www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Rally Bohemia (MMČR)

Rally Bohemia: Hlasy po RZ 7

2. července 2011 • 17:45

V očekávanou pneumatikovou loterii se změnila druhá sekce první etapy Rally Bohemia. S mokrou tratí a volbou pneumatik se nejlépe vyrovnal Roman Kresta, který si vybudoval více než dvacetivteřinový náskok. Jak viděli situaci samotní jezdci, to si můžete přečíst aktuálně v ohlasech.

Petr Gross (navigátor Romana Kresty, 1. místo): „Vezli jsme s sebou mokré rezervy, i když jsme je nepřezouvali hned na první zkoušku. Bylo to spíš o tom, že tu trať s Romanem víc známe, trošku víc víme kde to klouže víc a kde ne. Kromě toho je Roman typ jezdce, který si dovede v daných podmínkách nastavit auto, udělá třeba dva tři kliky na tlumičích a funguje to. Navíc i v těchto podmínkách se nemůže jezdec flákat, aby udržel zahřáté pneumatiky. Přesně to Roman umí a vyhovuje mu to.“

Freddy Loix - Frederic Miclotte, Škoda Fabia S2000 - Rally Bohemia 2011

Freddy Loix (2. místo): „Určitě rozhodla volba pneumatik. Odstartovali jsme na tvrdém sliku a začalo pršet. Ztratili jsme tím spoustu času.“

Pavel Valoušek (3. místo): „Byla to moc těžká sekce. Těžko se rozhodovaly pneumatiky. My jsme udělali dobrou volbu, ale ne úplně ideální pro dané podmínky. Těžko se dalo ale předpovědět, že ten déšť přijde na startu zkoušky. Místy to bylo opravdu jen o přežití, my jsme to přežili a jsme pořád ve hře, což je fajn. Jsme pořád ve hře. Počasí je opět nevyzpytatelné, budeme čekat do poslední minuty.“

Jan Dohnal (4. místo): „Ideální volba by byly mokré pneumatiky. My jsme obuli starší intermedia, ale i tak to bylo lepší než řezané sliky. Škoda, že jsme se ještě netrefili do nastavení. Nechali jsme asfaltové a auto nechtělo moc zatáčet. Jeli jsme ale dobré tempo, bezpečně. Nikde jsme neriskovali, jeli jsme plynule a i k mému překvapení se dostavily dobré časy. Jsme určitě spokojení. Nechtěl jsem si vyrobit nějaký problém, ale místo to bylo hezké, smykem, bavilo mě to.“

Václav Arazim (5. místo): „Nejdřív jsme chtěli odjet na sliku, ale nakonec jsme udělali 'alpskou kombinaci'. Na předku jsme jeli suchá sliky, na zadku nuly a do rezervy TA. Takže jsme TA dali hned před první zkouškou dopředu, nebyla to úplně hvězdná kombinace, protože jsme pak tahali zadek po krajnicích, ale dobré. První zkouška se nám povedla hodně, pak jsme nějak zvolnili, vím kde, ale myslel jsem, že na tom černém lesklém asfaltu zvolní všichni. Asi to ale bylo moc. na té poslední jsme tedy zatáhli a povedlo se to, z čehož máme radost. Myslím, že to ale bylo právě o těch pneumatikách.“

Roman Odložilík (6. místo): „Prasknul nám mezinápravový diferenciál, takže jsme tak tak dojeli do cíle. Teď tedy budeme řešit výměnu převodovky.“

Martin Semerád (8. místo): „Pro jistotu jsme si vzali do rezervy media, počítali jsme s tím, že by mohlo sprchnout. Jeli jsme je hned od začátku vepředu, vzadu prořezaný slik, takže to bylo trochu zvláštní, ale v pohodě. Občas dostáváme, ale nemáme se kam hnát. Pokud bude Vinec na suchu, tak se možná i těším, ale kdyby tam sprchlo, tak je to konec a dolů budeme slaňovat.“

Wojciech Chuchala (9. místo): „Všechno v pořádku, i když jsem jel poprvé v životě se čtyřkolkou na vodě. Jeli jsme docela rychle. Výsledek je dobrý, ale ještě to není takové, jak bychom chtěli. Neobuli jsme úplně ideálně na vodu, ale uvidíme, myslím, že teď to bude v pořádku.“

Jan Šlehofer (10. místo): „Na vodě se nedalo jet divoce, i když jsme měli vepředu mokré a vzadu sliky, asi jako každý, což bylo divoké samo o sobě. Ale já bych potřeboval vodu, protože se nám na ní s Tomem jede docela dobře a ani ty časy nebyly špatné.“

Jan Sýkora (11. místo): „Zopakovali jsme si Krkonoše, opět jsme naprosto nevhodně obuli. Bylo to jako na ledě, dali jsme tvrdý slik na celé auto. Pak jsme aspoň na předek obuli mokré rezervy, ale auto bylo nevyzpytatelné, byli jsme ve strouze. Ztráceli jsme čas a snažili jsme se jen dojet. Do cíle ještě zbývá hodně kilometrů a naše umístění není úplná krize.“

Vojtěch Štajf (12. místo): „Bylo to jen o volbě pneumatik a my jsme to udělali naprosto špatně. Navíc jsme zvolili takovou kombinaci, že bysme snad udělali líp, kdybysme jeli jenom sliky. Na předku jsme měli slik a dozadu jsme obuli mokré, bylo to pomalé. Spadli jsme na odbočce do lesa, naštěstí tam byli lidi a vytáhli nás ven, za což jim moc děkuji, protože jinak bychom se z toho místa nedostali. Měli jsme velké štěstí, že jsme přitom minuli pařez a strom. Na poslední jsme pak dali mokré dopředu a dozadu tvrdý slik, auto se nedalo vůbec řídit. Snad bude teď Vinec suchý a začneme se zase posunovat dopředu.“

Aaron Burkart (14. místo): „Bylo to hodně náročné. Sice pršelo, ale myslím, že obuto jsme měli dobře. Problém byl ale v tom, že nám odešel alternátor a byli jsme tak bez ostřikovače a vyhřívání čelního skla. Tím pádem jsem na poslední zkoušce nic neviděl. Sklo bylo totálně zamlžené. Naštěstí jsme s sebou vezli druhou baterii, jinak bysme skončili. Jsem rád, že jsme dojeli až sem.“

Daniel Běhálek (7. místo): „Zapršelo, ale my jsme měli bohužel obutou tvrdou gumu na sucho. O to to bylo zajímavější, protože Vašek Arazim měl obuto mnohem lépe a přitom jsme tolik nedostali. Uvidíme, jak to bude teď. Bude to zase náročné na volbu pneumatik, nevím. Pokud jde o moje nachlazení, je to na mě vidět, ale nesmím se tomu poddat.“

Andrea Crugnola (15. místo, 1. místo 2WD): „Na poslední zkoušce jsem v poslední pomalé zatáčce vytočil menší hodiny. Ale jinak jsme odvedli dobrou práci, protože jsme nyní patnáctí absolutně. Navíc jsme na zadní nápravě neměli pneumatiky do deště, což pro mě byla i dobrá zkušenost. Pokud jde o nastavení podvozku, bylo to o hodně lepší než v prvním kole, ale ještě na tom pořád musíme pracovat. Jestli bude zítra dobré počasí, jsem si jistý, že budeme jezdit slušné časy.“

Václav Dunovský ((17. místo, 2. místo 2WD): „Už jsme se vyvarovali nějaký chyb, i když jsme teď na poslední zkoušce asi dva kilometry před cílem kvůli mojí hlouposti vypochodovali z trati. Dopadlo to ale dobře, nechali jsme tam tak pět sedm vteřin, než jsme se vyhrabali zpátky. Pojali jsme to ale v klidu, hlavně Smržovku, kde to hrozně klouzalo. Vzadu jsme měli slik, takže jsem se bál na brzdách, aby nám to někde nevypochodovalo, protože se brzdilo z velkých rychlostí. Nechtěli jsme někde hloupě vypadnout, jsme tady, takže v pokračujeme dál a v pozitivním duchu.“

Jan Černý (20. místo, 3. místo 2WD): „Ze servisu jsme vyrazili na tvrdším sliku vepředu a měkčím vzadu, trošku řízlém, a v rezervě mokré. Udělali jsme asi dobře, že jsme to před první zkouškou přezuli, protože nakonec pršelo tak, že to ani nebraly stěrače. První dvě zkoušky jsem prodal, nešlo mi to úplně nejlíp, na třetí jsme se snažili přidat a časově to bylo dobré, takže spokojenost. Brzdy už byly v pohodě.“

Jaromír Tarabus (22. místo, 5. místo 2WD ): „Na prvních dvou jsme zajeli slušné časy, třetí RZ je pro nás asi zakletá, nebo neznáme správnou zkratku. Tedy stejně jako v prvním kole. Problémy s autem jsou vyřešeny, teď to bylo sice bez problémů, ale opět jsme na poslední zkoušce dost ztratili.“

Emil Triner (27. místo, 7. místo 2WD): „Vyměnili jsme kapalinu a destičky a navíc začalo pršet, takže jsme se dostali trochu dopředu. Na Vinec asi dáme sliky, vypadá to, že to bude na suchu.“

Lubomír Minařík (37. místo, 12. místo 2WD): „Na poslední tři zkoušky jsme úplně nesmyslně zvolili pneumatiky a prohráli jsme si tak závod. Bylo to pěkně rozjeté, zbytečná chyba. Ale jsou to závody, ještě se může stát cokoliv.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ, foto: M.Riechert
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist