www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. srpna 2020, Svátek má Hana, zítra Jáchym

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 11 - Impromat Rallysprint Kopná (MČR-S)

Jak se mechanik stane závodníkem?

30. května 2011 • 17:45

Taková myšlenka jistě vyvstala v hlavách nemálo mechaniků, kteří neúnavně závod co závod poslušně doprovází své týmy a ochotně opravují, vyměňují a přenastavují závodní vozy kdykoli si pilot nebo tým vzpomene. Ale copak mechanik, který zná auto jako své boty, nemá touhu vlézt do závodního kokpitu a alespoň si zkusit, jak by obstál v závodě on?

Adama Fabriku, ještě donedávna mechanika Sparrow racing teamu, jež připravuje vozy například pro Egona Smékala nebo Václava Dunovského, tato myšlenka také napadla. Neváhal a ve svém volném čase po několik měsíců „skládal“ závodní Hondu Civic Vti. Adamovi se podařilo Hondu poskládat akorát na domácí Kopnou. Za vlastní peníze a v bídných podmínkách sestrojil konkurenceschopný vůz, se kterým v kotárech zajel krásné časy, byť soutěžil „jen“ v rámci Poháru ČR. I přes minutovou penalizaci však jeho černá Honda skončila druhá ve třídě a čtvrtá absolutně.

„Adame, co všechno jsi musel obětovat kvůli sestavení závodního vozu?“

Obětovat jsem musel hlavně peníze, které jsem dlouho škudlil, a bez kterých to bohužel nejde, a taky hodně svého volného času. Byly to převážně dlouhé noci, protože přes den jsem musel být v práci jako každý normální člověk.

„A co vše jsi, chtě nechtě, obětoval pro start na Impromat rallysprint Kopná?“

Pro start na vysněné rallysprint Kopná jsem obětoval opět hlavně spoustu času a peněz. Naštěstí se mi podařil sehnat člověk, který mi trochu finančně pomohl a za to mu děkuji, protože mi pomohl splnit si sen.

„Jak dlouho jsi sestavoval Hondu?“

Stavba závodního vozu mi trvala asi tak půl roku, ale jak říkám, bylo to po večerech a o volných víkendech. Všechen volný čas jsem obětoval stavbě, ale byl to příjemně strávený čas.

„Jsi zvyklý být na „druhé straně“, jak to vypadá, když jsi tím závodníkem ty? Měl jsi nějakou podporu v servisu?“

Ano jsem zvyklý být na druhé straně jako mechanik. To je práce, která mě strašně baví, a dělám ji rád, ale můj sen bylo vždycky vyzkoušet si to ze strany závodníka. Jako každý kluk ze Zlínska (smích). Snažil jsem se pro to dělat vše, a proto jsem se rozhodl pro stavbu vlastního vozu. V servise jsme neměli žádnou podporu, naštěstí kamarádi z jiných týmů mi nabídli, že mi pomůžou, za což jim samozřejmě moc děkuji.

„Jaké byly ohlasy v týmu Sparrow na tvůj start? Přece jen jsi závodil s konkurenčním voze.“

Ohlasy od Sparrow??? To bych raději nerozebíral... (smích)

„Dobrá. Tak tedy jinak, máš ještě chuť do závodů? Co máš v plánu?“

Chuť do závodění je obrovská. Budu dělat vše pro to, abychom se ještě někde ukázali na startu rally, ale kdy a kde to bude, je zatím ve hvězdách.

„Kdybys měl vybrat mezi profesemi: jezdec nebo mechanik?“

Kdybych si mohl vybrat, byla by to určitě profese jezdce, ale taková profese je skoro nemožná.

Adame, díky za rozhovor a hodně štěstí k uskutečňování dalších startů v závodech. Ať se rozšiřuje tvé sponzorské zázemí stejnou rychlostí jako to fanouškovské.

-zuz- ; AutoSport.CZ ; foto Matěj Skalník
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
31.05.2011 16:53
Karbonyl - moderátor
Chlapci, běžte si prosím trhat občanky jinam...
31.05.2011 16:20
ABCD
Už by jsi mi mohl vrátit všechny půjčené věci(kukly,kombinézy,spodní prádlo!!). Zatím jsi mi vrátil pouze přilby a pásy, mimojiné paní z družstva ti vzkazuje, že by bylo vhodné zaplatit obědy za duben..
30.05.2011 18:25
Sparrow
ještě donedávna mechanika Sparrow racing teamu, jež připravuje vozy například .....tím bych se moc nechválil
toplist