www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Rally Bohemia (MMČR)

Před 30 lety sbíral podpisy v servisu a letos vyhrál skupinu 8

13. července 2011 • 12:00

Pro tým Ascot MB Motorsport je Rally Bohemia domácím podnikem a pro pilota Petra Pelecha jedním z vrcholů sezóny. O to více potěší vítězství ve skupině 8 v náročném závodě.

Petr Pelech - Vlastimil Morkus (Honda Civic Type R) - Rally Bohemia 2011

Petr přiznává, že ze startu v Boleslavi byl nervózní již od května. Na klidu nepřidalo ani zjištění, kdo má jaké s Bohemkou zkušenosti. Petr s navigátorem Vlastou Morkusem dali oba dohromady nulovou účast na klasickém českém podniku. Jediným zářezem Petra na pažbě bylo sbírání podpisů před 30 lety v servisu. Nejvíce zkušeností se závodem měla nakonec týmová Honda Civic Type-R. Oproti minulému roku ubylo na startu enkových dvoulitrů a posádka se nejvíce těšila na opakování souboje s Martinem Radou z Hustopečí.

Páteční městská RZ dostala od posádky klasické hodnocení. Nutné zlo, na kterém se dá více ztratit než získat. To pravé závodění přišlo až v sobotu. „V sobotu ráno se na obloze honily mraky, otázka nebyla jestli, ale kdy začne pršet,“ komentuje sobotní počasí Petr. „Každopádně do prvního kola jsme vyráželi na suchých gumách a doufali, že se stihneme rozhýbat dřív, než se rozprší. První erzety jsme projeli v klidu, vypadalo to na dobrý závod, místo souboje ale Milan Liška odstoupil, Martin Rada přetrhnul poloosu a najednou to vypadalo, že budeme jen dojíždět. Odpoledne nás ale lehce vyučilo – vyrazili jsme na suchých gumách, včas přezuli předek a celé odpoledne jezdili v průtrži mračen s tvrdým slickem na zadku – oblož, kterou jsme od Martina dostali během následujících tří erzet hodně nabořila moje sebevědomí o jízdě na mokru.“

V neděli pak již nebyla pneumatiková loterie na pořadu dne. Z oblohy se celý den se valily provazy vody. „Na první erzetě jsme zas dostali sodu, na druhé jsme dokonce skočili skoro na dvě a půl minuty do příkopu! (Děkujeme moc všem, kteří nás dokázali vynést zpátky na silnici, slibuju, že příště čistírnu zaplatím!) Na Sychrovské erzetě jsme se rozhodli zabrat a zlepšit neradostné skóre – zadařilo se, zajeli jsme 26. čas absolutně, ale Martin Rada místo závodění zase ničil poloosy, takže srovnání nebylo. Na rampu jsme už víceméně doklouzali v pohodě s cílem napáchat co nejméně chyb a potom jsme už mohli začít slavit,“ přibližuje závěr soutěže pilot.

„Máme za sebou neuvěřitelný půlrok, kdy se nám podařilo všechno, na co jsme sáhli a Bohemka je asi to nejlepší, co se nám zatím povedlo. Jsem hrozně vděčný všem v týmu, v Ascotu a Fríí. Budeme teď doufat, že to všechno může pokračovat,“ přeje si Petr.

V létě má tým v plánu účast na obou prázdninových sprintech a zlatým hřebem programu bude i letos Barumka.

Honza Froněk
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
14.07.2011 10:21
willy
Tak nějak to je no a paradoxně když všichni křičí , že nejsou money jdou do áček pak.. Rozhodně je ted N3 nebo chceš-li sk.8 o ničem, co se týče nějakých soubojů...Není tam žádná konkurence mezi sebou, ale vůbec žádná. Mě osobně by ani nebavilo to pak jezdit.
13.07.2011 14:55
gonzo
Ono bohužel celkově N3 (8),jsou na ústupu.
13.07.2011 14:53
willy
Škoda, že nejezdí Ego s Křížkem Tajpára už, ted když jste se vyjezdily by to byli pěkné souboje asi...
toplist