www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 10 - Rally Japan (PWRC+SWRC)

Martin Prokop po první etapě druhý v SWRC

10. září 2010 • 22:50

Vstup české posádky Martin Prokop - Jan Tománek do Japonské rally 2010 byl poněkud dramatický. Navzdory nezaviněnému nárazu do stromu ale figurují Češi se svým Fordem Fiesta S2000 po 1. etapě na 2. místě hodnocení SWRC.

Desátý podnik letošní sezony mistrovství světa v rally odstartoval ve čtvrtek v Sapporu dvojicí diváckých superspeciálek v prostoru futuristického fotbalového stadiónu, na kterém se roku 2002 hrála některá utkání mistrovství světa ve fotbale. Úřadující juniorský mistr světa dosáhl druhého a třetího času mezi účastníky S-WRC a do páteční části úvodní etapy tak vstupoval ze druhého místa v tomto hodnocení.

V pátek ráno na první klasické rychlostní zkoušce se ale česká posádka dostala do problémů. Přibližně kilometr po startu testu havaroval Khalid Al-Quassimi a na trati zůstal ležet strom, který při tom jeho Focus WRC pokácel. Martin Prokop se nestačil překážce vyhnout a narazil do ní. Vše se naštěstí obešlo bez následků na technice a Prokop s Tománkem mohli v soutěži pokračovat. Českou posádku ještě přibrzdil nefungující interkom. V čele hodnocení S-WRC se ale pevně usadil Fin Ketomaa, na něhož Češi ztratili na tomto testu půl minuty.

Odpoledne dokázali Martin Prokop s Janem Tománkem vyhrát pátou rychlostní zkoušku (Koyka 1), celkově ale tempu, které nasadil Ketomaa, nestačili a po prvním dnu soutěže ztrácí na vedoucího Fina necelou minutu. Martin Prokop v Japonsku startuje poprvé, proto se na zdejších tratích hlavně učí. Na druhou stranu i 18 bodů za druhé místo by českému závodníkovi stačilo, aby v průběžném hodnocení šampionátu dostihl dosud vedoucího Španěla Ponse, který Japonskou rally vynechává.

Martin Prokop: „Z našeho pohledu soutěž nezačala úplně šťastně. Asi kilometr po startu následovaly dvě zatáčky za sebou. V jedné z nich havaroval Al-Qassimi a na trati ležel přeražený strom. My jsme ho trefili. Strom po nárazu odlétl stranou, což jsem vůbec nečekal. Naopak jsem se bál, že střet bude mít vážné důsledky pro nás. Každopádně jsem byl ve velkém šoku a jen těžko jsem se na dalších kilometrech dostával do tempa. Byl to asi nejhorší moment mé dosavadní kariéry. Navíc jsme chvíli poté přišli o interkom. Byl to opravdu hodně složitý začátek rally.“

„Na dalších testech jsme přeci jen chytli dobrý rytmus, i když úplně ideální to nebylo. Ketomaa získal opravdu solidní náskok a dohnat ho by bylo těžké a riskantní. Potvrdilo se to, co mnozí říkali: Japonsko je skutečně asi nejtěžší rally v kalendáři. Sám jsem hodně překvapený, jak náročné to tady je. Určitě nemá cenu dělat machra, když tu člověk jede poprvé. Proto se budeme snažit kontrolovat vlastní pozici a dojet si pro důležité body. Každopádně do cíle je ještě daleko a také zbývající dvě etapy budou hodně tvrdé.“

V sobotu čeká na účastníky Japonské rally dalších 125 měřených kilometrů rozdělených do šesti klasických rychlostních zkoušek a dvou superspeciálek.

Sestřihy jednotlivých etap Japonské rally přinese televizní stanice SPORT 5 od pátku 10. září do neděle 12. září v premiéře vždy od 20 hod.

BPA ; foto: Ralph Hardwick
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist