www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Rally Bohemia (MMČR)

Rally Bohemia: Hlasy po RZ 12

3. července 2011 • 13:38

Doslova v očistec a souboj o přežití se proměnil za hustého deště závěr první sekce druhé etapy letošní Rally Bohemia. Na tom se shodla většina posádek, které měly to štěstí, že dorazily do polední servisní zóny, před níž jsme je také stihli vyzpovídat.

Freddy Loix: „Musím říct, že poslední zkouška byla jedna z nejtěžších, které jsem letos absolvoval. Řekl bych, že hned po Monte Carlu na sněhu. Strašně pršelo, pořád to bylo s akvaplaninkem, v tom dešti byla viditelnost tak deset metrů. To bylo hodně vzrušující. Ok, teď to máme trochu pod kontrolou a nějaký pokus zatáhnout by asi byl riskantní, ale náskok 44 vteřin mi dává jakousi jistotu. Vím ale z Ypru, kde jsem měl minutový náskok, že to nebude nic jednoduchého.“

Pavel Valoušek: „Není to ani tak o nasazení, ale o přežití. Navíc jsme na poslední rychlostce udělali chybu a byli jsme venku. Pro nás je teď důležitý český mistrák a i když mi to není úplně příjemné, tak musím říct, že nás Freddy nezajímá. Loni jsme tu chtěli stáhnout Bryana Bouffiera a doplatili jsme na to. Tudíž dnes to už jen dojedeme. Sice to nekoresponduje se sportem, ale podmínky jsou tak těžké, že jsem rád, že se vůbec držíme na trati a nechci udělat zbytečnou chybu.“

Václav Arazim - Julius Gál, Mitsubishi Lancer Evo 9 - Rally Bohemia 2011

Václav Arazim: „Jsme maximálně spokojení. Obuli jsme nějaký úplně nový typ pneumatik na mokro, vypadá to, že fungují hodně pěkně. Musíme je jen ještě malinko doříznout, protože té vody je opravdu hodně. První zkouška se nám tradičně vydařila, ale na Železném Brodě nám hned po startu spadnul tlak turba a foukalo to tak 0.7 - 0.8 a proti kopci to vůbec nejelo. Nakonec jsme ale neztratili až tolik a na přejezdu jsme to všechno prošli a najednou to začalo fungovat. Na poslední zkoušce jsme se snažili, protože jsme nechtěli, aby nás Dan Běhálek a Vojta dohonil. Vyšlo nám to, i když to na té vodě občas hodně uklouzlo nebo se to vzneslo, takže jsme maximálně spokojení.“

Jan Sýkora: „Moc se nám mlžilo čelní sklo. V kitu k R4 je naprosto nevhodně vyřešen ofuk okna, takže byť je ventilátor dobrý, tak se to někde ztratí v přístrojovce a na sklo to jenom tak lehce pofukuje. Podle zákona schválnosti se to mlžilo nejvíc přede mnou, takže jsem se musel různě naklánět. Byl to tedy opravdu vůbec boj o přežití, zůstat na cestě a trefovat se do brzd. Místy pršelo tak, že to stěrače vůbec nestíhaly a do toho všeho přišla ještě nějaká mlha. Bylo to fakt nepříjemné.“

Martin Semerád (rozbité čelní sklo, poškozený předek auta): „Byla to obrovská krize. V hodně rychlé sekci na novém asfaltu jsem jenom ťuknul do brzdy a už jsme byli v příkopě a nějaký stromeček nám rozbil sklo. Bylo to v půlce vložky, takže jsme patnáct kilometrů nic neviděli.“

Jan Šlehofer: „Já to včera říkal, že se těším na vodu, ale nesmí to být moc. To co bylo na Sychrově bylo neskutečné, doslova jsme se z toho posrali. Pokaždé když jsem chtěl přidat, chytili jsme takový akvaplanink, že jsme měli hodně namále. Je to znát i na výsledcích. Koneckonců, teď měl velký problém Máca, viděli jsme i kde byl, měl neskutečné štěstí. Dan Běhálek je venku a auto sedělo na podlaze, nebylo tam dost diváků, kteří by ho dostali ven. Ale na druhou stranu je neskutečný výkon pana Arazima. Je to hodně těžké, ty poslední tři vložky budou očistec.“

Wojciech Chuchala: „První a druhá zkouška byly v pořádku, ale na třetí jsme udělali velké hodiny. Mysleli jsme, že máme defekt, ale prostě se to jen tak hrozně klouzalo. Zpomalili jsme a vše bylo v pořádku. Byla to hodně těžká zkouška. Na vodě jedeme s tímhle autem poprvé, takže se pořád učíme.“

Vojtěch Štajf: „Loni jsme to zahodili v souboji s Kajetanowiczem na poslední erzetě, takže se s Chuchalou určitě nebudeme nahánět, i když je to náš pomyslný soupeř v barvách Subaru Polsko. Body nám nebere a Honza Šlehofer je 37 sekund před námi, což je docela dost. Ráno i teď jsme měli problémy s autem, podařilo se nám sice najít ten problém, ale v nízkých otáčkách to pořád nefunguje, takže třeba výjezdy z vracáků nejdou. S takovým autem nemůžeme pomýšlet na postup. Pokud to nepůjde opravit, tak prostě pojedeme 'na údržbu'. Je vidět, že Dan Běhálek se na rozdíl od nás nepoučil, protože spadnul z cesty o dvě zatáčky dál než loni. Já jsem tohle místo projel s velkým respektem, už teď je tam vytahána spousta bláta a hrozně prší.“

Aaron Burkart: „První zkouška byla moc pěkná a opravdu jsme si to užívali. I když pršelo, auto mělo docela dobrou adhezi a dalo se věřit jaké to bude na cestě. Ale druhá zkouška byla hodně zrádná, moc se měnil typ asfaltu, třeba i třikrát v jedné zatáčce. Dalo se jen jet a modlit se, aby vše dopadlo dobře. A pokud jde o poslední zkoušku, to už jsem dlouho nezažil, opravdu jsem byl vyděšený. Po úzké cestě plné vody na šestku, celou dobu na akvaplaninku. To nebyla moc velká zábava. To už nebyla výuková lekce ale spíš sázka na to jak přežít.“

Andrea Crugnola: „Na první a druhé zkoušce to bylo dobré, ale na té poslední to bylo náročné, protože jsem trénoval s jiným spolujezdcem, než teď jedu při závodě. Bylo to tedy těžké pro nás oba, navíc hodně pršelo a často jsme dostávali Snažíme se dál učit a udržet svoji pozici.“

Jaromír Tarabus: „Problém s brzdami je vyřešený, ale i tak trošku na té dlouhé zkoušce zvadly. Možná to bylo tím, že se na té vodě víc brzdilo. Byl to zážitek, Igor by mohl povídat. Ale jinak bez problémů, uvidíme druhou rundu, ještě není konec.“

Tibor Cserhalmi: „Hlavně že jsme přežili včerejší problémy s brzdami a špatnou volbou pneumatik. Dnes už není kam spěchat. Je to víc než jasné a bylo by mi líto, vyrobit na závěr nějakou škodu. Takže to nějak dojedeme.“

Radek Mifka: „Není to jednoduché a tam kde jsme ve výsledcích jsme díky výpadkům ostatních. Máme problémy, teď jsme jeli osm kilometrů po defektu a nemám vůbec brzdy. Na předposlední zkoušce nám odešel zadní diferenciál, takže uvidíme, jestli budeme vůbec pokračovat.“

Jan Černý: „Na cestě stála voda, zvedalo se to. Měli jsme dát víc rozřezané gumy. Ale nejel jsem dobře, jak jsem viděl téct vodu, tak jsem ubral. Hrozné, nebyl jsem spokojený. Snad s tím něco provedeme, zkusíme přidat, ale hlavně chceme dojet až do cíle.“

Jan Chmielewski: „Bylo to moc těžké, protože na trati pršelo o hodně víc než v servisu. Měli jsme málo nařezané pneumatiky, takže to bylo náročné, ale jedeme dál a s výsledkem jsem spokojený. Teď si musíme nachystat pneumatiky na velkou vodu a hlavně se chceme dobře pobavit.“

Emil Triner: „Je tam opravdu velká vrstva vody a teče to přes silnici. Jede se pořád po vodě, auto nejde zastavit a pořád to honíš po cestě. Konkurence hodně vypadla, moc aut je mimo a rozbitých. Pořád jsme to tak 'čuchali', načuhuješ do zatáčky, jestli je tam voda nebo ne, a pak teprve přidáš. Není už kam se cpát a bude hodně bláta, takže hlavně vydržet až do konce.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ , foto: M.Riechert
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist