www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 11 - Silk Way Rally 2011

Holowczyc i Kabirov upevnili své pozice

15. července 2011 • 10:00

Své vedení na čele jednotlivých kategorií si v páté etapě upevnili jak Krzystof Holowczyc na BMW X3, tak i Firdaus Kabirov na Kamazu Master, kteří pro sebe získali shodně již druhé etapové vítězství na letošní Silk Way Rally. Před posledními dvěma dny soutěže tak mají oba zdárně nakročeno k celkovému prvenství.

Pořadatelé soutěže narychlo vyslyšeli prosby unavených posádek a včerejší etapu zkrátili o 68 kilometrů, když však zůstala nezměněna délka měřené speciálky dlouhé 621 km. To samozřejmě neznamenalo možnost nějakého většího oddechu a kromě toho se včera na trati nevyhnuly potíže ani největším favoritům rally.

Krzystof Holowczyc - Silk Way Rally 2011

O prvenství se opět prala trojice Holowczyc, Peterhansel a Želudov, ale ani jeden z jmenovaných neprožil příliš klidný den. Polák dostal defekt pneumatiky, Francouze potrápily problémy s chlazením motoru a Rusovi selhala navigační jednotka GPS. V cíli se ale nakonec nejspokojeněji tvářil Holowczyc, když své BMW přivedl do cíle testu v čase o 2:49 min lepším než Peterhansel na Mini All4.

Smolařem dne se tak stal Želudov, který sice na třetím kontrolním bodě vedl, ale poté mu vypověděla službu navigace a pilot Nissanu Frontier raději zpomalil, než by riskoval penalizaci za překročení povolené rychlosti či minul některý z kontrolních bodů. To ho nakonec stálo téměř 37 minut a pravděpodobně i možnost případného souboje s Peterhanselem o druhou příčku.

„Když jsme viděli, že máme můžeme porazit Peterhansela, mysleli jsme, že nám na celkové druhé místo bude stačit, když se za ním budeme držet až do cíle, protože startoval šest minut před námi,“ popisoval situaci Želudov. „Ale když jsme byli tak 600 m za ním, vjeli jsme do zóny s omezenou rychlostí 30 km/h. Na jejím konci Peter sešlápl plynový pedál naplno, ale naše GPS stále ukazovala omezení rychlosti. Věděl jsem, že za překročení limitu v zóně můžeme být i diskvalifikováni, takže jsme zastavili, protože jsme nechápali co se děje a oba naše navigační systémy GPS vydávaly šílené zvuky.“

„Poté jsme pomocí Iritracku zavolali na ředitelství a po vysvětlení situace se znovu rozjeli. Ale v další zóně se stalo totéž! Systém definitivně zkolaboval, protože nám hlásil, že další průjezdní bod je 6500 km daleko! Je to opravdu škoda, protože nás to stálo více než dvacet minut,“ litoval ruský pilot.

Hattrick pro tým X-Raid tak přineslo třetí místo Alexandra Mironěnka, který startuje stejně jako Holowczyc na BMW X3 a přivedl svůj speciál do cíle testu o více než deset minut před nejlepší buggynou Belgičana Henrarda.

'Holek' tak má i po páté etapě dvouhodinový komfortní náskok před 'Peterem'. Třetí Želudov je stříbrné příčce vzdálen o 37 minut, když na čtvrtého Ukrajince Něstěrčuka má najeto přes hodinu a deset minut. 'Poslední mohykán' v kategorii aut hájící české barvy, Josef Pelc, přivedl svůj Hummer do cíle 5. etapy na 29. místě a průběžně je 23., takže se v celkové klasifikaci posunul o tři pozice vzhůru. Lépe se včera dařilo Slovákům, když Ulrichovi byli klasifikováni jako 24. a polepšili si tak na 32. místo absolutně.

V kamiónech včera Kabirov rozhodně nevyhrál tak přesvědčivě, jako ve druhé etapě. Se svým Kamazem přijel do cíle o 3:10 min rychleji než Němec Franz Echter na Manu, o pouhé 1:07 minuty zpět pak byl Aleš Loprais na Tatře, kterého zpomalily potíže v samotném závěru zkoušky a kromě toho se jeho navigátor musel potýkat s bolestí hlavy, což byla daň za její kmitání ve vysokých rychlostech.

„Konečně jsme absolvovali jeden den bez technických potíží,“ liboval si v cíli etapy Echter. „V průběhu této rally to bylo poprvé a jsem hlavně spokojený s konečným výsledkem, protože jsme věděli, že náš truck má velké možnosti. Je to o to lepší, když si vzpomenete, že nemáme rádi tenhle typ rychlých zkoušek, protože vždy skončíme v prachu za někým a nemůžeme pak zaútočit nebo předjíždět. Ale dnešní závěr zkoušky byl ve stylu WRC, tedy na trati, na níž jsem skvělý.“

Artur Ardavičus, Kamaz Master - Silk Way Rally 2011

Do závěrečných dvou etap nastupuje Kabirov s téměř neotřesitelným náskokem 52 minut na Lopraise, ale dokud nebudou všechna auta bezpečně v cíli, není radno chválit dne před večerem. Totéž samozřejmě platí i o náskoku českého jezdce na třetího Karginova, jehož Kamaz je o 42 minut za žlutým kopřivnickým kamionem. Čtvrtý zůstal po včerejšku Hans Stacey, na pátou příčku pak postoupil Echter.

Jaroslav Valtr na Liazu včera i přes menší zdravotní komplikace dojel 12. a celkově je v kamionech na 15. místě. Tomáš Vrátný na druhé Tatře Lopraisova týmu dojel 20., když jako jeden z řady dalších doplatil na opomenutí výměny navigačních podkladů před startem etapy (absolutně 21. příčka). Polák Cabala včera vyzkoušel pevnost své Liazky při kontaktu s betonovou bariérou, ale test nakonec dokončil jako 23. ( 20. absolutně), tedy o čtyři příčky lépe než Václav Svoboda (absolutně 25.), jehož Tatře včera pravděpodobně pomáhal Vrátný.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist