www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. června 2025, Svátek má Zbyněk, zítra Adolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Rally Bohemia (MMČR)

Letos jako aplikační podnik mistrovství světa

13. dubna 2011 • 15:00

Již přes rok živí pořadatelé mladoboleslavské automobilové soutěže Rally Bohemia naději, že se v budoucnu zařadí mezi hrstku vyvolených organizačních týmů, které pořádají podnik mistrovství světa v rally. O tom, že to nebude cesta jednoduchá, nikdo nepochybuje, tím spíš, že zájemců je hned několik, navíc pořádat mistrovství světa představuje obrovskou finanční zátěž.

Martin Prokop - Jan Tománek (Ford Fiesta S2000) - Rally Bohemia 2010

Předseda organizačního výboru Pavel Dušánek má i přes všechny těžkosti jasno. „Kandidaturu myslíme zcela vážně, protože jsem jednoduše přesvědčen o tom, že pořádat mistrovství světa je v našich silách. S promotérem mistrovství světa, společností North One Sport, jsme v kontaktu již přes rok. Absolvovali jsme řadu jednání a postupně se seznamovali s podmínkami a filosofií hlavního promotéra mistrovství světa. Museli jsme připravit plán rozvoje Rally Bohemia včetně businessplanu a čekat, zdali nám mezinárodní automobilová federace FIA statut Applicant Event přidělí,“ vysvětluje Dušánek. „Od chvíle, kdy jsme se takto rozhodli, navštěvujeme téměř všechny podniky světového šampionátu s cílem poznávat zákonitosti a nasávat zkušenosti. Proto teď tvrdím, že Česká republika na uspořádání mistrovství světa pořadatelsky zcela jistě má. Příprava něčeho takto rozsáhlého a exklusivního však vyžaduje preciznost, navíc jde o komplikovaný proces, který trvá minimálně pět let a navíc ani za pět let tvrdé práce není zaručeno, že právě my budeme vybráni do kalendáře mistrovství světa,“ doplňuje předseda organizačního výboru Rally Bohemia a dále upřesňuje: „Pokud vím, má North One Sport v tuto chvíli na stole přes dvacet žádostí nových uchazečů, zatímco kalendář se sestává jen z dvanácti podniků. Náš projekt proto může být sebelepší, přesto vždy budou v kalendáři podniky, které figurují v seriálu mistrovství světa již několik sezón a nikdo nemá sebemenší důvod je škrtat nebo měnit. Nahradit stávající a osvědčené něčím novým je pro promotéra rizikové. Je jen na nás, jestli ho přesvědčíme.“

Statut aplikačního podniku mistrovství světa ovšem žádnému pořadateli nedává žádné záruky nebo nároky na pořádání mistrovství světa. Je to jen první krok, který je nutné na cestě za světem urazit. Půjde-li všechno jak má a Rally Bohemia 2011 u promotéra a jeho pozorovatelů, kteří v Mladé Boleslavi budou přítomni, uspěje, až teprve následně se o Bohemii může hovořit jako o kandidátském podniku. Toto období může trvat i dva roky. Bude-li osud Rally Bohemia přát, mohla by se podle střízlivého odhadu pořadatelů objevit v seriálu mistrovství světa nejdříve v roce 2016. „Nepochybuji, že se nám tento cíl vyplatí, a to i když je kýžený svět velmi vzdálený. Cesta, na kterou jsme se vydali, s sebou ponese neustále zkvalitňování a zatraktivňování soutěže, a to je velmi důležité,“ věří Pavel Dušánek, který před dvěma lety společně se svými partnery přivedl do České republiky Sébastiena Loeba.

Navíc je evidentní, že by trať Rally Bohemia musela projít podstatnými změnami. „Každá automobilová soutěž má svá specifika v počtu kilometrů, které posádky dle předpisů mezinárodní automobilové federace musí absolvovat. Mistrovství světa vyžaduje minimálně o třetinu více kilometrů, než v současnosti jedeme. V každém případě bychom chtěli zachovat koncept trati okolo Mladé Boleslavi a Železného Brodu, protože to jsou oblasti, které jsou nejen dle našeho mínění, ale dle soudu předních jezdců, odpovídající mistrovství světa,“ míní Pavel Dušánek a doplňuje: „V úvahu připadá i varianta, že bychom Rally Bohemia jeli přes dvě země. I touto variantou se seriozně zabýváme, spolupráce s Polskem se přímo nabízí.“

Zásadní otázkou se ale zdají být finanční prostředky. „Je evidentní, že se tu bavíme o zcela jiném rozpočtu, než máme v současné době k dispozici. Jednání se strategickým partnery probíhají, víc zatím prozrazovat nebudu,“ dodává Pavel Dušánek. V úvahu ohledně budoucnosti Rally Bohemia přicházelo i zařazení soutěže do seriálu IRC, ale ze strany pořadatelů šlo jen o teoretickou rovinu, byť spojení automobilky Škoda, továrního týmu Škoda, startujícího v seriálu IRC a IRC na Rally Bohemia je více než logické. „IRC je atraktivní především svou vyrovnaností, ale světový šampionát se jezdí s jinými vozy a s jiným nasazením. Ikony tohoto sportu jako Loeb, Solberg nebo Hirvonen se pohybují v mistrovství světa a od návštěvy Loeba v Sosnové, kterou vyprodal, nepochybuji, že jediná správná cesta je mistrovství světa.“

Jan Koudelka
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
13.04.2011 23:38
Alexus
Hele Pluto, Apríl byl 1.dubna :-D Nic ve zlým,ale je to utopie, aby tu na to někdo dal peníze v současnosti.
13.04.2011 20:30
Mirekfric
ajaj: Použiju větu, kterou Ty sám opakuješ velice často. Nasazení není totéž jako rychlost a nejde měřit stopkama. Ano, jsme přesvědčený, že Hänninen jede se stejným nasazením jako Loeb. Nezřídka určitě i s vyšším (samozřejmě i naopak).
13.04.2011 19:23
Karbonyl - moderátor
No, třeba fiesty nebo mini jsou mezi S2000 a WRC téměř k nerozeznání :-D
13.04.2011 19:16
ajaj
Máte snad pocit, že Loeb jede se stejným nasazením, jako Hanninen? Nebo že C4, nebo Fiesta WRC jsou stejná auta, jako fabia, nebo 207? V čem se pán mýlí? Ten překlad je doslova geniální, stejně jako Cimrmanův absolutní rým :-))
13.04.2011 16:01
Karbonyl - moderátor
Výraz 'aplikační podnik' je tak doslovně přeložený, až to bolí :-))
13.04.2011 15:58
Mirekfric
Je to tiskovka a jako taková má jasné cíle. Musí prezentovat obchodníkův produkt v co nejlepším světle ;-)
13.04.2011 15:23
gonzo
...IRC je atraktivní především svou vyrovnaností, ale světový šampionát se jezdí s jinými vozy a s jiným nasazením... Co znamená to jiné nasazení? U špičkových jezdců IRC je nasazení naprosto stejné jako u WRC.Jen namátkou se mě vybavuje jízda Bufyka na loňské Pindule.Proč teda na Monte Hanyk pojížděl Solberga,když jel bez nasazení...
toplist