www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Rally Guanajuato Mexico (SWRC)

Loeb a DS3 WRC- premiérové vítězství

9. března 2011 • 14:00

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří jsou v Mexiku neporažení od roku 2006, tuto tradici udrželi a vyhráli popáté v řadě. Především ale dovedli k vůbec prvnímu triumfu vůz Citroën DS3 WRC, který v třídenních bojích na šotolině ukázal svůj potenciál. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vypadli z vedoucí pozice v neděli a soutěž nedokončili. Toto vítězství zařadilo Loeba s Elenou na 2. pozici v mistrovství světa pilotů.

Po dvou velmi dlouhých dnech Rally Mexiko vypadala třetí etapa jako sprint na 62 kilometrů. Nedělní smyčka byla poskládána z trojice rychlostních zkoušek, navíc bez možnosti servisu. Guanajuatito (29 km), Comanjilla (24 km) a Guanajuato Power Stage (8 km), která odměnila tři nejrychlejší body navíc.

Jen 10.5 s dělilo Sébastiena Ogiera a Sébastiena Loeba ve chvíli, kdy opustili Poliforum de León, resp. servisní park. Jejich cíl byl jasný - pokusit se o double pro Citroën. Ale vše se obrátilo v Guanajuatu. Ogier musel odstoupit, když v polovině zkoušky už nemohl pokračovat s rozbitou levou přední částí vozu.

„Musel jsem jet naplno, abych udržel první místo. V jedné zatáčce jsem byl moc široký, když se auto nedotočilo. Trefil jsem levým předkem kámen na krajnici. Moc jsem riskoval a prohrál jsem. Co mě však mrzí mnohem víc je to, že jsem nepomohl celému týmu. Snažili jsme se odvést dobrou práci od začátku víkendu, ale nepodařilo se nám získat drahocenné body pro Citroën.“

Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroën DS3 WRC) - Rally Guanajuato Mexico 2011

Když Loeb viděl vyřazení svého týmového kolegy, zavelel k mocnému finiši. „Když jsem viděl Sébastiena a Juliana mimo trať, moc velkou radost jsem z toho neměl. Mohli jsme bojovat až do konce a je škoda, že to skončilo právě takto. Šli jsme tak do vedení s náskokem více než půldruhé minuty na Mikka.“

Po ztrátě několik sekund v Comanjilla, Loeb přijel na start Power Stage s cílem přidat ještě nějaké body navíc. S druhým nejrychlejším časem si tak sedminásobný světový šampion připsal ještě dva body k dobru za celý vynikající víkend. „Měli jsme velice pestrý víkend. Nejdříve velký souboj se Sébastienem Ogierem, pak technické potíže a nakonec přišlo vítězství v celé soutěži. Je to dobrý výsledek, když máme jisté body a druhou pozici v mistrovství světa. Sezona pro nás začala opravdu dobře,“ řekl Loeb.

„Je to výjimečný výsledek pro Citroën,“ smál se Olivier Quesnel, technický šéf Citroën Total WRT. „Byla to opravdu skvělá rally. Sice jsme ztratili Sébastiena Ogiera během soutěže, ale tak už to chodí. Na první rally na šotolině jsme ukázali, jak je DS3 WRC rychlý a také spolehlivý i přes několik závad. Cítím jistotu pro zbytek sezony a jsem přesvědčen, že máme nejlepší auto a nejlepší posádky. Nyní musíme zapnout všechny naše síly naplno k tomu, abychom bojovali o oba světové tituly.“ Petter Solberg a Chris Patterson jeli závěrečný den velice obezřetně a DS3 WRC dovedli do cíle na 4. místě s bonusovým bodem z Power Stage navíc.

Citroën Total World Rally Team s vozy Citroën DS3 WRC ovládl hned první den soutěže. Sébastiena Ogiera / Juliena Ingrassiase a Sébastiena Loeba / Daniela Elenu po prvním dnu dělilo pouhých 2,3 s a na své soupeře najeli přes minutu, takže se piloti Citroënu na druhý den vrátili na trať coby vymetači šotoliny kolem Leónu.

Dopolední část první etapy byla plně ve znamení této dvojice, která si rozdělila všechny nejrychlejší časy. Po dvou odpoledních superspeciálkách se na 13. místo propadl Petter Solberg, který ztrácel 7 minut kvůli poruše spojky.

„Moje strategie byla jednoduchá. Musel jsem jet naplno, jak jen to bylo možné,“ řekl Ogier. „Naše pozice nebyla sice špatná, ale ne ideální v tom, že další DS3 WRC startovala za mnou. Byl jsem nadšený z toho, že jsem po celý den dokázal být rychlejší než Petter a Séb.“

Loeb: „Nemohl jsem doufat v lepší pozici po prvním dnu. Můj cíl nebyl vést soutěž první večer. Situace se ale začala vyjasňovat, když naši soupeři začínali ztrácet. Oba jsme jeli na doraz. S novými vozy a pneumatikami Michelin se mi zdá, že odstupy nejsou tak velké jako v minulosti.“

Olivier Quesnel, Citroën Racing Team technický šéf: „I když jsme si po testováních věřili, čekali jsme netrpělivě na konfrontaci s časomírou. Citroën diktoval nejrychlejší časy a k tomu přidal spolehlivost.“

Druhý den - vymetač trati Ogier a za ním jako lovec Loeb, který šel do vedení hned po první RZ, aby Ogier po RZ 2 ztratil kolem 15 sekund. V poledním servisu dělilo oba Citroëny 20 sekund. „Věděli jsme, že naše druhé místo na trati nám dává určitou výhodu na Ogiera. A my ji využili. Těch dvacet sekund ale neznamenalo, že jsme mohli oddechovat. Museli jsme jet na doraz, když jsme chtěli neděli vyhrát,“ uvedl Loeb.

To ovšem nemohl nic tušit o problému, který mu způsobí převodovka. Konkrétně pět minut zpoždění na startu do RZ 15 znamenalo penalizaci 50 sekund. „Zvládli jsme to vlastními silami. Bravo pro Daniela, jak všechno zvládl,“ vzdal mistr světa hold svému spolujezdci, který využil pro opravu šroub ze zadního nárazníku. Ogier se tak vrátil do čela, nicméně potížím se nevyhnul ani on.

„Hned jak se naše vozy dostaly do vedení, přišly potíže,“ říkal Xavier Mestela-Pinon, technický manažer týmu. „I když máme za sebou tisíce kilometrů v testech, věděli jsme, že se do podobných situací při soutěži můžeme dostat. Klobouk dolů před našimi posádkami.“ Petter Solberg a Chris Patterson začali sobotu z 13. pozici a díky čtyřem nejrychlejším časům zakončili svou stíhačku na průběžné 5. příčce.

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist