www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Agrotec Mogul Rally Hustopeče (MMČR)

Kopecký je ve druhé etapě suverénní

11. června 2011 • 14:00

Tovární pilot Škody Motorsport Jan Kopecký míří za vítězství v 7. ročníku Agrotec Mogul Rally Hustopeče, zatímco o stříbrnou pozici si to mezi sebou rozdají Václav Pech a Roman Kresta. Tento vývoj naznačila úvodní polovina druhé etapy soutěže, která se odehrála na úsecích Starovice a Šitbořice.

Kopecký ve Škodě Fabii S2000 vyhrál všechny čtyři dopolední testy a na čele má více než půlminutový náskok. Konkurenci deklasoval hlavně na úseku Starovice, který měří 16,94 km. Při prvním průjezdu vyhrál o 11,8 vteřiny, při druhém o 11,1.

„Na rozdíl do soupeřů jsem zvolil nejtvrdší pneumatiky, což mi pomohlo,“ pochvaloval si Kopecký, který těžil také ze znalosti trati. Na tomto úseku totiž v minulosti testoval. „Ale soupeři ho znají z minulého ročníku, takže to vyjde nastejno,“ upozornil.

Přestože v polovině druhé etapy vedl s velkým náskokem, nepřeceňoval ho.

„To nejtěžší nás teprve čeká, ale chceme dál pokračovat v nasazeném tempu,“ slíbil.

Ve skvělém výkonu pokračuje Václav Pech v Mitsubishi Lancer Evo IX R4, který je druhý. Po první etapě vedl před Krestou o 4,2 vteřiny, ale během dvou vložek mu odskočil na 11,9 vteřin. Pak dvakrát zaostal, ale jen těsně, takže má k dobru 10,7 vteřiny.

„Je to těsné, přesto můžu být spokojený. Naše nasazení je obrovské,“ podotkl Pech, který se ovšem trošku obává posledních čtyř rychlostních zkoušek. „Čím je vložka delší, tím víc ztrácíme funkčnost pneumatik. Roman začal zrychlovat, takže to bude zajímavé.“

Ospale působil zrána Roman Kresta ve Škodě Fabii S2000. Zvolil příliš měkké gumy, takže dvakrát zajel až čtvrtý čas. Při druhých průjezdech se výrazně zlepšil, proto zůstal ve hře o stříbro.

„Ještě nic není ztraceno,“ burcuje Kresta sám sebe. „Veškeré problémy jsem si způsobil sám. Ráno jsem se nedostal do správného tempa, teprve ve druhé rundě jsem správně riskoval.“

Souboj o stupně vítězů se smrsknul už jen na nejlepší tři jezdce. Loňský mistr Pavel Valoušek v Peugeotu 207 S2000 ztratil v poslední páteční erzetě 1:43 min, k čemuž se přičetla pětiminutová penalizace. Dostal ji kvůli tomu, že do servisu dorazil s autem, které nesplňovalo podmínky silničního provozu. Trest vyfasoval krátce po příjezdem do poledního servisu, kde se rozhodl odstoupit.

V souboji „zbytku světa“ si nejlépe vede Jaroslav Orsák v Mitsubishi Lancer Evo IX R4, který je čtvrtý. Na pátého Václava Arazima má k dobru 23 sekund.

„Kluci zezadu na nás tlačí, ale naší výhodou je, že auto funguje perfektně,“ podotkl Orsák.

Ohlasy ze servisu

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist