko-zlínská posádka V-group Racing Teamu Kladno ve složení Jiří Vlček a Radim Strnad s červeným vozem Peugeot 206 S1600. Po loňských peripetiích na Barumce, kdy Jiří Vlček absolvoval nechtěný kurz automechanika se specializací na výměnu kol odjel divácky oblíbený jezdec s cílem absolvovat soutěž bez komplikací. „Už po loňském ročníku jsem byl rozhodnut, že Barumku nepojedu, ale kvůli místnímu matadorovi Radimovi Strnadovi jsem se odhodlal potřetí do tohoto závodu odstartovat. Navíc v rychlých, uskákaných sjezdech a v blátivých vytahaných rychlých zatáčkách se veřejně přiznávám, bojím, což se rok od roku zhoršuje a to není pro závodění dobré. Čím víc však jezdím, tím víc si vážím každého, kdo tento sport provozuje. Především pak těch, kteří startují s horší technikou, špatně nastaveným podvozkem a jezdí nejen na své, ale i hraně techniky, mnohdy s větší osobní statečností a adrenalinem, nežli posádky se špičkovou technikou,“ vzpomíná Vlk. Přestože proti bylo střídavé počasí, dokázal Jirka Vlček s Radimem Strnadem vstoupit do soutěže více než dobře. Páteční městskou superspeciálku dokončil na čtvrtém místě ve třídě A6, když rychlejší byli pouze Kruuda, Skoupil a Blaťák.

V podobném duchu se nesla i sobotní etapa, která se odehrála již na klasických rychlostních zkouškách. Na osmi náročných měřených úsecích zajížděl Vlk s Karkulkou konstantní časy a udržoval si slibnou pozici do závěrečné etapy. „V sobotní části jsem byl několikrát mimo trať a chvála Bohu neublížil Karkulce, ale naštěstí to bylo většinou do měkkého a navíc nám přálo tentokráte i štěstí, které jak se ukázalo, bylo na letošní Barumce obzvlášť důležité. Karkulka jinak fungovala excelentně, a tak obrovský dík a pochvala míří za mechaniky V-group Racing Teamu. Obrovské uznání si zaslouží také Radim, který mne Barumkou protáhl bez jediné chyby a byla radost pod jeho čtením rozpisu závodit. Protáhl mne Barumkou doslova jako “vola parkem„ ,“ vzpomíná kladenský jezdec.

V nedělní etapě se navíc posádka červeného Peugeotu 206 S1600 dokázala posunout až na druhé místo ve třídě A6, o čemž před startem soutěže ani nesnila. Na druhém místě vydržela až do předposlední rychlostní zkoušky. V závěru totiž předjel Vlčka Skoupil, a tak dvojice Vlček/ Strnad obsadila konečné třetí místo ve třídě A6, šesté ve skupině A a skončila na třicátém místě absolutně. „Do soutěže jsme nastupovali s tím, že dojedeme staré pneumatiky, vzhledem k loňským zkušenostem, kdy jsme měli několikrát defekt a museli na rychlostní zkoušce měnit gumu. Místy se to však neukázalo jako dobrý nápad. Při poslední rundě na Trojáku jsme totiž dojížděli na čouhajících drátech z gumy a především místní sjezdy se podobaly Jánošíkovu sjezdu dolu a slovo “klouže moc„ bylo v tomto případě velmi slabé. Velký dík patří pořadatelům a divákům. Z mého vlastního pohledu jsem nikde nezaznamenal problém se špatně stojícími diváky a naopak připravili skvělou nezapomenutelnou atmosféru.Tímto jim moc děkuji.

Není však jistě jezdce, který by neudělal v okolí Zlína dopravní přestupek vzhledem k ucpanosti místních silnic z RZ na RZ, a to i přestože nás řidiči pouštěli a chovali se velmi ohleduplně. Policisty bych tak na Barumce rozdělil do třech skupin. Té první si vážím a děkuji jí, protože se snažili řídit dopravu seč jim síly stačily. Druhá, daleko početnější však pouze jen tak postávala a přihlížela s ledovým klidem na dopravní komplikace. A ta třetí, naprosto nejhorší. Jednalo se o ambiciózní policisty schované většinou za stromem s fotoaparátem, či videokamerou a číhající na přestupky posádek, které mnohdy přijížděli na start rychlostní zkoušky v poslední chvíli a s velikou radostí je pokutovali a úmyslně zdržovali, aby nestačili odstartovat do RZ. Názorným příkladem je náš soupeř Pénzes, kterého nechali tak dlouho stát, čímž nestačil odstartovat do RZ, což celý tým nesl těžce a odjel znechuceně ze soutěže. Jistě nejeden fanoušek rally si vzpomene na zážitky z mistrovství světa, kde kupříkladu na Korsice je každý závodní vůz doprovázen vozem policejním, aby bezproblémově stačil přejet v kolonách na další rychlostní zkoušku. Nejen posádky, ale i diváci se pak na tyto soutěže vrací s radostí. Stále totiž platí, že čím více lidí do regionu přijede, tím větší přítok peněz pro region. Co by za to jiné regiony daly ,“ zhodnotil průběh soutěže třetí nejrychlejší jezdec třídy A6.

V-Group RT Peugeot Kladno
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist