www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rallye Monte Carlo (IRC)

Basso a Gardemeister na Monte s novou technikou

13. ledna 2011 • 19:20

Italského asfaltového specialistu Giandomenica Bassa a létajícího Fina Toniho Gardemeistera v současnosti spojuje několik rovin – oba se na letošní výroční Rallye Monte Carlo vracejí do seriálu Intercontinental Rally Challenge a oba na tuto soutěž mění dvoutisícovky od Abarthu za francouzské peugeoty.

Giandomenico Basso (Peugeot 207 S2000, test před Rallye Monte Carlo 2011)

Nad startem dlouholetého reprezentanta italského Abarthu dlouho visel otazník. Basso byl totiž před sezonou 2011 z továrních služeb propuštěn a přestože chtěl na Monte jet s Grande Puntem alespoň na soukromé bází, jednání nedopadla úspěšně a asfaltový rychlík tak musel sáhnout po dvěstěsedmičce italské stáje Friul Motors. „Snažili jsme se zajistit Abarth Grande Punto S2000, ale věci nešly tak snadno, jak jsme doufali,“ řekl sedmatřicetiletý pilot, kterého i v novém voze bude navigovat jeho tradiční „mitfára“ Mitia Dotta. „Přesednutí do jiného auta pro nás může být trochu riziko, přece jen jsme s fiatem jezdili v kuse předchozích pět let. Ale lidé v týmu nám věří a snaží se nám poskytnout co nejlepší podmínky. Na Monte se sice nemůžeme připravovat v takovém rozsahu, jaký bychom si představovali, ale půjdeme do toho se vztyčenou hlavou a nevzdáme se. Máme obrovskou podporu italských fanoušků, kterým jsme nesmírně vděční,“ dodává Basso, na jehož start na jubilejním Monte se složili jeho přátelé a fanoušci.

Také Toni Gardemeister si bude muset zvyknout na nový vůz. V minulých letech se na Rallye Monte Carlo i on představil s Grande Puntem S2000 a pokaždé ukazoval, že i nejstarší evropská dvoutisícovka může jet ve špičce startovního pole. Jenže doba pokročila, konkurence zrychlila a tak bylo potřeba sáhnout po výkonnějším voze. „Peugeot je ve srovnaní s fiatem určitě konkurenceschopnější,“ řekl Gardemeister, jenž do vozu opět usedne s Tomim Tuominenem. „Bohužel nemáme k dispozici testovací program jako u velkých týmů, nicméně máme v plánu alespoň jeden celodenní test těsně před startem rally. Budu se snažit maximálně využít tuto možnost poznat auto.“

-hof- ; AutoSport.CZ. Foto: Friul Motor
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist