www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MMČR 11 - Rallye Český Krumlov (MMČR)Škoda Fabia R2 opět vítězněSoutěžní tým Impromat Motorsport není v prostředí automobilových soutěží žádným nováčkem. Po vozech Škoda Fabia Kit car, které tento tým postavil a následně úspěšně provozoval ve sprintrally, neodvratně přichází vůz koncepčně rozdílný, a to Škoda Fabia R2. Tým Impromat Motorsport nasazuje od začátku roku v rámci Mediasport mezinárodního mistrovství ČR pravidelně dva soutěžní automobily. Ihned při premiérovém startu tohoto vozu na Valašské rally s ním dokázal Jaromír Tarabus bojovat o vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Od šumavské soutěže se k týmu Impromat Motorsport přidal Jan Černý s Pavlem Kohoutem a vytvořil tak tandem s druhou stabilní posádkou, kterou tvoří Dušan Kouřil s Karlem Žáčkem. A v tomto složení zavítal Impromat Motorsport i do okolí Českého Krumlova. Jak je již všeobecně známo seznamovací jízdy provázelo teplé, slunečné a hlavně zcela suché počasí. Ve čtvrtek večer ovšem přichází radikální změna počasí a na tratě začínají dopadat první dešťové kapky. V pátek dopoledne byla na programu testovací rychlostní zkouška, na které již pršelo velmi intenzivně a toto počasí vydrželo vlastně až do sobotního cíle soutěže. Zatažená obloha, déšť, mokrá trať a bláto, tak by se dal charakterizovat letošní Krumlov. Standardně velmi náročné tratě byly počasím krátce před samotným startem soutěže změněny na velmi obtížné a zrádné. V týdnu před startem samotné soutěže absolvoval Impromat Motorsport test, který byl zaměřen na zlepšení funkce tlumičů. Testováno bylo několik variant a výsledkem je znatelný posun, jak v oblasti jízdních vlastností, tak i komfortu pro posádku samotnou. Ale zpět do Krumlova. Druhá poloviny páteční etapy byl odjeta v nočních hodinách a jízda ve tmě prověřila nejen soutěžní automobily, ale i připravenost posádek. Oba vozy Škoda Fabia R2 se umístily v obou měřených nočních úsecích na předních příčkách, a to znamenalo zakončení etapy na druhém a třetím místě mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. V průběhu druhé etapy musely posádky absolvovat legendární rychlostní zkoušku Malonty a novinku letošní soutěže, test nazvaný 'Lipno'. Do druhé etapy doslova vlétl Jan Černý, který dokázal mezi vozy s jednou poháněnou nápravou vyhrát všechny měřené úseky. Přemožitele našel až na diváckém testu na výstavišti v Českých Budějovicích, tedy na úseku, kde se dá spíše ztratit jezdeckou chybou, nežli získat. V servisu po první sekci tak bylo jasné, že se schyluje k tvrdému boji o absolutní vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Dosavadním lídrem byl velezkušený Emil Triner, ale talentovaný junior Jan Černý se na něj nemilosrdně dotahoval. Dušan Kouřil zajížděl stabilní časy a bezpečně jistil záda svému týmovému kolegovi.
Očekávaný moment přichází v cíli předposlední rychlostní zkoušky a Jan Černý jde s náskokem tří vteřin do vedení soutěže. Zasloužené vítězství potvrzuje nejrychlejším časem na posledním testu a stává nejrychlejším pilotem vozu s jednou poháněnou nápravou. Tři třetí místa v závěrečné sekci znamenají pro Dušana Kouřila bezproblémové uhájení bronzového umístění v cíli samotné soutěže. Jak hodnotil Rallye Český Krumlov vedoucí týmu Impromat Motorsport Vlastimil Brůzl? „Osobně mě nejvíce potěšily dva faktory. Na prvním místě spolehlivost vozu Škoda Fabia R2. V průběhu celé soutěže jsme na obou vozech dělali pouze běžnou provozní kontrolu, neobjevily se žádné technické problémy a komplikace. A toho si velmi cením. Naším cílem při stavbě vozu byla rychlost a spolehlivost. Krumlov nám potvrdil, že jdeme správným směrem. A tím druhým faktorem je divácký zájem o Škodu Fabii R2. Náš vůz nemůže mít podle řádů takové úpravy, jako mají ryzí soutěžní speciály. Na druhou stranu je ale velmi blízký sériovému automobilu, a to je na něm pro diváky právě zajímavé.“ „Rád bych poděkoval oběma posádkám za profesionální výkon na trati a celému týmu za obětavou práci v průběhu celé soutěže. Mechanici museli pracovat ve velmi těžkých povětrnostních podmínkách a zaslouženě jim patří mé poděkování. Honza Černý se stal historicky neúspěšnějším pilotem vozu Škoda Fabia R2, náš automobil dokázal do cíle dovézt na celkovém 10. místě, a to je pro nás všechny velkou motivací do budoucna.“ Projekt okolo vozů Škoda Fabia R2 se neustále rozvijí. Nejen pro fanoušky jsou připraveny nové webové stránky, které naleznete na adrese : www.fabiar2.com Připraven je pro Vás nejen technický popis soutěžního vozu, ale i aktualizovaná fotogalerie, atraktivní on-boardové záběry a video prezentace. V sekci výsledky naleznete nejen výsledky jezdecké, ale i umístění jednotlivých vozů podle registrační značky. -pr-
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|