|
MS 11 - Rally Guanajuato Mexico (SWRC)
Ogierův prohřešek proti pravidlům bez trestu (+VIDEO)
Jak se zdá, v letošním mistrovství světa FIA je možné asi naprosto všechno. Když včera Sebastien Ogier přijel do servisní zóny po RZ 5 po jiné cestě, než jaká byla vyznačena v itineráři, z pohledu pravidel se zdálo být vše jasné.
Francouzův přestupek, jakkoliv mohl být (a předpokládejme, že samozřejmě byl) neúmyslný, měl být z pohledu sportovních řádů klasifikován jednoznačně a pouze jako nedodržení předepsané trasy. Celou záležitostí se tak měli zabývat sportovní komisaři soutěže, ovšem jak se zdá, celá záležitost byla zametena pod stůl. Ogierův přestupek nebyl totiž jakkoliv penalizován.
Tovární tým Citroen se k celé kauze odmítl vyjádřit, nadšen 'řešením' této záležitosti rozhodně nebyl šéf konkurenčního týmu Ford Malcolm Wilson. „Musíme toto rozhodnutí respektovat. Ale nelze vůbec pochybovat o tom, že na cestě do servisu nejel podle itineráře,“ řekl Wilson.
„OK, byla to jen chyba, ale co si pak například myslet o tom, že Petter zde obdržel penalizaci za to, že mu diváci pomohli tlačit auto. Je to divné,“ připomněl Malcolm Wilson situaci z roku 2004, kdy byl Petter Solberg penalizován pěti minutami.
Ogier tak bude po první etapě dnes vyrážet na trať jako první před Sebastienem Loebem a Petterem Solbergem.
-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
infoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Taky si nemyslím, že by to mělo cokoli společného s tím, že je Francouz. Mezi SK v Mexiku žádný Francouz nebyl. Spíš je to opravdu o tom, že je to továrník a ty nikdo vylučovat nechce. Což se týká i těch dílů neodpovídajících homologaci - za ty nebyl vyloučen ani Citroën (australské tyčky stabilizátorů) ani Ford (portugalská okna). I při přejímkách na Monte Carlo 09 se to uhrálo tak, aby továrna (Ford) neměla ostudu...
Podle mě to tentokrát není o tom, jestli je to Francouz nebo ne. Spíš to, že je to tovární jezdec a to ostatní byli soukromníci. Při nalezení nečeho na autě, co neodpovídá homologaci, je vyloučení asi jediná možnost, co řády připouští (i když jak dokázala minulost, ne vždy toto platí). Zato při porušení jiných předpisů už je to na rozhodnutí sportovních komisařů.
WRC comedy continues. Bude dalsi dil v Portugalsku?
Lonske rafky - vyloucen soukromnik
Ventil v nadrzi - vyloucen soukromnik
Cizi pomoc - francouz nevyloucen
Cestou necestou - francouz nevyloucen
Je to jasne, kdo neni z francie nema sanci
Pochybuju, že by sportovní komisaři měli v době rozhodování toto video...
Při vší úctě, podle videa není co řešit. Na voze se již začalo "pracovat", technik vpravo vzadu už se dotkl auta (šel ho nejspíš připojit na elektřinu?). Bohužel, současná pravidla zjednodušují podobné situace, že vše nechávají plně v kompetenci sportovních komisařů. A ti raději volí variantu "radši neudělat nic".
Bojím se, že tohle není problém Citroënu, ale spíš FIA a řádů. Zatímco dříve byly jasně specifikované postihy, teď je to na "rozhodnutí sportovních komisařů". Loeb se vůbec neřešil, což je podle mě to nejhorší, co může být. Radši blbé rozhodnutí, ale aspoň se to řeší, než úplné zametení pod stůl. V Mexiku to aspoň sporťáci řešili (věřím, že tentokrát na nátlak Fordu), ale jejich rozhodnutí se mi taky nelíbí. Nejhorší je, že ani nejvyšší zástupci FIA, kteří byli v rolích sportovních komisařů (Jonathan Ashman, Morrie Chandler) příliš nepomohli čistotě rally.
Toto je, uz neskutecny vysmech. Po svedsku, kde tlacily Loeba... Citroen udelal z WRC za posledni 2-3 roky naprostou frasku. Neco jako Wrestling. Vsichni budeme jako zavodit, ale dobredu vime, jak to skonci.
No co k tomu rict, vsichni jsme si rovni, nekteri ale rovnejsi. At zije fair-play.
Tady ve Francii kolují informace, že Ogier projel všechny časovky, jen "omylem" netrefil správným směrem k přeskupení, takže se vyhnul technickými komisaři připravenému vážení auta...
Asi tak, jak jsi rikal, informaci neni mnoho a buh vi, jak to opravdu bylo... Kazdopadne, kdybyto to byla druha varianta, je to do nebe volajici...
|
|