www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 10 - Admiral Rally Vyškov

Sprintový titul v N2 pro Pavla Pelecha

22. září 2010 • 11:00

Pavel Pelech odjížděl do Vyškova s vědomím možného zisku titulu ve třídě N2. Nic ale nebylo tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Největší vrásky na čele dělal Pavlovi Patrik Rujbr, kterému se povedlo moc pěkně zajet Barumku. Bohužel ve Vyškově ho hned v úvodu zradila poloosa, což ubralo závodu na dramatičnosti.

Hned na prvním rychlostním testu si odbyla posádka Pelech – Hendrychová menší krizovku. A dle Pavlových slov není jízda po dvou kolech pro Civic VTi úplně nejpřirozenější. Po odstoupení Rujbra se již Pavel soustředil jen na dojetí. „Další RZ se nesly v duchu boje s rozbitým povrchem. V tu chvíli pro nás bylo důležité hlavně dojet a nerozbít auto. I proto jsme neskákali na oblíbeném skoku na RZ Račicské, což nám určitě fanouškové a diváci neodpustí, zato radost má určitě servisman Péťa Zbudil. Uznávám, že zbytek soutěže jsme jeli jen přiměřeně seriózně, až na velikánské hodiny na předposlední RZ. Pavel Řihák nám to ale usnadnil svými hodinami na té samé RZ, takže na pořadí se nic nezměnilo a do cíle jsme si pro titul přijeli z prvního místa. Cíl nakonec spatřily jen 3 posádky, což určitě svědčí o náročnosti vyškovské soutěže, kde vozidla trpěla víc, než se čekalo,“ dodává Pavel.

O titulu ve třídě N2 je tedy dva závody před koncem šampionátu rozhodnuto a to Pavel nastoupil do kolotoče sprintových podniků ještě o závod později. „Je to souhra spousty náhod, nedojetých soutěží konkurentů a hlavně naprosto vynikající práce celého týmu Ascot MB Motorsport v čele s Péťou Zbudilem a bezchybně fungujícímu VTi,“ chválí fungování týmu Pavel. „Bez sponzorů bychom se k tomuto výsledku také nepropracovali, takže díky patří zejména Datartu za podporu v začátcích sezóny. Všichni úžasní fotografové podél tratí (za každého počasí) si zaslouží náš bezmezný obdiv. No a fanoušci? Na ně nesmíme už vůbec zapomenout! Naše Facebooková stránka je díky nim i pro nás víc a víc zajímavá, dělají nám radost jejich reakce a koneckonců pro lidi okolo tratě člověk dělá všechny ty vylomeniny. Teď již jen budeme držet palce bráchovi Petrovi, kterého od titulu ve třídě N3 dělí již jen 3 body,“ uzavírá Pavel.

Petr neměl za závodu dobrý pocit již během tréninku. Polní cesty byly zničené již při seznamovačkách a z obavy o vůz posádka ani neabsolvovala třetí průjezd Račicskou RZ. A nedařilo se ani v sobotu ráno, kdy se pilot za volantem Hondy Civic Type-R spíše hledal. Výsledkem byly obklady od Jardy Roubíčka i Romana Stromšíka. „V servisu jsem dostal nejdřív sodu, pak tři kafe a vyrazili jsme zkusit vylepšit dojem,“ komentuje úvod Petr.

Druhá runda již vyšla lépe, podařilo se dobře obout a posádka Pelech – Zimolka se nakonec probojovala do čela třídy a odvezla si z Vyškova potřebné body za první místo. O výsledcích rozhodovaly i defekty, které postihly Stromšíka i Vykydalovou. „Mnohem zábavnější pro nás bylo vítězství bráchy, který tak dva závody před koncem sezóny potvrdil celoročního mistra v N2! Když si vzpomenu, jak jsem ho na začátku roku přemlouval, aby místo K4 vyrazil sbírat zkušenosti u velkých kluků,“ usmívá se pilot Hondy.

Dalším závodem budou pro posádku „tajpáru“ Jeseníky. „Nikdy nám to tam moc nešlo, ale vidina titulu v N3 je neodolatelná a sezením v obýváku to nevyřešíme. Kdyby jsme jezdili jako Pavel, mohli jsme to mít v kapse. Takhle budeme doufat, že těch posledních pár bodů vyjedeme,“ uzavírá Petr.

Ascot MB Motorsport
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist