www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rally Islas Canarias (IRC)

Proton předvede tento víkend v Malajsii výrazné změny na voze

30. března 2011 • 20:30

Tento víkend odstartuje v Malajsii nová sezona asijsko-pacifického šampionátu. Na startu nebudou chybět ani dva tovární speciály domácí značky Proton. Stejně jako v loňském roce je osedlají zkušení jezdi Chris Atkinson a Alister McRae. Dopomoci k napravení reputace po loňské nepodařené sezoně má Protonu několik zásadních změn na voze.

Proton season launch 2011

Tou první je výměna dodavatele tlumičů. Místo britské firmy Dynamics se i v žlutých speciálech připravovaných britským týmem MEM usídlí výrobky renomované nizozemské firmy Reiger, jejíž služeb využívá například M-Sport, Škoda Motorsport či BMW X-Raid.

Druhou změnou je použití nového motoru, který vychází z odlišné filozofie než dosud. Prioritou pro jeho naladění nebylo dosažení maximálního možného výkonu, ale posílení průběhu kroutícího momentu hlavně ve středních otáčkách, kde dosud Protony viditelně zaostávaly za konkurencí.

Obě posádky Protonu dnes ještě absolvovaly poslední ostrý test. V pátek pak oba žluté vozy vyrazí na start tradičně velmi náročné rally, která mnoho napoví o skutečných výsledcích provedených vylepšení. Teploty tradičně přes třicet stupňů Celsia ve stínu, extrémně vysoká vlhkost téměř nehybného vzduchu a značně rozbité pomalé tratě jsou bezpochyby velkou výzvou.

Alister McRae před soutěží komentoval vývoj vozu: „Auto jde do prvního podniku určitě silnější než loni. Poprvé jsme s ním jeli teď o víkendu na stejné trati, kde jsme testovali loni a hned od počátku jsme z něj měli velmi dobrý pocit. Například v pomalých zatáčkách, kde jsme loni museli podřazovat až na jedničku, nyní můžeme nechat dvojku. Nárůst kroutícího momentu v nižších otáčkách auto ze zatáčky opravdu citelně tlačí.“

Proton season launch 2011

Chris Atkinson přidal pocity z nových tlumičů: „Tlumiče jsou velmi důležitá část auta – jsou tím, co zajišťuje spojení auta se zemí. Od první chvíle cítíte zlepšení trakce a stability Protonu. Takový pocit dává jezdci větší důvěru a ten tak může jet rychleji, což je skvělé. Nemůžu se dočkat až odstartujeme!“

Šéf týmu Chris Mellors dodal: „Už z rozhovoru s jezdi můžete vidět, jaké mají pocity z práce, kterou jsme za posledních pár měsíců udělali. Start nové sezony APRC je strašně vzrušující. Pracovali jsme na novém systému zavěšení s inženýry z Reigeru a zároveň jsme vylepšovali průběh kroutícího momentu motoru, takže teď po zimě máme velmi konkurenceschopné auto. Tak jak říkají kluci, už se nemůžeme dočkat až vyjedeme!“

Na start malajské rally se postaví celkem dvacet osm posádek. Vedle jezdců Protonu patří k největším favoritům pacifický multišampion Australan Cody Crocker, který se s produkčním Subaru Imprezou vrací po roční pauze. Vedle něj také ostřílený Brit Mark Higgins či Japonec Katsu Taguchi, oba dva s Mitsubishi Lancer Evo X.

Trochu stranou zůstává ostrá premiéra menšího sourozence super dvoutisícovky od Protonu – vozu Satria Neo ve třídě N2. Tento stroj, který byl vyvinutý ve spolupráci malajské automobilky Proton a japonského týmu Cusco, by se letos měl pravidelně v několika exemplářích objevovat nejen v domácím malajském mistrovství, ale také v asijsko-pacifickém šampionátu a v mistrovství Japonska.

Více informací o Rally Malaysia se můžete dozvědět na anglicky psaných stránkách soutěže: http://www.malaysianrally.com

-fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
31.03.2011 00:06
slonikyta
Satria Neo ve třídě N2
odkaz na www.rallysportlive.com
toplist