www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Rally Guanajuato Mexico (SWRC)

Rally Mexico: Vítězství pro Loeba, Power Stage pro Hirvonena

7. března 2011 • 01:25

RZ 22 - Guanajuato Power Stage

Mikko Hirvonen si připsal tři bonusové body za vítězství na akční Power Stage, která uzavřela program letošní Mexické rally. Shodným časem o 2.1 za ním se o druhé místo podělili Petter Solberg a Sebastien Loeb. Dva bonusové body by měl nicméně získat Francouz, neboť čas na této zkoušce se měří na setiny sekundy. Jari-Matti Latvala se nakonec musel spokojit se čtvrtým místem, když ztratil 2.5 vteřiny na svého krajana Hirvonena.

Celkovým vítězem soutěže se stal Sebastien Loeb, pro notnou porci bodů do klasifikace mistrovství světa značek si díky druhému místu Hirvonena a třetímu Latvaly dojel Ford. Spokojen mohl být nakonec i čtvrtý Petter Solberg, který v Mexiku ukázal, že se s ním bude muset letos opravdu počítat. Pro další body si dojel i Mads Ostberg, který byl v cíli klasifikován před šestým Henningem Solbergem.

Sedmá až devátá pozice absolutně určila pořadí v klasifikaci SWRC. O 13.5 vteřiny nakonec uhájil vítězství Násir Al-Attíja před Martinem Prokopem (oba Ford Fiesta S2000), třetí skončil Juho Hänninen, který překulil na předposledním testu svoji Škodu Fabii S2000 přes střechu a ztratil tak možnost ještě teoreticky ohrozit Prokopa. První desítku v Mexiku uzavřel Federico Villagra, který závěrečnou zkoušku absolvoval s prasklou poloosou.

Update: Násir Al-Attíja byl vyloučen po závěrečné technické kontrole.

Výsledky Rally Mexico ON LINE

Diskuze k soutěži

Sebastien Loeb - Daniel Elena, Citroen DS3 WRC - Rally Mexico 2011

RZ 21 - Comanjilla

Předposlední zkouška rally se stala kořistí Latvaly, pro druhé místo si relativně v pohodě dojel Loeb před Hirvonenem. Situaci v SWRC vyřešil Juho Hänninen, který ztratil téměř dvě minuty, zatímco Prokop a Al-Attíja na sedmém a osmém místě ztratili na Latvalu okolo minuty. V absolutním pořadí se po RZ 21 nicméně nic nezměnilo, na čele zůstal Loeb před dvojicí jezdců továrního týmu Ford Hirvonenem a Latvalou.

RZ 20 - Guanajuatito

Dnešní úvodní a zároveň nejdelší zkouška třetí etapy Mexické rally s sebou přinesla největší překvapení soutěže v podobě odstoupení dosavadního lídra rally Sebastiena Ogiera. 'Seb Evo 2' skončil po třinácti kilometrech mimo trať s utrženým levým předním kolem a uvolnil tak nedobrovolně cestu za vítězstvím svému týmovému kolegovi Sebastienu Loebovi.

Vítězem zkoušky se stal právě zmiňovaný Loeb o desetinu vteřiny před Latvalou. Za touto dvojicí už se převážně sázelo na jistotu dojetí, což platí u třetího Hirvonena, nebo se strategií útoku na bonusové body při PowerStage, kterou zvolil čtvrtý Petter Solberg, když si navíc na rozdíl od soupeřů veze jen jedno rezervní kolo. Souboj jezdců SWRC dle očekávání vyhrál absolutně osmý na RZ Juho Hänninen, který stáhl 7.7 vteřiny na Martina Prokopa, dalších 15.5 s ztratil desátý Násir Al-Attíja.

Po dvacáté rychlostní zkoušce je tedy ve vedení s komfortním náskokem 1:37.8 vteřiny Sebastien Loeb před Mikkem Hirvonenem, na třetí příčku se posunul Jari-Matti Latvala s odstupem necelé minuty na svého týmového kolegu.Od čtvrtého až po šesté místo není o co bojovat, ztráta na stupně vítězů je čtyři a půl minuty a odstupy mezi 'bramborovým' Petterem Solbergem, Madsem Ostbergem a šestým Henningem Solbergem jsou minutové.

Jediné drama by se tak mohlo udát v šampionátu vozů kategorie Super 2000, kde se náskok Al-Attíji před Prokopem smrsknul na 23.1 vteřiny, na českého jezdce pak zle dotírá Hänninen, který od včerejška jasně udává tempo šampionátu SWRC a na druhou příčku po RZ 20 ztrácí 22.4 sekundy.

Sebastien Loeb - Daniel Elena, Citroen DS3 WRC - Rally Mexico 2011

RZ 18,19 - Super Special 3,4

Závěr sobotní etapy patřil opět dvěma průjezdům divácké zkoušky v délce 2.21 km. Na RZ 18 zvítězil Loeb před Ogierem a Petterem Solbergem, zcela stejně se pak vyvíjela situace i při druhém průjezdu. V průběžných výsledcích se nic podstatného neudálo, Ogier šel spát s náskokem 10.5 vteřiny na Loeba, třetí byl Hirvonen se ztrátou 1:30.4 s na první příčku.

RZ 17 - Derramadero 2

První vyhranou rychlostní zkoušku na letošní Mexické rally pro sebe získal na dnešním posledním klasickém testu Jari-Matti Latvala a zároveň tak přerušil neuvěřitelnou sérii Citroenu, která znamenala téměř čtyři desítky vyhraných rychlostních testů na mexické půdě pro tuto značku za sebou. Druhou příčku vybojoval Ogier na úkor lehce chybujícího Loeba, jako čtvrtý byl potřetí za sebou klasifikován Hirvonen.

Petter Solberg byl tentokrát až pátý, ale vzhledem k poškozené řadicí páce a velké krizové situaci mohl být rád i za tento výsledek. Kromě toho nechtělo jeho auto před zkouškou nastartovat a jeho konto tak bude navíc asi zatíženo penalizací 20 vteřin. Jako devátý dojel na RZ 17 jeho bratr Henning, který nalil do nefunkčního posilovače řízení brzdovou kapalinu, ta mu ale následně chyběla, když mu praskla brzdová hadice.

Po sedmnácti odjetých testech vede soutěž Sebastien Ogier, o 11.3 s před svým týmovým kolegou Sebastienem Loebem. Odstupy dalších jezdců se už počítají na minuty, počínaje třetím Hirvonenem (+ 1:28.1), čtvrtým Latvalou (+ 2:41.4) a pátým P. Solbergem, který zaostává za Ogierem o 6:51.3 min. Právě on tak tedy může nejvíce litovat včerejší ztráty, kdy ho stávkující technika připravila o sedm minut.

Šestý zůstává Mads Ostberg (+ 8:05.7) o 32.9 vteřiny před Henningem Solbergem, který si po dnešku bude léčit bolavé svaly na rukou. Nejnapínavější záležitostí poslední etapy bude asi další vývoj situace v SWRC, kde aktuálně nadále vede Násir Al-Attíja o 36.8 s před Martinem Prokopem, třetí Juho Hänninen ztrácí na českého pilota 31.2 sekundy.

RZ 16 - Duarte 2

Čtvrté dnešní vítězství zaznamenal P. Solberg, který dojel do cíle RZ 16 před Loebem a Latvalou. Čtvrtý byl Hirvonen a pátý Ogier před Ostbergem. Sedmý Hänninen se dostal před H. Solberga, který se dál potýká s nefunkčním posilovačem řízení svého Fordu Fiesta RS WRC. Devátý Prokop a desátý Al-Attíja ztratili na Hänninena okolo 10 vteřin. Do cíle testu nedorazil Ken Block, který skončil s poškozeným zavěšením přední nápravy.

Na čele průběžné absolutní klasifikace zůstává Ogier, ale Loeb se dotáhl už na rozdíl deseti vteřin. Za třetím Hirvonenem zůstává čtvrtý Latvala a pátý P. Solberg, před bojujícího H. Solberga poskočil Ostberg. Na osmého Al-Attíju se dotahuje Prokop, kterého pro změnu stahuje Hänninen.

RZ 15 - Ibarrilla 2

Další vyhranou rychlostní zkoušku si na své konto připsal Petter Solberg s vteřinovým náskokem před Latvalou a Loebem. Čtvrtý Ogier zaostal o 7.5 a pátý Hirvonen o 11.4 sekundy. Půl minuty a víc už potom ztratili šestý Ostberg, sedmý Block a osmý Villagra. Souboj vozů kategorie S2000 opanoval devátý Hänninen před Prokopem a Al-Attíjou.

Ve vedení měl za normální situace v čistém součtu časů z rychlostních zkoušek zůstat Loeb, ale jeho problémy se zaseknutým řazením před startem RZ 15 znamenaly penalizaci 50 vteřin a tím pádem pokles na druhou příčku o 24.1 vteřiny za Ogiera. Třetí zůstává Hirvonen před Latvalou, na páté místo se posunul Petter Solberg, neboť jeho bratra Henninga trápí zaseknuté řízení a starší z norských bratrů dokonce uvažuje o odstoupení.

Na sedmém místě zůstává Mads Ostberg, nic se nezměnilo ani na dalších třech příčkách, které okupují Al-Attíja, Prokop a Hänninen, tedy aktéři šampionátu SWRC.

RZ 14 - Leon Street Stage 2

Kratičká městská zkouška nepřinesla žádné překvapení, rozdíl mezi nejrychlejším Sebastienem Loebem a desátým Martinem Prokopem činil na trati dlouhé 1.33 km pouhých 5.3 vteřiny. Ve výsledcích se tak proti předchozímu testu nic nic nezměnilo, s výjimkou postupného propadání se jezdců, kteří ve výsledcích figurují pouze díky záchranné síti systému SupeRally.

RZ 13 - Derramadero 1

Po třinácté zkoušce už na trati letošní Mexické rally zůstalo prakticky pouze 11 vozů, jejichž výkony má smysl sledovat. Z pohledu dílčích výsledků na rychlostním testu se situace ohledně pořadí na prvních šesti místech naprosto shodovala s předchozí zkouškou, i přes potíže s ruční brzdou tedy vyhrál P. Solberg o 5.6 s před Loebem a Latvalou. V těsném závěsu za nimi skončili na 23.28 km dlouhém testu s desetinovými odstupy Ogier a Hirvonen (+ 6.7 na Solberga), šestý Ostberg ztratil už 27.7 vteřiny.

Šestý Henning Solberg i sedmý Villagra se trápí sami se sebou i technickými potížemi, devátý byl Hänninen a o desátou pozici se na třinácté zkoušce shodným časem podělili Prokop s Al-Attíjou. Problémy měl Ken Block, kterého museli vracet na trať diváci, na přejezdu odstoupil kvůli unikajícímu oleji do té doby pátý Jevgenij Novikov.

Pohled do průběžné absolutní klasifikace zůstává nadále svým způsobem skličující. Kromě statusu quo na prvních čtyřech místech stojí za zmínku pouze progres Pettera Solberga, který se po včerejší sedmiminutové ztrátě zapříčiněné stávkující elektronikou dnes dokázal prokousat ze třinácté už na šestou příčku, tedy hned za svého staršího bratra Henninga.

Trojice jezdců bojující o body do šampionátu SWRC je aktuálně seřazena na konci první desítky. Osmý absolutně je vedoucí Al-Attíja, 50.9 vteřiny na Katařana ztrácí Martin Prokop a absolutně desátý Juho Hänninen zaostává jako třetí v SWRC za Prokopem o 55.2 sekundy.

RZ 12 - Duarte 1

Po dlouhé době se podařilo Fordu rozbít pomyslný triumvirát Citroenu dílčích postech v rychlostní zkoušce. RZ 12 navíc nevyhrál ani Loeb či Ogier, ale Petter Solberg. Druhý byl Loeb před Latvalou a až za čtvrtým Hirvonenem dojel do cíle zkoušky Ogier, který tentokrát doplatil na svoji startovní pozici. Osmý časem absolutně a nejlepším v SWRC se blýsknul Martin Prokop.

Po RZ 12 tedy Loeb navýšil svůj náskok na Ogiera na 17.8 vteřiny, třetí Hirvonen a čtvrtý Latvala už mohou čekat pouze na případnou jezdeckou chybu či technický problém u konkurenčního týmu. Pátý zůstal Novikov před H. Solbergem, na sedmou pozici se posunul před Al-Attíju mladý Ostberg. Petter Solberg podle očekávání přeskočil Prokopa a je tak devátý, jedenáctý zůstal Hänninen.

RZ 11 - Ibarrilla 1

Nadvláda Citroenů pokračuje i ve druhém dni Mexické rally, a to i navzdory tomu, že právě tyto vozy jsou dnes na trati jako první. Nejlépe se s úvodním dnešní testem dlouhým 29.9 km a tím pádem i nejdelší zkouškou celé rally vypořádal Sebastien Loeb, který zde zajel o 1.4 s rychleji než Petter Solberg a 4.7 s rychleji než jeho jmenovec Sebastien Ogier. Čtvrtý dojel Mikko Hirvonen před Jari-Mattim Latvalou, kterého zpomalil defekt před cílem zkoušky.

Do první desítky se na první ranní zkoušce ještě vešli šestý Mads Ostberg, Ken Block, Jevgenij Novikov a Henning Solberg, který zápolil s nefunkčním posilovačem řízení. Desítku uzavřel slušným časem Juho Hänninen. Do cíle nedorazili Denis Kuipers a ani Ott Tanak, kteří havarovali, na start vložky se nakonec nepostavil ani Matthew Wilson, který nejdříve vyjel pozdě ze servisu a následně se jeho Fiesta RS WRC zastavila půl kilometru před startem rychlostního testu.

Na čele soutěže je tak nyní Loeb před Ogierem, třetí zůstává Hirvonen před Latvalou. Pátá a šestá pozice nadále náleží mladému Novikovovi a H. Solbergovi. Po odstoupení Kuiperse se posunuli o jednu příčku všichni další jezdci za ním, tedy Al-Attíja a Ostberg, z výpadku Tanaka profitovali devátý Prokop a desátý P.Solberg. Hänninen postoupil na 11. místo absolutně a v klasifikaci SWRC je již necelou minutu za druhým Prokopem.

Petter Solberg - Chris Patterson, Citroen DS3 WRC - Rally Mexico 2011

RZ 9,10 - Super Special 1, 2

Večerní superspeciálka uzavírající první etapu letošní Rally Guanajuato Mexico byla již jen jakousi formální tečkou, která opět potvrdila prozatimní nadvládu vozů Citroen na šotolinové trati. O první příčky se opět podělili Sebastienové Ogier a Loeb, mezi prvními třemi, respektive jednou druhý a jednou třetí, byl Petter Solberg.

Ve výsledcích se tím pádem nic nezměnilo, na čele zůstal Ogier o 2.3 vteřiny před Loebem a třetím Hirvonenem (+ 1:22.2). Čtvrtý Latvala zaostává bezmála o tři minuty.

V kategorii S2000 uzavírají všichni 'medailisté' první desítku průběžné absolutní klasifikace. Al-Attíja výbornými časy dokázal navýšit svůj náskok na druhého Tanaka na téměř půlminutový, obdobnou ztrátu pak má na druhé místo Prokop.

RZ 8 - El Cubilete 2

Střídání Loeba a Ogiera v nejlepších dnešních časech pokračovalo i na poslední klasické zkoušce první etapy, na níž si další dílčí prvenství připsal sedminásobný mistr světa. Třetí byl Petter Solberg, jehož potíže s elektroinstalací pravděpodobně definitivně odezněly před piloty Fordu Latvalou a Hirvonenem. Jako šestý byl na RZ 8 klasifikován Novikov před Ostbergem, H. Solbergem a Kuipersem, do desítky se ještě dokázal natlačit dobře jedoucí Tanak.

Na čele tak zůstali i po osmém rychlostním testu nikým neohrožovaní Ogier a Loeb, třetí Hirvonen ztrácí na dvojici Francouzů už přes minutu. Na čtvrté místo si na úkor Novikova polepšil podle očekávání Latvala.Na dalších postech v první desítce se po této zkoušce nic neměnilo. Ani dnes nebylo dáno dojet až do cíle Američanu Blockovi, jehož Fiesta RS WRC se zastavila na trati.

RZ 7 - Ortega 2

Také sedmý test se odehrával plně v režii francouzských vozů. Další nejlepší čas si na své konto připsal Ogier, druhý byl o desetinu vteřiny před Loebem Petter Solberg. Také dvě další příčky zůstaly obsazeny dle zaběhnutého scénáře, tedy čtvrtý Latvala a pátý Hirvonen. Mexická rally si na RZ 7 vybrala další obět v podání Matthewa Wilsona, jehož Fiesta WRC zůstala stát zhruba v polovině zkoušky, pravděpodobně kvůli stejnému problému, který včera zastavil Blocka.

Na prvních třech příčkách průběžné absolutní klasifikace a tedy i umístění tria Ogie, Loeb a Hirvonen se zatím nic nezměnilo. Na čtvrté místo však poskočil Novikov před Latvalou, šestý zůstal Henning Solberg. Za sedmým Kuipersem se pak seřadily tři vozy kategorie Super 2000, tedy Al-Attíjah, Tanak a Prokop.

RZ 6 - Alfaro 2

Druhý průjezd RZ Alfaro znamenal opakování scénáře z prvního kola, respektive pořadí Ogier a Loeb. Třetí dojel Latvala před Hirvonenem, pátý byl Henning Solberg o dvě desetiny vteřiny před Ostbergem. Sedmý čas zajel Wilson před Novikovem, rovných 50 sekund ztratil Ken Block. Kvalitní desátý čas opět zaznamenal Násir Al-Attíja.

Problémy měl Petter Solberg, který na mezičasech zajížděl dobré časy, ovšem kousek před cílem jej zradil motor jeho vozu, respektive Nor dojel do cíle testu prakticky na volnoběh a se ztrátou sedmi minut. Problémy hlásil v cíli zkoušky také Estonec Tanak, jeho Krajan Kruuda na start šestého testu ani nenastoupil.

Zajímavá situace vznikla také ohledně Sebastiena Ogiera. Francouz po RZ 5 podle všeho přijel po špatné cestě přímo do servisní zóny a pravděpodobně přitom minul kontrolu přeskupení, takže o jeho osudu budou rozhodovat sportovní komisaři.

V průběžných výsledcích zatím ale zůstává ve vedení Ogier před Loebem, třetí je Hirvonen a na čtvrté místo si po potížích P. Solberga polepšil Wilson. O příčku výše poskočili také Novikov, H. Solberg a Latvala. Osmý zůstal Kuipers, devátý je aktuálně Al-Attíja před desátým Tanakem a jedenáctým Prokopem.

RZ 5 - León Street Stage

Krátká superspeciálka se stala kořistí Sebastiena Loeba před Petterem Solbergem a Sebastienem Ogierem, což mělo za následek, že na prvních dvou příčkách se pouze prohodili piloti továrního týmu Citroen, když se do čela posunul úřadující mistr světa Loeb o mizivých 0.7 vteřiny. Průběžně třetí zůstává Petter Solberg před Mikkem Hirvonenem a Matthewem Wilsonem. V první desítce se jinak prohodili pouze Latvala s Al-Attíjou, když si finský pilot polepšil díky čtvrtému času na RZ 5.

RZ 4 - El Cubilete 1

Na čtvrtém rychlostním testu pokořil Loeb svého mladšího týmového kolegu, kterého zpomalil prach zvednutý za Fiestou RS WRC Fina Latvaly, který zde díky defektu ztratil téměř dvě a půl minuty. Další pomyslný hattrick pro Citroen tak završil Petter Solberg, který tak za sebou opět nechal Hirvonena. Po opatrném začátku se začínají rozjíždět Mads Ostberg i navrátilec do kolotoče světových rally Jevgenij Novikov a této dvojici mladíků tak náleželo páté a šesté dílčí umístění. První desítku uzavřely Fiesty WRC pilotované Wilsonem, H. Solbergem, Kuipersem a Blockem.

Trojlístek na DS3 WRC si i nadále drží pódiová umístění v průběžné absolutní klasifikaci letošní Mexické rally. Ogier vede s minimálním náskokem 1.2 vteřiny na Loeba, třetí P. Solberg ztrácí 18.3 sekundy. Čtvrtý Hirvonen zaostává o necelé čtyři desítky sekund, zatímco pátý Wilson ještě o minutu více a bude se muset mít na pozoru před šestým Novikovem. Sedmý H. Solberg na mexické šotolině zatím stále nenašel společnou řeč se svým vozem. Osmý Kuipers si zatím jede svoje vlastní tempo, devátý Al-Attíja je zatím více než spokojený jak se svým výkonem, tak samozřejmě i s vedením ve své kategorii. První desítku uzavírá po RZ 4 Latvala.

V kategorii Super 2000 je aktuálně druhý Estonec Tanak, bronz náleží Martinu Prokopovi. Před Tanakova krajana Kruudu se po RZ 3 posunul na čtvrté místo Juho Hänninen (oba Škoda Fabia).

RZ 3 - Ortega 1

Další nejlepší čas si na své konto připsal Sebastien Ogier před Sebastienem Loebem, ale hegemonii Citroenu tentokrát před čtvrtým P. Solbergem narušil Jari-Matti Latvala, který na Ogiera ztratil 4.4 vteřiny. Pátý dojel opět Mikko Hirvonen, šestý Henning Solberg sice zaznamenal dílčí zlepšení, ale na necelých dvaceti čtyřech kilometrech zaostal o 34.6 vteřiny. Sedmý dojel Matthew Wilson, s těsným ostupem se za sebou seřadili osmý Jevgenij Novikov a devátý Ken Block. Desítku na RZ 3 uzavíral Denis Kuipers, který ztratil bez vteřiny rovnou minutu.

Na čele se tak po této zkoušce nic nezměnilo, kromě vzájemných ostupů. Na prvním místě se udržel Ogier před Loebem a P. Solbergem, na kterého se dotáhl čtvrtý Latvala. Pátá příčka zůstala Hirvonenovi, teprve za ním se pořadí měnilo, když se z šestého místa propadl kvůli defektu a ztrátě čtyř minut Mads Ostberg až do druhé desítky. Na uvoněnou šestou příčku se tak posunul Wilson, za ním po RZ 3 ve výsledcích figurovali Novikov a H. Solberg. Devátý Kuipers ztrácí po tomto testu téměř dvě minuty, desátý je Násir Al-Attíja, tedy nejlepší vůz kategorie Super 2000.

RZ 2 - Alfaro 1

Nejdelší zkouška dne znamenala nejrychlejší čas pro Ogiera s minimálním odstupem před Loebem (+0.5) a P.Solebergem (+3.4 sekundy). Až za triem francouzských vozů figuroval v cíli testu čtvrtý Latvala s odstupem deseti vteřin, o několik dalších zaostal Hirvonen. Šestý Ostberg při opatrném začátku ztratil na Ogiera přes půl minuty, stejně jako sedmý Block a osmý Wilson. Devátý Novikov se soustředil především na první ostré seznámení se s novým vozem, desátý dorazil do cíle zkoušky H. Solberg, který ztratil padesát vteřin.

Smůlu měl Federico Villagra, který po deseti kilometrech urazil na svém Fordu kolo a skončil, hodiny a následné problémy s řazením zpátečky zpomalily velmi dobře rozjetého Juhu Hänninena, který nakonec v cíli zkoušky ztrácel necelé dvě minuty.

Po druhém testu tak na čele figurují ve třech vteřinách Citroeny DS3 WRC v pořadí Ogier, Loeb a Petter Solberg. Následují tovární Fiesty RS WRC pilotované Latvalou a Hirvonenem, poté smečka vozů stejné značky v pořadí Ostberg, Wilson, Novikov, H. Solberg a první desítku uzavírá D. Kuipers. V kategorii S2000 vede Al-Attíja před Estoncem Tanakem a naším Prokopem (všichni Fiesta S2000).

RZ 1 - Guanajuato Street Stage

Městská zahajovací zkouška vyšla stejně jako shakedown nejlépe vozům Citroen. Zvítězil Petter Solberg před Sebastieny Loebem a Ogierem. Až za nimi pak byli v cíli kratičkého kilometrového testu klasifikování Latvala s Hirvonenem.

Odstoupit musel Ken Block, na jehož voze došlo k poruše elektriky, americký jezdec nastoupí do dalších bojů díky systému SupeRally.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist