www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 10 - Barum Czech Rally Zlín

Nejlepší výsledek kariéry pro Martina Bujáčka

6. září 2010 • 09:00

Největší a nejslavnější soutěž na našem území je za námi. Barum rally jako každý rok přilákala ohromnou konkurenci a nabídla velmi náročnou trať, se kterou se téměř polovina posádek nedokázala vypořádat. Mezi šťastnými v cíli byla i posádka Lanceru evo IX z dílny K.I.T. racing ve složení Martin Bujáček – Marek Omelka.

Uherskobrodský junior zde závodil poprvé od Rally Bohemia a tak k trati přistupoval s respektem. Pro mladého jezdce je důležité ve svižném tempu najet co nejvíce ostrých kilometrů, proto si vytyčil za cíl dojet do cíle. A to se mu i přes pár problémů podařilo.

Úvodní superspeciálka v ulicích Zlína byla tak trochu zahřívací kolo, pořádně závodit se začalo až na klasických sobotních RZ. „Na domácí Barumku jsem se hodně těšil, jelikož je to vrchol sezony a kolem trati se sejde velké množství diváků a mezi nimi i mých přátel. V pátek hodně pršelo, ale když vypukla městská zkouška, tak déšť ustal a trať postupně osychala. Večer jsem to chtěl hlavně v klidu projet a taky trochu pobavit diváky, což se nám snad povedlo,“ vyjádřil se sám jezdec. Jak už je jeho zvykem, začal Martin kapku zvolna, protože soutěž to byla velmi dlouhá a náročná nejen pro posádky, ale i pro jejich vozy. V první rundě zajížděl časy ve čtvrté desítce absolutního pořadí, ovšem třeba na „svých“ Biskupicích sklidil za atraktivní jízdní styl zasloužený potlesk. Naštěstí pro něj byl po havárii jedné z předchozích posádek zrušen průjezd zkouškou Semetín, protože mu pomalu začínaly vadnout brzdy. Společně s deštivým počasím nezáviděníhodná situace. Na následujícím Trojáku byli Martin s Markem několikrát mimo trať. Do cíle RZ dojel Martin bez brzd a následný přejezd do servisu byl trošku obtížnější, když fungovala jenom ruční brzda. Naštěstí se ale vše povedlo bez časové penalizace a v servisu dali mechanici auto do pořádku.

Druhá runda čtyř rychlostních zkoušek se již obešla bez problémů s brzdami a tak Martin s Markem postoupili na 25. místo v cíli první etapy. Jediným problémem bylo, že Martin na Trojáku u vysílače nad Kašavou dojel před ním startujícího Ponďu, který jej ale naštěstí ve Vlčkové pustil před sebe. Bohužel už při pohledu na startovní listinu a délku RZ Troják se něco podobného dalo očekávat. „Sobotní etapa byla hodně náročná, jelikož naše startovní pozice nebyla zrovna optimální. Na těžkou úvodní sekci jsme zvolili slicky. Na Biskupice a Rakovou to byla správna volba, ale na Vsetínsku hodně pršelo, takže to bylo zase špatné. Zachránil nás zrušený průjezd Semetínem. Na Trojáku to byl očistec – byli jsme 3x mimo trať, ztratili hodně času, ale auto zůstalo celé. Druhou sekci jsme jeli komplet na mokru, což mi sedělo a časy byly celkem slušné. Pětadvacáté místo na konci první etapy je také super,“ řekl v cíli etapy Martin. Ve večerním dlouhém servisu se preventivně vyměnil zadní diferenciál a posádka velmi ochotně pózovala smečce fotografů v čele s Petrem Luskem, který musel využít množství sličných hostesek K.I.T. racing k pořízení týmových fotografií.

Ve druhé etapě se posádka postavila na start jako třicátá, ovšem plačtivé počasí stejně způsobilo, že trať byla po předchozích posádkách přece jen dost rozbitá. Martinovi se vydařily zkoušky Halenkovice a Ořechov, které projel se ztrátou něco přes 3 sekundy na nejrychlejší, ovšem moc mu nesedly Kudlovice. Závěrečná RZ první sekce, legendární Pindula, byla kvůli množství bahna a mokrým lesním pasážím velmi náročná, tak bylo dobře, že ji Martin projel bez větších problémů a zaznamenal celkově dvacátý čas. Do závěrečné sekce celé Barumky zvolila posádka suché pneumatiky, ale vzhledem k neustále hrozícímu dešti si sebou vezla dvě mokré gumy. Jezdci notoricky známou RZ Ořechov projel Martin v osmnáctém čase, přičemž také nezapomněl potěšit diváky několika pěknými smyky. Na závěrečnou Pindulu kluci obuli na předek mokré gumy, aby se auto v mokrých pasážích dalo lépe ovládat. Vše se podařilo, další osmnáctý čas znamenal úspěšně dokončenou soutěž a to celkově na krásném dvacátém místě. Martin a Marek se tak stali jedinou posádkou K.I.T. racing, která úspěšna dokončila celou soutěž. Mezi juniory skončil Martin druhý za Mírou Jakešem, což je zajisté také hezký výsledek.

„Neděle byla celá hodně podobná sobotě, náročné podmínky a neustále hrozící déšť. Hlavně zabahněná Pindula byla prubířským kamenem. Celou druhou etapu jsem se snažil neudělat chybu a to se povedlo. Celý dlouhý závod se nám podařilo dokončit, což byl hlavní cíl. Výsledek je pro mě osobně nad očekávání dobrý, 20. místo celkově a 12. v našem mistráku, takže určitě panuje spokojenost. Chtěl bych poděkovat celému týmu K.I.T. racing za skvěle připravené auto a taky za to, že vše fungovalo na jedničku. Poděkovat určitě musím i všem sponzorům, kteří nám start na Barumce umožnili a také všem fanouškům za skvělou atmosféru nejen u trati, ale i v servisu. Je moc příjemné vědět, že nám fandí a přijdou nás podpořit i do servisu,“ uzavírá spokojený jezdec.

Libor Hladiš
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist