www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rallye Monte Carlo (IRC)

Nevydařený vstup Protonu do sezony

19. ledna 2011 • 23:00

Velikým zklamáním skončilo vystoupení Proton Motosportu na jubilejní Rallye Monte Carlo. Ani jeden ze dvou nasazených vozů Satria Neo S2000 nespatřil cíl úvodní etapy ve Valence.

P.G. Andersson (Proton Satria Neo S2000, Rallye Monte Carlo 2011)

Tým se na legendární soutěž vypravil s velkými očekáváními. Čtyřdenní testování ve Francii, další třídenní zkoušky v Anglii, nová evoluce motoru a slibná jezdecká sestava v podobě Chrise Atkinsona a dvojnásobného juniorského mistra světa P.G. Anderssona měly být zárukou slibného výsledku a úspěšného vykročení do sezony 2011.

Jenže všechno skončilo jinak – Australanův vůz se kvůli problémům s elektronikou zastavil jen několik stovek metrů po startu úvodní vložky. Nový - jednorázový - týmový kolega Andersson ji sice dokončil v sympatickém čase na hranici nejrychlejší desítky, avšak ani jemu nebylo přáno. Na RZ 2 přišel defekt, který následně poškodil zavěšení do takové míry, že Švéd musel rovněž odstoupit. Jelikož v Rallye Monte Carlo neplatí pravidlo SupeRally, znamenalo to pro oba vozy nemožnost návratu do hry a definitivní konec v soutěži.

„Když jsem ráno vstal, neskutečně jsem se těšil,“ řekl Atkinson. „Všechno šlo v pohodě, nechtěli jsme nijak riskovat. Gumy byly zahřáté, všechno bylo v pořádku, a najednou nic. Netrvalo to ani kilometr, když se auto zastavilo. Motor zhasl a byl naprosto bez elektřiny, nešlo nastartovat. Snažili jsme se to nějak opravit, ale nepovedlo se. Později se ukázalo, že bylo na vině přepětí, které zcela zničilo řídící jednotku. Na testu se nám nic takového nikdy nestalo, ale když si technika postaví hlavu, tak to tak prostě je.“

„Úvodní zkouška šla dobře, nejeli jsme nějak ostře, hlavně jsme se chtěli sžít s autem,“ líčí své momenty z předčasně skončeného Monte Andersson. „Asi pět kilometrů po startu druhého testu přišla dlouhá pravá zatáčka, na kterou navazovala levá. Bohužel jsem tam byl trochu širší, auto šlo do smyku. Na kraji silnice bylo listí, tak jsem myslel, že to bude OK. Jenže nebylo, poněvadž tam byl ukrytý kámen, o který jsme zlomili ráfek. O tři kilometry později, když jsme brzdili do vracáku, se zlomilo rameno, které bylo poničené od prázdné pneumatiky. Auto šlo mimo trať a bylo hotovo. Jsem nesmírně rozmrzelý, že náš debut v Protonu skončil právě takhle. Je to dobré auto s potenciálem, nový motor je kvalitní. Kdybychom mohli v soutěži pokračovat, najeli bychom alespoň nějaké další testovací kilometry, ale bez SupeRally to bohužel není možné.“

Zklamaný je samozřejmě i týmový boss Chris Mellors: „Pro náš tým je to samozřejmě velice frustrující. Absolvovali jsme intenzivní testy, podařilo se nám vyvinout nový motor, který je pružnější a použitelnější v nižších otáčkách, a ve finále nás skolí banální technická závada a drobná nehoda, dá-li se to tak vůbec nazvat. I přesto ale v týmu vládne optimistická nálada - věříme, že Proton Motorsport a jeho vozy mohou lecčehos dosáhnout.“

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
20.01.2011 13:10
Karbonyl - moderátor
P.G. Andersson dnes potvrdil, že s Protonem absolvuje všechny podniky IRC 2011, kterých se tým zúčastní.
toplist