www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. dubna 2024, Svátek má Irena, zítra Rudolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Rally Argentina (PWRC)

V Argentině se nakonec radoval z vítězství Loeb

29. května 2011 • 20:50

Vítězem letošní Rally Argentina, šestého podniku letošního mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích, se nakonec po nepříliš povedeném začátku stal nakonec možná i trochu překvapivě úřadující světový šampion Sebastien Loeb navigovaný Danielem Elenou na voze Citroen DS3 WRC.

Loeba v pátek srazila ve výsledcích minutová penalizace a při tempu, které nasadil Jari-Matti Latvala na konkurečním Fordu Fiesta RS WRC, byla tato minuta obrovskou ztrátou. Kromě toho se Loeb v první etapě kvůli nevýhodné startovní pozici trápil a teprve na poslední zkoušce dne zajel vítězný čas. Následovala sobota, kde se situace již změnila, ale i přes solidní časy nedokázal posunout z páté průběžné příčky. Vedoucího Latvalu pronásledovali Sebastien Ogier a Petter Solberg, čtvrtý byl s menším odstupem Mikko Hirvonen. Na třináctém testu ale Latvala poškodil závěs podvozku své Fiesty RS WRC a následně spadnul do záchranné sítě SupeRally.

Sebastien Loeb - Rally Argentina 2011

V souboji o vedení se tak náhle ocitli v pozici hlavních protagonistů Ogier a Solberg, jenomže následně norského jezdce na poslední zkoušce dne zpomalila porucha posilovače řízení a Solberg zatížil své konto minutovou ztrátou, což znamenalo pokles na čtvrté místo za Loeba. Na konci dne měl vedoucí Sebastien Ogier komfortní náskok 43.7 vteřiny na druhého Hirvonena a do cíle zbývaly pouhé čtyři nedělní testy. O druhou pozici už se ale naopak musel začít strachovat právě Hirvonen, neboť Loeb zaostával už jen o rovné čtyři sekundy.

Loeb šel hned na první zkoušce závěrečného dne a vůbec nejdelším testu celé soutěže (48.21 km) před Hirvonena a začal se tlačit i na Ogiera, kterému zde nadělil 26 sekund. Mladší z francouzského dua Sebastienů totiž šel se svým Citroenem DS3 WRC přes střechu a notně si tím zkomplikoval situaci, neboť se na dalším testu musel potýkat s nefunkčním posilovačem řízení. Loeb se okamžitě chopil nabídnuté šance a na další RZ zmenšil svůj odstup na první příčku téměř na polovinu, tedy na 12.8 vteřiny.

Teoretickou šanci uhájit vedení Ogier držel i ještě před závěrečnou bonusovou Power Stage, kdy měl k dobru na svého týmového kolegu ještě 3.3 vteřiny. Nakonec to ale nestačilo, protože na 3.9 km dlouhém televizním testu ztratil přes deset vteřin a skončil absolutně nejen za vítězným Loebem, ale i nakonec i za druhým Hirvonenem. Čtvrtý skončil Petter Solberg, který si náladu spravil alespoň třemi bonusovými body za poslední nejrychlejší čas.

Na pátém místě dojel Mads Ostberg před Federicem Villagrou, body za sedmé místo nakonec bral Jari-Matti Latvala před Matthewem Wilsonem. První desítku absolutní klasifikace uzavřely vozy nejlepších účastníků PWRC Paddona a Flodina, hned za nimi byl ve výsledcích také třetí v této kategorii Tagirov (všichni tři na Subaru Impreza WRX Sti). Martin Semerád nakonec soutěž dokončil jako 5. v PWRC a 14. absolutně, v průběžné celkové klasifikaci PWRC se dělí o první místo s Paddonem (oba 50 bodů).

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
29.05.2011 23:43
Mirekfric
Ještě se řeší protest proti Citroënům. Viz forum.
toplist