www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rallye Monte Carlo (IRC)

Štajf po první etapě nebude 'tlačit na pilu'

20. ledna 2011 • 12:05

Jediným soukromníkem ve startovním poli hajícím naše barvy je po včerejší úvodní etapě Rallye Monte Carlo pilot produkčního Subaru Vojtěch Štajf, kterého letos na této soutěži naviguje Julius Gál. České dvojici zatím patří třetí příčka průběžné klasifikace třídy C3, v absolutní klasifikaci je těsně za hranicí první dvacítky, tedy na 21. místě.

Vojtěch Štajf - Julius Gál , Subaru Impreza - Rallye Monte Carlo 2011

„Včera jsme se pěkně trefili do pneumatik, nenechali jsme se zmást tím, že někteří dávali měkkou směs na celé auto a jsem rád, že jsme ráno zvolili kompromisní variantu, když jsme dali na předek tvrdší a na zadek měkčí směs. Na druhou RZ už jsme pak zvolili tvrdší pneumatiky na celé auto. Podobně nám to vyšlo i na oba průjezdy na St. Bonnet. Měli jsme pouze jednu krizi krátce po startu, v místě kde skončil Henning Solberg, protože přeci jen na té tvrdší směsi si člověk musí dávat víc pozor, než se kola zahřejí,“ hodnotil své vystoupení v první etapě Vojtěch Štajf v rozhovoru pro AutoSport.CZ.

Aktuální třetí místo mezi produkčními auty je podle slov českého pilota důvodem ke spokojenosti a zatím s touto situací nehodlá nic měnit. „Jedeme svoje tempo, které je ale docela rychlé. Nicméně chceme se hlavně dostat do Monte Carla, takže se nikam nebudeme honit, čtvrtý Boland je za námi o minutu. Snažit se smazat odstup těch necelých čtyřiceti vteřin by bylo velké riziko, takže si spíš budeme krýt vlastní záda a čekat co se bude dít před námi“ konstatoval před startem do druhé etapy.

Jedinou věcí, která momentálně Štajfa trochu trápí, jsou pneumatiky: „Dáme tedy dopředu opět tvrdší kola, i když venku je aktuálně kolem nuly. Ale potřebujeme trochu pošetřit pneumatiky, protože jsme byli připraveni na Monte Carlo jako na zimní soutěž a máme s sebou především spoustu kol zimních a s hřeby, které jsou v těchto podmínkách nepoužitelné a naopak málo slicků. Zítra budeme muset asi něco dokoupit, ale dnes bychom to ještě rádi odjeli s tím co máme.“

Včerejší etapa byla podle většiny pilotů hodně rychlá, což bylo ostatně vidět jak na on-boardech z kokpitů soutěžních vozů, tak i na dosažených rychlostních průměrech ve výsledkové listině. Obdobně to viděl také pilot české Imprezy, který ale měl v tomto směru relativní výhodu. „Na Monte Carlo nám zbyla šestistupňová litevská převodovka Samsonas a musím přiznat, že tu šestku jsem včera několikrát zařadil,“ přiznává Štajf.

Český pilot ale zároveň neskrývá obavy z možných komplikací způsobených právě tak vysokými rychlostními průměry: „Na druhou stranu se mi včerejší zkoušky líbily ví než dnešní, protože pokud to včera bylo rychlé, tak dnes to bude v některých místech ultrarychlé. Každá chybička pak v takové rychlosti znamená nejen konec, ale i zničené auto, takže něčeho takového bysme se rádi vyvarovali. Navíc už teď z informací od špionů víme, že je tam hodně diváků a zároveň to jsou jediné dvě rychlostky, kde je na stráních ještě sníh, takže máme trochu obavy, aby nenastal klasický 'efekt Monte Carlo' a diváci ho nenaházeli na trať, aby viděli nějaké smyky. Na zimní pneumatice to není taková tragédie, ale na slicku je to problém.“

Jan Vaškovič ; AutoSport.CZ - Valence
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist