www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 7. května 2024, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - Neste Oil Rally Finland (SWRC, PWRC)

Druhé vítězství Loeba ve Finsku

1. srpna 2011 • 16:50

Po jejich prvním zápisu v roce 2008, Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën vyhráli Rally Finsko podruhé. Tento historický úspěch podtrhuje třetí místo druhé posádky továrního týmu Citroën Sébastien Ogier - Julien Ingrassia. S dvěma DS3 WRC na pódiu Citroën Total World Rally Team upevnil své vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu WRC. Sébastien Loeb zvýšil svůj náskok v mistrovství světa pilotů na 27 bodů.

Sebastien Loeb - Daniel Elena , Citroen DS3 WRC - Rally Finland 2011

Jen tři posádky byly ve hře v poslední den Finské rally. Sébastien Loeb a Sébastien Ogier na závěrečných 140 km bojovali s finským jezdcem Jari - Matti Latvalou. Loeb si musel na čele pelotonu poradit s tím, čeho se obával. Sedminásobný mistr světa i na třetí den rally vyrážel na trať jako první a měl tak díky vymetání tratě méně příznivé podmínky než jeho největší soupeři.

Světová jednička se ale se situací vyrovnala po svém - nejlepší obranou byl i v jeho případě útok a zkusil tak hned od ranního startu na vlhké cesty zvýšit náskok. V Leustu 1 (RZ 12) uzemnil své pronásledovatele náskokem 6,4 s na Ogiera a 10,7 s na Latvalu, a to na 21,35 km. „Jel jsem všude na hraně. Málem mi vyskočilo srdce,“ říkal Loeb celý udýchaný.

Hned v následující rychlostní zkoušce potvrdil svůj plán dalším nejrychlejším časem. Navzdory tomu se Ogier nechtěl vzdát. „Ještě není konec. Chystám se přidat. Ztráta jen deset sekund a s Latvalou za zády.“

Ale ledový kliďas Loeb pokračoval po své nalinkované cestě. I když podmínky pro něho byly stále horší a horší, dokázal své vedení udržet a opět vyhrát v zemi 1000 jezer jako vůbec první pilot mimo Finsko. Navíc dovedl Citroën k již sedmému vítězství v řadě v této sezoně.

Další vítězství, v pořadí už 66., pro sedminásobného mistra světa s Citroënem od roku 2002. Tento zápis pomohl Loebovi zvýšit náskok na čele světového šampionátu na 27 bodů na druhého Mikko Hirvonena a na 31 bodů na Sébastiena Ogiera. „Je to snad největší vítězství mé kariéry. Na vítězství jsem musel zapracovat dlouho předtím, než situace vykrystalizovala. Někdy člověk musí zahodit limity, aby si udělal náskok. Opravdu jsem se na trati cítil s Citroënem DS3 WRC dobře, dokonce ještě lépe než v minulosti s Xsarou nebo C4. Mým cílem bylo vést světový šampionát ještě před tím, než zamíří na asfaltové povrchy. Toho jsem dosáhl, ale ve hře bude ještě stále hodně bodů.“

Sebastien Ogier - Julien Ingrassia , Citroen DS3 WRC - Rally Finland 2011

Ogierovy šance na vítězství ztroskotaly na RZ 17, když píchnul pneumatiku. Bývalý juniorský mistr světa tak na stupních vítězů skončil za Jari-Matti Latvalou, 12,8 s za vítězem.

„Všechno šlo dobře až do posledního kola. Byli jsme v dobré pozici na závěrečný útok a o vítězství jsme usilovali až do proražení pneumatiky. Jsem zklamaný, protože to byl moment, který zhatil naše naděje.“

„Citroën pokračuje ve svém výsadním sportovním postavení,“ podtrhl Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team. „Zdůrazňuji, že oba naši piloti mají naprosto volné ruce a mohou závodit podle toho, jak chtějí oni. Každá z posádek se řídí vlastní strategií a postupuje podle aktuálních okolností. Sébastien Loeb a Daniel Elena zvládli situaci dokonale. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia měli možnost bojovat o vítězství až do defektu. Naše posádky dosáhly pozoruhodného nového počinu a chci proto poblahopřát technickému týmu za jeho práci, kterou odvedl na DS3. Tento vůz ukázal neuvěřitelnou úroveň výkonnosti a spolehlivosti.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist