www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
OS 11 - Rallye des Routes du NordTlusťák a Skoupil se svezli ve Francii (+VIDEO)Obdobně jako v loňském roce, i letos se vydal Antonín Tlusťák do Francie na rozjetí před sezónou. Tentokrát s sebou vzal i Jiřího Skoupila. Původně plánovaný trojlístek nakonec kvůli zdravotní indispozici nedoplnil Jan Černý. Rallye des Routes du Nord je regionální podnik na severu Francie. Své centrum má ve starobylém Armentières ležícím kousek od hranic z Belgií. Tratě svým charakterem odpovídají Geko Ypres Rally, která se jezdívá ve stejné oblasti. Závod je zařazen do několika různých šampionátů, takže v rámci jediného podniku můžeme vidět nejmodernější speciály Škoda Fabia S2000 či Citroën DS3 R3T přes 'áčkové' Celicy, Imprezy bez restriktoru, postarší Peugeoty 205 a Renaulty Clia Williams, speciálně postavený Peugeot 206 RC se sekvenční převodovkou až po exotické vozy jako Alpine A310 nebo De Tomaso Pantera. Jednoduše by se dalo říct, že co má kola, to může startovat. Na startu se sešla obvyklá sestava místních borců, tentokráte doplněná o francouzskou Citroën Trophy. Obhájce prvenství Claudie Tanghe vyměnil Celicu GT Four za DS3 R3T, hned na úvodní zkoušce však byl dvakrát mimo trať a ztratil veškeré naděje na úspěch. Od začátku se na čele usadil Laurent Bayard a udržoval si bezpečný náskok. Ten narostl hlavně ve druhé etapě, která měla rychlejší charakter a Bayard tak mohl naplno využít 385 koní, které pracovaly pod kapotou jeho stroje. Vyrovnaný souboj o druhé místo sváděli Antonín Tlusťák, Jose Barbara a Vincent Christiann. V zajímavém souboji měl povětšinou navrch český pilot, jeho soupeře však nakonec zklamala technika. Jose Barbara odstoupil kvůli poruše spojky své Imprezy WRX, Christiannovu Celicu zklamala převodovka. Na bronzový stupínek tak ve finalé vystoupal Frederic Chambon, jehož Porsche 993 Biturbo mělo úctyhodných 520 koní. „S výsledkem i výkonem jsme plně spokojeni. Je to ideální podnik na rozjetí, v této oblasti totiž nebývá sníh, rychlostní zkoušky jsou charakterově podobné Ypres a mezi sekcemi je dostatečné množství servisů, takže se dají zkoušet různé varianty nastavení auta. Neměli jsme žádnou krizovku, nasazené tempo bylo vysoké a souboj s místními matadory pěkný. Jen je škoda ztráty času na RZ 3, kde jsme dojeli předjezdce, takže se nám Bayard vzdálil, ale na rychlejších nedělních zkouškách nebyla šance mu stačit,“ zhodnotil soutěž Antonín Tlusťák. Své první svezení s Citroënem C2 S1600 absolvoval ve Francii i Jiří Skoupil, který s tímto vozem bude v letošním roce startovat v českém šampionátu. Ani u něj nebyl kladen důraz na výsledek, hlavní cílem bylo seznámení se s novou technikou. „Citroën je živé, divoké auto, které velice dobře poslouchá. Je potřeba se s ním ještě hodně naučit, styl jízdy je jiný, než byl s Fiatem,“ prozradil Jiří Skoupil. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|