www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 10 - Admiral Rally Vyškov

RTV ve Vyškově nezářil

16. září 2010 • 13:00

Posádka Rally Teamu Volenice ve složení Martin Knížek – Petr Šimůnek nastoupila minulý víkend na start svého teprve druhého letošního podniku – Admiral Rally Vyškov.

Po dvou smolných závodech na Vysočině a v Pačejově, které pro bratry Šimůnkovi oba skončily odstoupením ještě před startovní rampou, se naděje celého týmu upínaly k vyškovské soutěži, kde už zkrátka musel být nepříjemnostem konec. K tomuto cíli směřovala i příprava týmu, zaměřená tentokrát nejen na techniku, ale i na zvýšení kondice jezdců. Týden před soutěží pak proběhlo malé soustředění na horách, kde při intenzivní oslavě svatby kamarádů všichni voleničtí závodníci prokázali dostatečnou fyzickou i psychickou odolnost.

Do Vyškova vyrazili Martin s Petrem vzhledem k finišujícím přípravám až v pátek ráno a po absolvování administrativní přejímky a převzetí itineráře následovaly seznamovací jízdy. Trať soutěže doznala oproti minulým ročníkům výrazných změn a větší počet RZ způsobil, že přes poměrně svižné tempo a minimum zastávek se trénink protáhl až do pozdních odpoledních hodin. Do posledního průjezdu posádka startovala těsně před vypršením časového limitu. Nicméně s rozpisem byl pilot docela spokojen a bez výhrad proběhla i technická přejímka. Jediným nepříjemným momentem tak bylo setkání s vozem místního občana jedoucího v protisměru Podivické RZ v úzkém místě ve vojenském prostoru (kam je zakázán nejen vjezd, ale i vstup), které jen se štěstím neskončilo zničením tréninkového auta.

Do první rychlostní zkoušky nastupovali Martin s Petrem s cílem navázat na výkony v Krumlově. První letošní start v PČR v rally měl být také příležitostí opět se porovnat se známými posádkami skupiny SA/1 a zjistit, kam se za rok posunuly. Výkon pilota měl ale k těm světlejším krumlovským momentům tentokrát hodně daleko a výsledkem byla ohromná ztráta na čelo skupiny. Na necelých 5,5 km ztratili voleničtí na nejrychlejšího Paula s Kortusem s Felicií Kit Car přes 15 s, což je zcela jistě více, než by bylo možné omluvit rozdílem v technice. Na druhé RZ se situace opakovala, jen s tím rozdílem, že ztráta na nejlepší ještě více narostla. To mělo dva důvody – jednak Martin ve snaze zrychlit chyboval v esíčku za Račickým skokem, Favorit se přetočil a následným otáčením ztratila posádka zhruba 10 s, a jednak se ke svému obvyklému výkonu rozjela posádka Král – Hrabec se špičkovou Felicií Kit Car po Březíkovi. Zlepšení nepřinesla ani třetí, Podivická zkouška. Komentář první sekce tedy přenechejme samotnému pilotovi: „Po prvních třech rychlostních zkouškách jsem měl chuť odevzdat výkaz a odjet domů. Přestože jsem se snažil a chvílemi se mi zdálo, že nejedeme až tak špatně, časy na zkouškách vypovídaly o opaku. Dělal jsem spoustu malých chyb, do většiny zatáček jsem brzdil strašně brzo a ztrácel jsem důvěru v auto i rozpis. K tomu jsem špatně zvolil zadní pneumatiky a zadek auta hodně klouzal. Zkrátka všechno špatně. Po loňsku, kdy jsme sice ve Vyškově odstoupili po druhé sekci po poruše převodovky, ale do té doby jsme více méně drželi krok se špičkou třídy, to byla studená sprcha.“

Ze servisu po první sekci vyrážel volenický Favorit vyzbrojen zadními pneumatikami s měkčí směsí a posádkou odhodlanou pokusit se svůj výkon trochu vylepšit. Na druhém průjezdu Račickou RZ se odstup na nejlepší přeci jen trochu snížil (vyjma Krále, který zde ovšem nadělil 7 s i Galiovi, nejrychlejšímu ve skupině A/5), na RZ 5 Pruské se odstup na druhého Paula přiblížil jedné sekundě na kilometr, což už bylo přijatelné. Druhý průjezd Podivickou zkouškou byl po havárii jedné z posádek zrušen a následovala další návštěva servisu.

Favorit se naštěstí držel v dobré kondici, v servisu tak bylo třeba jen zkontrolovat podvozek, který hlavně v šotolinových pasážích utrpěl velké množství ran, a vybrat správné pneumatiky do poslední sekce. Protože se zadní část vozu stále nechovala přesně podle Martinových představ, rozhodl se znovu pro střední směs – sice širších, ale o něco mladších pneumatik, než byly ty z první sekce.

Že to byla volba špatná, ukázal již druhý průjezd Pruskou RZ (Račická byla zrušena po havárii Kopáčka – přejeme brzké uzdravení spolujezdkyně i vozu), kde přes vyšší nasazení posádka dosáhla horšího času, než v předešlém průjezdu. Poslední Komořanská zkouška již jen podtrhla letošní vyškovské trápení. „Nebyl to prostě náš den. Ukázalo se, že po čtyřměsíční závodní pauze nedokážeme navázat tam, kde jsme minule přestali. Když se k tomu přidá špatná volba pneumatik, je výsledek skličující. Sice bychom ani za ideálních podmínek nemohli s naším Favoritem pomýšlet výš, než na dosažené 4. místo ve třídě, ale ztráta na prvního, a především na druhého a třetího, byla tentokrát opravdu propastná. Nezbývá než doufat, že to příště bude lepší,“ uzavírá vyškovskou soutěž spolujezdec Petr Šimůnek.

Dalším vystoupením Martina s Petrem bude blížící se Herkul Rally Příbram, kde se posádka Rally Teamu Volenice s Favoritem představí opět v MČR historiků.

RT Volenice; foto: R.Hanák
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist