www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 8. května 2024, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Rally d'Italia Sardegna (SWRC)

Martin Prokop přišel o slibnou pozici po první etapě

7. května 2011 • 20:35

Po páteční etapě naročné Rally Sardegna byla nálada u Czech Ford National Teamu stejně bez mráčku jako obloha nad Středozemním mořem: druhá pozice, bezchybný výkon a vše dokonale připraveno na další porci rychlostních zkoušek, které se klikatí v horách krásného ostrova.

Vyvoj zavodu se vsak muze zmenit stejne snadno jako to nejmene stale pocasi. Uz druhy sobotni test otocil bezproblemovy prubeh v kalvarii. V jeho zaveru, par set metru od jejiho cile se do kabiny zacal valit kour a pod nohama ceskeho pilota vyslehly plameny.

Martin Prokop - Jan Tománek, Ford Fiesta S2000 - Rally Sardinia 2011

„Stat se to o kilometr drive tak jsme nedojeli,“ rika co-pilot Jan Tomanek. „V aute uz se skutecne nedalo dychat a brzy by asi zacal horet cely vuz. Nastesti jsme stihli proletnout letmym cilem a ve stopce nas hasici uhasili. Vznitil se olej, ktery zacal vytekat z poskozeneho posilovace rizeni.“ Po teto v pravem smyslu slova horke chvilce absolvoval Martin Prokop dalsi RZ bez funkcniho posilovace a servisni pauza dukladne proverila schopnosti mechaniku ceskeho tymu. Seznam dilu, ktere museli ve tricetiminutovem servisu na Fieste S2000 vymenit by vydal na samostatny clanek. Presto se vsak posadka nevyhnula padesatisekundove penalizaci za prekroceni casoveho limitu, ktera znamenala odsun na treti misto za vedouciho estonce Tanaka a druheho tovarniho jezdce Skody Juhu Hanninena.

Mohlo by se zdat, ze si tym svou porci smuly na jeden den souteze uz bohate vybral, bohuzel opak byl pravdou. V prubehu sobotniho odpoledne prisla z vedeni souteze dalsi velmi neprijemna zprava: posadka Martin Prokop-Jan Tomanek byla penalizovana ctyrmi minutami za prohresek z patecniho dne. Co se melo udat na startu treti rychlostni zkousky?

„Zjednodusene receno - prohrajeme zavod za neznalost italstiny. Vsechny vozy WRC startovaly ve dvouminutovych intervalech. Do prvnich dvou rychlostnich zkousek nas starteri vyslali take dve minuty po vozu pred nami. Ale na treti nastal problem - starter nas chtel odstartovat jiz po minute, pricemz jizdni vykaz pohodil Jendovi do auta jen deset sekund pred tim. Povazovali jsme to za chybu, zacali s nim diskutovat a nakonec z toho byla ctyrminutova anglicko italska debata, ve ktere jsme zjevne nedokazali vysvetlit, ze takto startovni procedura probihat nema,“ rika rozmrzely Martin Prokop.

Mohla by to byt pouha epizoda, ktere se I v soutezich MS stavaji, pokud by v sobotu nenasledoval tlak konkurencniho tymu na sportovni komisare na jeji formalni reseni. Ceska posadka tak za odmitnuti startu a zdrzeni RZ dostala ctyrminutovou penalizaci. Pokud by jen odstartovala v puvodni minute, ztrata by paradoxne byla ctyrikrat mensi.

„Je to pro nas dalsi bolestna lekce z atmosfery panujici aktualne v MS. Je tezke nenechat se tim vykolejit, ale musime delat dal svou praci co nejlepe. Spadli jsme penalizaci mimo stupne vitezu na ctvrte misto, ale ceka nas jeste nedele. Sice kratka, ale kazda rally konci az na cilove rampe a my se pokusime dal bojovat. Uz kvuli tem ceskym vlajkam divaku, ktere jsou videt na spouste mist u rychlostnich zkousek,“ slibuji Martin Prokop s Janem Tomankem pred poslednim dnem Rally Sardegna.

Pozn. red.: Rozhodnutí ředitele rally s vysvětlením situace naleznete po kliknutí na PDF dokument

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist