www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Rally Bohemia (MMČR)

Rally Bohemia: Hlasy po RZ 4

2. července 2011 • 13:35

Před servisní zónou po čtvrtém rychlostním testu jsme vyzpovídali přes dvě desítky posádek ze startovního pole letošní Rally Bohemia. Na následujících řádcích si můžete přečíst nejen ohlasy největších favoritů z absolutní klasifikace, ale také jezdců pilotujících vozy s jednou poháněnou nápravou.

Roman Kresta

Roman Kresta: „Pět vteřin na poslední zkoušce může být hodně i ne. Otázka je, jestli třeba neměl někdo zrovna na této zkoušce problém. Jedeme si svoje tempo, i díky tomu, že Vašek zůstal stát na první zkoušce. Zbytečně jsem neriskoval. Tu třetí zkoušku jsme se snažili jet plynule, zbytečně jsem nepřehříval pneumatiky, protože jsme měli s ohledem na počasí obutý jakýsi kompromis s měkčí směsí na zadku. Nicméně ty rozdíly jsou opravdu v desetinách, takže pár sekund je opravdu k dobru. Ale je to teprve začátek. Svým způsobem se takto jede od začátku sezóny. Když to jde, tak to zkusíme, pokud ne, tak neriskujeme. Nejsem z těch, kdo by zbytečně riskoval kvůli tomu, že porazím jednoho jezdce navíc. Naší jednoznačnou prioritou je uspět v domácím šampionátu a z tohoto pohledu k tomu i přistupujeme.“

Freddy Loix: „Šlo to docela dobře, ale byl jsem trochu překvapený tím, jak rychle se jede přes vesnice. Při tréninku to tak totiž rozhodně nevypadalo, neměli jsme představu o tom, jak rychle se asi pojede. Bylo to hodně zajímavé. Doufám, že vydrží počasí a my se budeme moci zrychlit. Chtěl bych trochu přidat, ale

stejnou představu mají určitě i ostatní. Důležitá bude správná volba pneumatik, protože možná zaprší. Počasí bude asi největší neznámou téhle rally.“

Pavel Valoušek: „Je to velmi těžký závod. Snažíme se držet tempo. Teď jsme na poslední zkoušce něco ztratili na Romana, měli jsme pomalý defekt. Stalo se to před koncem a byl to pomalý defekt levého předního kola, ale nevím, kde jsem ho udělal a nakolik to ovlivnilo náš čas, protože jsme to pocítili až v cíli testu. Závod je ještě dlouhý, budeme bojovat až do samého cíle.“

Roman Odložilík: „Od prvních tří dostáváme necelou vteřinu na kilometru což není zlé. Rozdáme si to tedy asi s Vojtou Štajfem. Jedeme celkem na jistotu. Uvidíme co počasí, když to půjde tak zrychlíme.“

Jaroslav Orsák: „Máme malé problémy s výkonem motoru, ale věřím, že se to teď odstraní. Jinak dobré.“

Daniel Běhálek: „Nic nového, letos se pořád jede takhle rychle. Na trati vše v pohodě, ale já jsem nějak nachlazený, takže se mi nejede nejlíp. Uvidíme jak se to vyvine, pomalu se do toho dostáváme.“

Václav Arazim: „Začalo se hodně rychle. První RZ byla taková rozumná, ale na té druhé bylo hodně rychlých zatáček na čtyřku a pětku naplno, tak tam jsem do toho docela koukal. Jel jsem tam trochu opatrněji. Ta třetí už byla zase docela dobrá. Nasazení je velké a rozdíly malé, ale jsme teprve na začátku. Pokud jde o počasí, radši se na oblohu nedívám. Uvidíme.“

Martin Semerád: „Vyjeli jsme celkem optimisticky na třicítkách, což je nejtvrdší směs, ale myslím, že to nebyla špatná volba. Jsem spokojený, myslím si, že jsme na dohled špičce skupiny N a moc neztrácíme. Pocitově je to v pohodě, ale určitě mám velké rezervy v brzdách a občas i v rozpisu. Je to těžké, pokud člověk zdejší tratě nezná, tak oproti konkurenci ztrácí. Jedu tedy čistě na rozpis, snažím se co to jde, ale v tuto chvíli to lépe nejde.“

Josef Peták: „První jsme začal dobře, ale teď na té poslední jsme asi usnul. Nechápu to, moc mi ujeli“

Martin Bujáček: „Začali jsme opatrněji, ale oproti loňsku jsme se hodně zrychlili. Takže vše v pohodě, budeme se snažit zrychlovat.“

Jan Dohnal: „Nějak to neprožíváme. Jedeme v klidu a rozumně, sžíváme se s autem. Jsem opatrný, je to tu pořád za nějaké křoví nebo kopřivy. Nechce se mi moc věřit rozpisu, jestli jsme to moc nepřekombinovali. Po každé zkoušce odfukuju gumy, ale v klidu, jedeme si svoje. Zbytečně neriskujeme, o níc nám tady nejde. Chceme posbírat co nejvíce zkušeností. Závěr třetí zkoušky už se mi teď líbil, víc jsem se odvážil a opíral jsem se do toho. Uvidíme, když to půjde, pokusíme se postupně bezpečně zrychlit.“

Jan Sýkora: „Jsem spokojený, bylo to všechno bez problémů. Dalo by se malinko ještě přidat, ale necháváme si nějakou rezervu. S novým podvozkem je to o dost jistější, auto je přesnější a může se s ním jet maličko rychleji. Bylo s tím ale spousta práce, byl problém to na auto vůbec namontovat. Klukům za to patří velký dík, že to zvládli. Ale jenom jsme zkontrolovali telemetrii, nějaké ostrou geometrii nemáme, jedeme prakticky stejné nastavení, které jsme mívali na sériovém podvozku. Na tom tedy půjde ještě určitě zapracovat.“

Aaron Burkat: „Jak jsem řekl už včera, je to hlavně můj první start s Fiestou S2000. Navíc zdejší tratě jsou samy o sobě hodně zrádné. Nové auto je o hodně rychlejší v zatáčkách, takže to pro mě není lehké. Místy jsem cítil, že máme dost velkou rezervu, ale potřebuji si zvyknout a vybudovat jistotu. Každopádně si to užíváme a zlepšujeme se, jsme na správné cestě. Rozhodně nemám třeba problém s rozpisem, ten je naprosto v pořádku. Doufám, že na druhé kolo zůstane sucho.“

Tibor Cserhalmi: „Zatím je to dobré, tak tři nebo tři mínus. Je to dlouhé, dnes pojedeme na jistotu a pokud to půjde, tak zítra budeme závodit.“

Jan Šlehofer: „Bylo to opatrné, dobré, auto je celé a máme všechy kola. Trošku měním jízdní styl, abych do toho tolik nešel. Uvidíme co druhá sekce, zkusíme trochu zrychlit. Zvolil jsem teď jistotu měkčí směsi, ta tvrdší mi v Hustopečích moc nesedla.“

Jan Votava: „Auto funguje jak má. Bohužel máme trochu špatně rozpis, naše chyba. Na třetí vložce jsem to měl úplně špatně, odbočil jsem do mlíka. Zhaslo nám to a ulil se motor, takže to nešlo nastartovat. Zůstali jsme tam strašně dlouho. Úplně blbá chyba, asi deset minut jsem si pak nadával. Naštěstí teď byl dlouhý přejezd, tak jsem se uklidnil a jedeme dál.“

Andrea Crugnola: „Jsem tu poprvé, takže jedu tak na osmdesát procent, protože neznám zdejší zkoušky. Zatím jsem opravdu spokojený, ale mohlo by to být lepší a druhé kolo pojedu určitě rychleji. Trochu máme potíže s nastavením auta, podvozek je moc tvrdý. Zkusíme s tím teď něco udělat.“

Václav Dunovský: „Jsem spokojený, že jsme tady, protože moc nechybělo abysme tu nebyli. Hned na první zkoušce jsme trefili kámen, který jsme neměli napsaný. Vyhnulo nám to ráfek, vibrovalo nám kolo a roztahovalo to brzdové desky, takže se nám propadal brzdový pedál. Díky tomu jsme na jedněch velkých brzdách šli ven a nechali tam tak patnáct vteřin. Crugnola nám tím pádem trochu odskočili, ale v českých dvoukolkách jsme první, takže myslím, že můžeme být spokojení.“

Lubomír Minařík: „První dvě zkoušky byly v pohodě. Na třetí jsme trošku chybovali, ale naštěstí jsme nechytili žádnou velkou ztrátu. Držíme si první místo v Clio Cupu a to je náš hlavní úkol.“

Jan Černý: „Byl jsem spokojený, i když se dost trápíme s nastavením podvozku. Měli jsme potíže s brzdami, mazaly se nám destičky na kotouče, ale snad to nějak vyřešíme. Poslední vložka se nám vydařila, takže v pohodě.“

Jaromír Tarabus: „Začali jsme celkem v pohodě, ale měli jsme trochu potíže s převodovkou, když nám blbne odpojovač řazení. Navíc celou třetí erzetu jsme jeli s chrčícím interkomem, na vložce jsme to nechtěli přehazovat. Bylo to tedy takové zvláštní, ale uvidíme, jak bude vypadat další průběh závodu.“

Emil Triner: „Bylo sucho, což jsem si přál, ale měli jsme problémy s brzdami. Už na první zkoušce se nám na konci propadal pedál a na těch dalších jsme přemýšleli, jestli máme vůbec jet dál. Brzdili jsme ruční brzdou, protože zhruba po sedmi kilometrech se nám vždycky přehřála kapalina a bylo to. Zkusíme s tím něco udělat.“

Martin Koči: „Jede se nám dobře. Trať je velmi náročná, ale to jsme předpokládali a proto si dáváme i trochu pozor. Zatím jsem spokojení a chceme to udržet. Ráno bylo hodně chladno, takže jsme obuli s ohledem na počasí, ale na třetí zkoušce už se nám pneumatiky přehřály.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist