www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Rally Argentina (PWRC)

Naváže Citroën vítěznou nit?

23. května 2011 • 12:35

Od začátku sezony Citroën DS3 WRC vyhrál čtyři soutěže na šotolině. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli Mexico a Itálii, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia zvítězili v Portugalsku a Jordánsku. Citroën Total World Rally Team by rád v této tradici pokračoval i v Argentině, v podniku, na kterém se francouzským posádkám vždy daří.

Sebastien Loeb - Daniel Elena, Citroen DS3 WRC - Rally Sardinia 2011

Rally Argentina je první z dvojice rally, které se odehrají na jižní polokouli. Tato rally má své pevné místo v kalendáři WRC, v srdcích citroënářů ale obzvlášť. Díky Carlosi Sainzovi, který vyhrál v Argentině v roce 2004 a poté i Sébastienu Loebovi nebyla francouzská značka v oblasti Cordoby od té doby poražena. V roce 2011 se vstupem Citroënu DS3 WRC by značka ráda navázala vítěznou nit.

Po roční odmlce a letošním návratu do programu mistrovství světa přichystali pořadatelé argentinské soutěže několik novinek na trase. Centrem rally je Villa Carlos Paz a objeví se znovu slavné rychlostní zkoušky Traslasierra, Punilla a údolí Calamuchita. Nová je samozřejmě i superspeciálka situovaná do Villa Carlos Paz. Velkým představením pro diváky bude také slavnostní start, který bude už ve čtvrtek odpoledne. Kromě toho dojde i na dlouhé asfaltové úseky, které budou roztroušené v šotolinových cestách.

„Testování se uskutečnilo týden předem s cílem vyladit auto a jeho chování na asfaltu,“ vysvětlil vedoucí muž šampionátu Sébastien Loeb. V pátek se odjede 20 kilometrů, v sobotu nadvakrát po 14 kilometrech, což celkem vydá na téměř dvacetiprocentní podíl 'makadamového' povrchu. „Asfaltové sekce jsou uprostřed šotolinových sektorů, takže si nemůžeme pohrát s nastavením. Budeme muset přizpůsobit náš styl natolik, abychom z auta dostali maximum. Základem úspěchu proto bude dobrý výběr pneumatik.“

Sébastien Loeb a Daniel Elena vedou celkové pořadí mistrovství světa pilotů a cílí na další vítězství v Argentině. „Naše výsledky, to jsou plody práce celého týmu. Je dobré vidět, že Citroën DS3 WRC má výhodu na šotolině, avšak malinké rezervy na konci každé rally. Budeme muset jet co nejrychleji už od startu, jet natvrdo, aby v závěru o našem vedení nebylo pochyb.“

Sébastien Ogier má s argentinským podnikem jedinou zkušenost - startoval tu v roce 2009. „Přijíždíme ale do Argentiny s mnohem vyššími ambicemi než před dvěma lety. Trasy jsou fantastické a velice rozmanité. Musíte mít velice podrobné poznámky, protože některé pasáže jsou velice úzké s velkými kameny podél nich. Je to případ třeba Mina Clavero a El Condor. Jiné zkoušky jsou víc písčité, ale obvykle i hrbolaté. Samozřejmě se chceme zaměřit na co nejlepší výsledek,“ říká Ogier, aktuálně třetí v mistrovství světa. „Chceme to zkusit a získat co nejvíce bodů v souboji s nejlepšími.“

Sebastien Ogier - Julien Ingrassia, Citroen DS3 WRC - Rally Sardinia 2011

Posádky Citroën Racing absolvovaly malou předehru podniku už v sobotu 21. května v Buenos Aires, kde byly nadšeně přivítány davy fanoušků kolem obelisku na náměstí Republiky při přehlídce vozů Citroën DS3 WRC.

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Ohlédnutí za prvními pěti rally - vaše skóre obsahuje dvě vítězství a vedení v mistrovství světa. Zdá se, že všechno jde dobře…

„Tento ročník bude bojem až do konce. Všechny letošní rally jsou velice těsné. Na Sardinii jsme nakonec vyhráli před Mikko Hirvonenem s náskokem kolem 10 sekund. Odstup mezi Sébastienem Ogierem a Jari-Matti Latvalou v Jordánsku byl dokonce jen dvě desetiny sekundy. Je proto velice obtížné odhadovat, jak se budou vyvíjet následující měsíce. Je dobré být na čele, ale je to pořád ještě moc brzo. Je mnoho kandidátů na vítězství. Musím ale říci, že na to příliš nemyslím, když sedím za volantem. Jen zkouším odvést tu nejlepší práci.“

Po vašem úspěchu na Rally Itálie není od věci otázka, zda je letos vymetání trati důležitější než kdy jindy?

!Možná nebudou odstupy při stejných rychlostech tak velké. Myslím, že jsem na Sardinii měl štěstí. První den to byl určitě handicap, ale potom ve druhé etapě jsem byl rychlejší než moji soupeři. Šlo to mnohem lépe, než jsme čekali na začátku. Ale určitě jste znevýhodněni tím, že jste první na trati. Pokud bych si mohl vybrat, je lepší startovat ze zadu.

Vyhrál jste posledních pět argentinských rally. Patří Argentina k soutěžím, na které se v kalendáři obzvlášť těšíte?

Má prostředí jak nikde. Argentinští diváci soutěž milují. Jsou velice temperamentní, nepřehlédnutelní a jsou součástí rally. Jsou všude, u hotelů až po vrcholy rychlostních zkoušek. Držíme tu nádherný rekord, ale příčinu vysvětlit nedokážu. Trasy jsou velmi rozmanité. Střídají se technické úseky s velmi rychlými. Asi jsem o něco úspěšnější v posledních několika letech než moji soupeři. Jistě, cítím se moc dobře!"

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist