www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rallye Monte Carlo (IRC)

Vítězem letošní Rallye Monte Carlo se stal Bryan Bouffier (updatováno)

22. ledna 2011 • 02:25

Rallye Monte Carlo oslavila sté narozeniny od svého prvního ročníku vítězstvím francouzské dvojice Bryan Bouffier - Xavier Panseri na Peugeotu 207 S2000. Konečné pořadí v první desítce se ale měnilo i po odjetí všech třinácti rychlostních zkoušek.

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000 - Rallye Monte Carlo 2011

Online výsledky

Rally Radio

Eurosport Live

Další informace ASCZ k Rallye Monte Carlo

Průběh rally - 3. etapa 

Ohlasy z cíle

Bryan Bouffier (1. místo): „Je to fantastické. Byli jsme sedmí a pak se vše totálně změnilo a my se dostali do vedení. Dneska to nebylo lehké, zkoušky byly zrádné a bylo třeba soustředit se a zůstat na trati, protože soupeři na nás tlačili. Byl to perfektní víkend pro mě i pro Peugeot, skvělá soutěž se spoustou skvělých jezdců.“

Freddy Loix (2. místo): „Závěrečné kolo jsme jeli na jistotu, protože Bryana už jsme nemohli dohonit. Ale první zkoušku jsme nezajeli moc rychle, takže na druhé jsme museli trochu přidat. Byla to dlouhá a náročná rally, na které jsme se chtěli poprat o vítězství, ale jsme určitě spokojeni i s body za druhé místo. Do šampionátu se budou určitě hodit. Včera to bylo hodně těžké, ale při volbě správných pneu by to bylo určitě snazší. Bohužel to se nám nepovedlo, ale to je život. Příště to bude lepší.“

Guy Wilks (3. místo): „Z našeho pohledu to byla dobrá rally až do dnešního večera, když jsme na první kolo nezvolili optimální nastavení a na druhé špatně obuli. Ale celkově to byla dobrá soutěž při prvním letošním startu s Peugeotem. Každopádně to byla užitečná lekce, hodně jsme toho zjistili o autě, což se bude do budoucna hodit. Letos to tady bylo hodně o proměnlivých podmínkách, ale každopádně to byla skvělá rally.“

Juho Hänninen (6. místo): „Ve druhém průjezdu jsme měli mnohem lepší adhezi, takže to bylo OK. Byly to sice náročné, ale hezké zkoušky. Neměli jsme letos šťastnou ruku, ale určitě nás to poučilo a pořád to byla na všech zkouškách dobrá zkušenost. Prostě Monte Carlo ukázalo, že pořád není jednoduchou soutěží. Nejsem až tak moc zklamaný, je to chyba, které se můžeme příště vyhnout, stačí být chytřejší a mít trochu štěstí.“

Nicolas Vouilloz (7. místo): „Začátek rally byl pro nás hodně obtížný, ale nakonec to nebylo tak špatné a ve finále jsme určitě spokojení. Dokázali jsme zajiždět slušné časy. Podle mě to letos nebylo až tak komplikované, prostě klasické Monte Carlo a dnešek nebyl zas tak těžký, jelikož se jelo na suchém asfaltu. Zatím to není jisté, ale doufám, že se nám podaří realizovat start za francouzskou Škodu na Korsice.“

Jan Kopecký (8. místo): „Jen jsme to projeli a vyvarovali se hloupých chyb. Pro nás to nebyla dobrá soutěž, včera jsme měli smůlu při volbě pneumatik. Tak to ale je, je to Monte Carlo.“

Giandomenico Basso (9. místo): „Nakonec jsem docela spokojený. Jeli jsme s novým autem, takže to pro mě nebylo vůbec lehké, měli jsme drobné potíže. Myslím, že v dalších soutěžích budeme více konkurenceschopní.“

Toni Gardemeister (10. místo): „Poslední runda byla o hodně lepší než ta předchozí, ale pořád jsme byli strašně daleko. Povedlo se nám trochu lépe nastavit auto, ale už bylo pozdě. Uvidíme příští rok. Byla to pro nás hodně těžká soutěž, první den byl hodně těžký i bez sněhu a včera to byla obrovská výzva na sněhu. Dnes bych měl říci, že to bylo snadné, ale vzhledem k našim časům to tak nebylo.“

RZ 13

Samotná poslední zkouška nepřinesla žádný dramatický zvrat. Test opanoval opět Sarrazin, stejné pořadí jako na RZ 12 se opakovalo i na dalších dvou místech - tedy Hänninen a Vouilloz. Následovali Loix, Basso a Wilks, sedmý Kopecký před Delecourem a na jistotu jedoucím Bouffierem. Desítku uzavřel Gardemeister před Solbergem, kterému vypověděl službu alternátor. Ex-mistr světa sice zkoušku dokončil, celou rally ale nikoliv - jeho vůz se zastavil ještě před dojezdem do cíle a Nor tak musel v samotném závěru odstoupit z dosavadního sedmého místa.

Absolutním vítězem letošní 'stoleté' Rallye Monte Carlo se stal Bryan Bouffier, druhý skončil Freddy Loix a třetí Guy Wilks. Bronz původně měl připadnout Stéphanu Sarrazinovi, který si ale v poslední časové kontrole nechal dát penalizaci za tříminutový pozdní příjezd - na bronzový stupínek se tak posunul Brit, pro nějž jsou z hlediska strategie Peugeotu body do hodnocení jezdců důležitější než pro Sarrazina. Se soukromou dvěstěsedmičkou skončil na pátém místě Francois Delecour, který dokázal, jak důležité jsou při rally zkušenosti; na Monte startoval naposledy v roce 2002. Šesté místo nakonec zůstalo smutnému hrdinovi první poloviny soutěže Juhovi Hänninenovi, po výpadku Solberga se za ním srovnaly škodovky Nicolase Vouilloze a Jana Kopeckého. Úvodní desítku absolutní klasifikace uzavřeli debutanti v peugeotech - Giadomenico Basso a Toni Gardemeister.

RZ 12

S novou převodovkou se předposlední rychlostní zkouška letošní Rallye Monte Carlo stala kořistí Stéphana Sarrazina před Hänninenem, Vouillozem a Bassem. Druhý průjezd přes průsmyk Turini přinesl dílčí páté místo pro Solberga, šestý byl Kopecký a teprve za nimi dojeli s více než dvacetivteřinovou ztrátou Loix, Bouffier a Wilks. Gardemeister překonal o tři desetiny čas Delecoura a uzavřel tak první desítku.

Před poslední zkouškou tak stále vede Bouffier před Loixem, třetí už je ale Sarrazin. O příčku si pohoršili čtvrtý Delecour i pátý Wilks, zatímco status quo zůstal zachován pro Hänninena, Solberga, Vouilloze a Kopeckého. Hänninen má však nicméně jako jediný z této čtveřice ještě reálnou šanci postoupit i bez chyb soupeřů před ním. Na desáté místo se pak podle očekávání probil Basso.

Servis po RZ 11:

Bryan Bouffier: „Střední směs fungovala dobře, byl jsem sám trochu překvapený, protože některá místa byla hodně hodně kluzká. Ale auto fungovalo dobře. Určitě se nesnažíme riskovat, myslím, že si vedeme dobře. Na poslední kolo asi zvolíme stejné obutí.“

Freddy Loix: „Jeli jsme rychle, ale Bouffier jel také dobře. Byli jsme rychlejší, ale ne o tolik, abychom ho mohli stíhat. Na druhou stranu jsem ale spokojený, protože jsem o trochu odskočil klukům za mnou, což není zlé. Myslím, že takto pojedeme i poslední dvě zkoušky a uvidíme, co se bude dít. Nikdy nevíte. Volba pneumatik se nám povedla, ale teď si počkám na zprávy od mých špionů a uvidím.“

Francois Delecour: „Auto nefungovalo nejhůř, ale na posledním testu jsme zajeli dost špatný čas. Ztratili jsme moc. Pořád si to sice užívám, ale prostě nemůžu jet rychleji, naplno. Nejde to. Možná ztrácíme výkon, protože ve sjezdech to bylo dobré, ale do kopce ne. Jsem kvůli tomu hodně špatný.“

Guy Wilks: „Ve sjezdu z Col de Turini jsem do toho možná šel až moc, pneumatiky se začaly drolit a auto se smýkalo. Navíc jsme před zkouškou přestavili přední tlumiče a to nebylo dobré, auto bylo nedotáčivé a nemohl jsem pořádně přidat plyn. Po zkoušce jsme to vrátili zpět, ale po Turini jsem si nebyl dost jistý. Nebylo to sice nejhorší, ale chyběl mi rytmus a byl jsem hodně opatrný. Navíc nám to hodně klouzalo. Ale nemyslím, že to bylo pneumatikami, ale nastavením tlumičů. Určitě to přitvrdíme, protože ke konci prvního testu šlo auto strašně na předek a dost jsme tím ztratili.“

Stéphane Sarrazin: „Bylo to OK, ale potom se nám pokazila převodovka, poslední čtvrtinu druhého testu jsem měl zařazenou jen čtyřku. Doufám, že jsem nezničil spojku. Měli jsme přesto štěstí, vypadly všechny rychlosti a najednou tam padl čtvrtý rychlostní stupeň. Ztratili jsme hodně času, ale co naděláme, je to prostě rally. Jel jsem kompletně měkké pneumatiky, ale nebyla to nejlepší volba, na tvrdších bych byl asi o dost rychlejší. Ale kdyby nebylo potíží s převodovkou, zajel bych určitě hodně dobrý čas.“

Juho Hänninen: „Měli jsme dobrou přilnavost ale i tak to bylo občas nedotáčivé. Možná to chtělo jinou kombinaci pneumatik, těžko říci, nevím. Ale celkově vzato to fungovalo docela dobře.“

Nicolas Vouilloz: „Měli jsme správnou rychlost a rytmus a projevilo se to hned na čase. Chtěli jsme vyhrát i další zkoušku, ale Basso byl opravdu rychlý.“

Jan Kopecký: „Bylo to úplně v klidu. Z naší pozice není co řešit, před námi ani za námi, takže prostě jen jedeme. Takže se hlavně snažíme neudělat chybu a dojet do cíle. Volba středně tvrdých pneu na předku a měkkých na zadku byla podle mě dobrá. Uvidíme, jaká bude předpověď počasí, ale jinak pojedeme stejnou kombinaci i v posledním kole.“

Giandomenico Basso: „Jsem rád, že jsme zajeli dobrý čas. V naší pozici není co řešit, pokud jde o celkové pořadí, ale jsem rád, že jsme ukázali, že jsme rychlí a je třeba s námi do budoucna počítat. Škoda, že nám to takhle nešlo od začátku.“

RZ 11

Možná poněkud překvapivým vítězem jedenáctého testu se stal Giandomenico Basso. Ital už ale vystrčil růžky na předchozím testu a tentokrát za sebou nechal všechny tovární jezdce. Druhý dokončil Vouilloz, třetí Loix a nic neponechal náhodě Bouffier, když dojel jako čtvrtý před Hänninenem. Celá pětice se přitom vešla do třívteřinového rozdílu. Další jezdci již měli ztrátu více než deseti vteřin. Za šestým Wilksem figuroval v cíli testu Kopecký a Solberg. Devátý byl Delecour a zaseklý čtvrtý rychlostní stupeň znamenal až desáté místo a ztrátu 28.3 vteřiny pro Sarrazina.

Na prvních třech místech Bouffiera,Loixe a Delecoura v průběžné absolutní klasifikaci se tedy zatím nic nezměnilo, ale rošáda pokračuje na dalších pozicích, kde se díky potížím Sarrazina posunul na čtvrté místo se ztrátou 5.9 sekundy na Delecoura Guy Wilks. Od šestého do desátého místa zůstalo rovněž vše při starém, tedy Hänninen, Solberg, Vouilloz, Kopecký a Gardemeister. Posledně jmenovaného má ale prakticky na dostřel jedenáctý Basso a dá se očekávat, že po dalším testu se na tuto pozici posune právě on.

RZ 10

Desátý test vyšel nejlépe pilotům škodovek. V těsném závěsu se za vítězným Vouillozem seřadili Loix a Hänninen, velmi dobře zajel i čtvrtý Basso. Také odstupy pátého Sarrazina a šestého Bouffiera byly minimální, Solberg a Kopecký už ztratili okolo deseti vteřin. Wilksovi podle všeho nevyšla volba pneumatik a ztratil necelých 23 vteřin, desátý Delecour rovných 24.

Za vedoucím Bouffierem se tak na druhém místě ocitl Loix na úkor Delecoura, který si s tím ale evidentně nedělá hlavu. Sarrazin se probojoval před Wilkse a bude útočit na stupně vítězů. Pátý Hänninen již může prakticky jen čekat na chybu soupeřů před ním, stejně jako ostatní jezdci, tedy Solberg, Vouilloz a Kopecký. Desáté místo Gardemeistera, kterého potrápil plynový pedál, ale začíná silně atakovat zrychlující Basso.

Do poslední sekce nastupuje jen 60 nejlepších posádek, jako první jede Toni Gardemeister (st.č. 11), jako poslední Christophe Bernard (st.č. 95).

Kopce nad Monte Carlem jsou sice kompletně zasněžené, ale podle aktuálních informací není sníh na trati ani u jedné ze zkoušek.

RZ 9

Úvod posledního dne letošní Rallye Monte Carlo vyšel nejlépe Sarrazinovi, který úvodní spojovací rychlostní zkoušku zajel o 2.4 vteřiny rychleji než Hänninen. S minimálním odstupen následovali Wilks (potíže s interkomem) a Solberg, pátý Loix ztratil necelých deset vteřin, následoval ho Kopecký se ztrátou 11.6 s. Až za hranici dvacetisekndové ztráty se dostali Vouilloz a aktuální lídr Bouffier, který ztratil kvůli uvolněné rezervě a oslnění ranním sluncem. O desetinu vteřiny za Francouzem dojel devátý Basso, desátý Delecour ztratil už přes půl minuty.

V soutěži ale nadále vede Bouffier s relativně komfortním náskokem před Delecourem. Aktuálně třetí Loix bude muset bojovat o stupně vítězů s Wilksem a minimálně svou pátou pozici bude chtít před Hanninenem uhájit Sarrazin. Petter Solberg je aktuálně sedmý s více než minutovou ztrátou na Fina, ještě větší odstupy pak jsou mezi ním, osmým Vouillozem a Kopeckým. Desátou příčku zatím drží Gardemeister.

Dnes a zítra časně ráno se jede 5 RZ v celkové délce 114.33 km

RZ 9: Montauban sur l’Ouveze – Eygalayes (29.89km), 09:08 hod.

Servis F: Monaco 17:44 hod.

RZ 10: Moulinet – La Bollene Vesubie (23.41 km), 19:15 hod.

RZ 11: Lantosque – Luceram (18.81 km), 19:58 hod.

Servis G: Monaco 21:57 hod.

RZ 12: Moulinet – La Bollene Vesubie (23.41kms), 23:25 hod.

RZ 13: Lantosque – Luceram (18.81 km), 00:08 hod.

Servis H: Monaco 01:20 hod.

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000 - Rallye Monte Carlo 2011

Průběh rally - 2. etapa 

Bryan Bouffier měl v cíli druhé etapy důvod ke spokojenosti, přesto i z jeho pohledu byl závěr dne komplikovaný: „Povedlo se nám dobře obout, ale byla to každopádně otázka taktiky. I tak to ale bylo divoké, přes zimní pneumatiky nám to klouzalo, pod sněhem byla spousta ledu. Když jsme dostali hodiny na osmé zkoušce, bylo to přesně kvůli tomu. Bylo to komplikované i s rozpisem, najednou bylo vše zasněžené a trať byla naprosto nečitelná. Měli jsme štěstí, nakonec to pro nás dopadlo dobře. Ale uvidíme, co všechno se ještě bude dít zítra.“

Juho Hänninen měl komentář mnohem jednoduší a kratší: „Co se dá dělat, taková je prostě rally.“

RZ 8

Zkušený lišák Francois Delecour dokázal na poslední zkoušce druhého dne dokonale vypálit rybník o generaci mladším soupeřům a na hřebech ujel druhému Bouffierovi o 27 vteřin. V porovnání s předchozím průjezdem na suchu přitom Delecour projel zkoušku o osm minut pomaleji. Samotný Bouffier měl přitom obrovské velké štěstí, když dvakrát skončil v hodinách, ale naštěstí pouze otrhal nárazníky svého Peugeotu. Pro neuvěřitelné třetí místo si dojel Florian Gonon na produkčním Subaru Impreza, čtvrtý Wilks a pátý Loix, který ke své smůle dostal defekt. Za šestým Vouillozem dojely další produkční vozy. S dvouminutovým odstupem na Delecoura uzavírali Sarrazin, Caffi a Gardemeister.

Až za první desítkou dojel Juho Hänninen se ztrátou 2:46.2 min, ještě hůře dopadl Petter Solberg, jenž ztratil 3:13.3 minuty. Jan Kopecký pak ztratil přes sedm minut.

V průběžné celkové klasifikaci vede po dnešku duo Peugeotů pilotovaných Bouffierem a Delecourem. Pozici nejvýše umístěné Fabie S2000 drží třetí Loix, v těsném závěsu následují Wilks a Sarrazin. S dvou a půlminutovou ztrátou se na šesté místo propadl Hänninen, sedmý je Solberg. Do první desítky po nevydařené první etapě poprvé nakoukl Vouilloz (8.), následovaný Kopeckým. První desítku uazvírá Toni Gardemeister, který se i dnes nevyhnul defektu.

RZ 7

Po sedmém rychlostím testu nezůstal z předchozích výsledků doslova kámen na kameni. Husté sněžení naprosto změnilo podmínky na trati, která se v horní části změnila ve sněhovou klouzačku. Nejlépe situaci vyhodnotili Bouffier a Delecour, solidní volbu pneumatik provedl také Wilks. Sarrazin, Loix a Vouilloz ztratili okolo čtyřiceti vteřin, což se dalo za stávající situace považovat za přijatelné. Kopecký ztratil již přes minutu, zato ztráta Solberga a Hänninena se vyšplhala skoro ke dvěma minutám!

Ve vedení tak šel ze sedmého místa Bryan Bouffier, o 3.7 vteřiny před Stéphanem Sarrazinem a 5.0 s před Freddym Loixem. Hänninen klesl na čtvrtou příčku, nahoru naopak postoupili Wilks a zejména Delecour, který teď na první příčku neztrácí ani minutu. Až za ním jsou nyní Solberg a Kopecký, na deváté místo před Maurina si polepšil Vouilloz.

V horní části trati padá sníh a drží se na silnici, stejná situace je i na RZ 8.

RZ 6

Na šesté rychlostní zkoušce se poprvé radoval z prvenství Bryan Bouffier, když zde pokořil o 1.2 vteřiny jak druhého Pettera Solberga, tak i o 5.2 s třetího Juhu Hänninena. Za čtvrtým Sarrazinem dorazil do cíle testu Nicolas Vouilloz, šestý Jan Kopecký a v těsném závěsu za ním skončil Guy Wilks. Až za Francoisem Delecourem dojel Freddy Loix, jehož drobný výlet mimo trať znamenal ztrátu 15.5 vteřiny a pokles o jedno místo v průběžné absolutní klasifikaci.

První místo tedy zatím udržuje stále Hänninen před Solbergem, třetí místo bude muset na dalším testu hájit před Sarrazinem Loix, neboť francouzský pilot je po šestém testu za Belgičanem o 1.9 vteřiny. Pátý zůstává Kopecký, jehož odstup od šestého Wilkse a sedmého Bouffiera se nedá za náskok označit ani náhodou, neboť tato první a poslední z této trojice je od sebe vzdálen o 0.6 sekundy. Osmý zůstává Delecour, devátý Maurin a přes defekt před cílem testu figuruje i nadále na desáté příčce Maurin, na kterého už se ale tlačí Vouilloz.

RZ 5

Pátý rychlostní test byl fantastickou bitvou mezi vedoucím Hänninenem a třetím Solbergem. Na zkoušce dlouhé 23 km byl nakonec o dvě desetiny vteřiny rychlejší Hänninen, od třetího do sedmého místa se ve vteřinovém rozdílu usadili k radosti českých fanoušků Kopecký, Bouffier, Vouilloz a Loix. Osmý Delecour i nadále drží svůj včerejší standard, devátý byl Wilks a desáté místo je určitě příslibem zlepšení pro Bassa.

Absolutně tak zůstává i nadále na čele Juho Häninen s více než padesátivteřinovým náskokem na druhého Loixe. Na toho se však již tlačí Solberg a bez šancí zaútočit na stupně vítězů není ani čtvrtý Sarrazin. Na průběžné páté místo postoupil na úkor Wilkse náš Jan Kopecký, sedmý je Bouffier. Za hranicí dvouminutové ztráty na vedoucího Hänninena je Delecour, první desítku pak uzavírá devátý Vigion a hegemonii Škodovek a Peugeotů pak narušuje pouze desátý Maurin na Fiestě S2000.

Trať zkoušky byla prakticky suchá, několik ovlhlých či namrzlých míst. Ve výše položené pasáži vedoucí k cíli byl sníh pouze podél trati.

Před startem etapy

Valence se dnes probudilo do polojasného a chladného rána. Teplota se pohybuje lehce na bodem mrazu, oproti včerejšku se citelně ochladilo. Od severu vane silný čerstvý vítr, který před sebou žene nízkou oblačnost. Zatím je stále sucho, ale podle meteorologické předpovědi by odpoledne měly přijít srážky.

Dnes se jedou 4 RZ, celkem 94.36 km. Prvních deset jezdců startuje opět v opačném pořadí, systém SupeRally není pro tuto soutěž povolen.

RZ 5: St Jean en Royans – Font D’Urle (23.05 km), 12:23 hod.

RZ 6: Cimetiere de Vassieux – Col de Gaudissart (24.13 km), 13:04 hod.

Servis Valence (20 min) 14:44

RZ 7: St Jean en Royans – Font D’Urle (23.05 km), 16:07 hod.

RZ 8: Cimetiere de Vassieux – Col de Gaudissart (24.13 km), 16:48 hod.

Průběh rally - 1. etapa 

RZ 4

Čtvrtý rychlostní test se stal kořistí Freddyho Loixe, který druhý průjezd St. Bonnetu absolvoval o 0.7 vteřiny rychleji než jeho úřadující šampion IRC Juho Hänninen. Na prvních dvou příčkách tak dnes přenocují vozy značky Škoda. Třetí nejlepší čas zajel Petter Solberg, což jej navíc posunulo na průběžné třetí místo absolutně, o dvě desetiny sekundy před čtvrtého Sarrazina, který byl shodně čtvrtý i na RZ 4.

Pátým místem před Guyem Wilksem na čtvrtém testu se Jan Kopecký posunul na průběžné šesté místo za Brita, který zde byl šestý před Delecourem, jehož výkon je hodnocen v místě konání soutěže jednoznačně pozitivně. V první desítce se umístili ještě osmý Bouffier, devátý Gardemeister, který se trápil s příliš krátkým převodem a desátý Maurin. V absolutní průběžné klasifikace jsou pak za sebou tito jezdci seřazeni v pořadí Bouffier, Delecour, Maurin a Gardemeister.

Kromě Jana Kopeckého s Petrem Starým soutěži pokračují z českých posádek již jen Vojtěch Štajf s Juliem Gálem, kteří jsou akutálně třetí mezi produkčními vozy (C3). Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem odstoupili po druhé rychlostní zkoušce.

Čtvrtý test byl pozastaven kvůli havárii posádky č.25 Michel Boetti - Emmanuel Nas De Tourris. Odstoupil Bruno Magalhaes na Peugeotu 207 S2000.

V okolí Valence se momentálně silně ochladilo a začal foukat silný vítr, což tedy zatím zvyšuje pravděpodobnost možných sněhových přeháněk, které byly avizovány už na dnešní pozdní večer.

RZ 3

Hänninen pokračuje v náporu a na vlhké a uklouzané trati opět dominuje. Druhý je jeho týmový kolega Loix, takže první dvě místa průběžné absolutní klasifikace patří škodovkám. Petter Solberg dokazuje třetí příčkou své kvality i za volantem Peugeotu 207 S2000, čtvrtý čas zajíždí domácí Sarrazin (polovina zkoušky odjetá bez interkomu), který na tom zatím v součtu časů vychází lépe a drží třetí příčku o 3.4 sekundy před norským pilotem.

Pátý dojíždí do cíle na RZ 3 těsně před Kopeckým (celkově 7.) Wilks a je pátý i celkově, sedmý je Bouffier (po RZ 6. místo) a stabilní výkon potvrzuje osmým místem i přes ne zcela optimální obutí vozu Delecour (průběžně 8. příčka). Devátý Vouilloz se po počátečních problémech stále hledá, přesto postupuje o čtyři místa (celkově 14.), na loňský vynikající výkon navazuje desátým místem Magalhaes a je celkově devátý.

Defekty zpomalují Bassa i Gardemeistera. Basso opouští první desítku a je průběžně dvanáctý, Gardemeister klesá na 15. místo.

RZ 2

Juho Hänninen mohutně útočí a přes nevýhodnou startovní pozici, když se dnes vydává na trať až jako desátý, zajíží nejlepší čas a ujímá se vedení. Druhému Petteru Solbergovi ujíždí na čtyřicetikilometrovém Burzetu o 15 vteřin (4. absolutně), o něco málo více ztrácí třetí Freddy Loix, který si polepšuje na třetí příčku.

Čtvrtým místem si prozatímní skóre vylepšuje Jan Kopecký, o dvě příčky si naopak pohoršil pátý Guy Wilks. Podoně je na tom i Bouffier, sedmý Delecour nadále dokazuje, že to za volantem soutěžního vozu stále umí. Stéphane Sarrazin tentokrát končí až osmý, přesto je průběžně druhý o 35.6 vteřiny. Do první desítky poprvé nakukuje Toni Gardemeister, desáté místo z předchozího testu opakuje Giandomenico Basso.

Katastrofický scénář loňského roku se opakuje u Protonu, po ostoupení Atkinsona končí na druhém testu s poškozeným zavěšením druhá Satria Neo S2000. Končí také Henning Solberg, který havaroval.

RZ 1

Do soutěže nejlépe vstupuje domácí Stéphane Sarrazin, ale druhý Juho Hänninen zaostává o pouhé tři desetiny vteřiny. Třetí Wilks a čtvrtý Bouffier ztrácí přes dvacet vteřin, následovaní Loixem a Petterem Solbergem. Šestý je novic za volantem Peugeotu S2000 Petter Solberg před veteránem Delecourem. Do první desítky se vešli také osmý Kopecký, Magalhaes a Basso.

Po šesti stech metrech musel pro poruchu elektriky odstavit svůj Proton Chris Atkinson, Andreas Mikkelsen odstoupil za cílem testu s poškozeným zavěšením levého zadního kola. Defekt zpomalil další Fabii S2000 pilotovanou Nicolasem Vouillozem.

-jav- , -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
24.01.2011 22:15
Pluto - moderátor
Pár informací k osudové volbě pneumatik - odkaz na forum.autosport.cz
21.01.2011 23:29
Karbonyl - moderátor
Leda by někdo z ASCZ crew na místě sbalil a ukecal Luisu... ...ale v tom případě by hrozilo, že byses musel spokojit s nejmenší velikostí :-D
21.01.2011 23:34
John - moderátor
S Luise jsem mluvil před chvílí, aktuálně jsme v té kose tady rádi každý za svoji bundu a radši jsme dali horké kafe :-)
21.01.2011 22:51
Tom206WRC
Kluci, dokáže někdo sehnat bundu s logem IRC co mají komentáři? Na ceně mi nezáleží.
21.01.2011 22:55
John - moderátor
To asi nejde, protože je to 'pracovní oděv' organizátorů IRC :-)
21.01.2011 14:58
carloss
Je mi těch chudaku lito že naletěli na Solberga a obuli stejně.byl to takticky uder peugoetu protože ostatni 207 měly zimni.
21.01.2011 02:01
Pluto - moderátor
Při příležitosti dnešní večerní etapy bych rád připomněl dva roky starý článek o Col de Turini - odkaz na www.autosport.cz
20.01.2011 23:07
Mirekfric
Dneska jsem se do servisu nedostal, byli jsme zaseklí v RZ dlouho...
20.01.2011 22:57
Acom
Mirku, mas moznost se zeptat primo u zdroje
20.01.2011 22:22
Mirekfric
Riskli... proč někdo riskuje, když vede o minutu?
20.01.2011 20:54
Acom
To je rally. Riskli gumy a hrube to nevyslo. Stejne obul Solberg, je to skoda. Tohle by se tymu, ktery chce vitezit a jit snad zpet do MS, stavat nemelo.
20.01.2011 20:35
marie
to je do nebevolající!!!!! kdo za to může???
toplist